بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷
در گفتگو با مدیر مالی شرکت کابل سازی ایران مطرح شد :

تلاش برای دریافت استمهال بدهی از بانک ها

با توجه به اینکه شرکت بدهی های معوقه بانکی داشته ، با یکی از بانک ها برای دریافت استمهال تعامل کرده و یک بانک دیگر نیز وجود دارد که باید برای دریافت استمهال از آن اقدام شود که در صورت نهایی شدن از طریق بورس اعلام خواهد شد .
کد خبر : ۴۶۶۵۴

شرکت کابل سازی ایران با سرمایه 37 هزار و 800 میلیون ريالی در زمینه تولید و فروش انواع کابل و سیم های برق و تلفن فعالیت دارد و در اولین پیش بینی بودجه سال منتهی به 90.09.30 ، برای هر سهم خود 149 ريال زیان اعلام کرده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش را نشان می دهد .

حسینی ، مدیر مالی شرکت کابل سازی ایران ، در خصوص علت کاهش زیان شرکت در پیش بینی بودجه سال مالی 90 در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت : شرکت برای جبران زیان پیش بینی شده برای سال مالی جاری به دنبال برنامه ای برای کاهش هزینه های خود بوده و از اینرو کاهش تعداد پرسنل شرکت طی سال های اخیر و نیز در سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است .

وی متذکر شد : کابل سازی ایران با گزینش و انعقاد قراردادهای سودآورتر در تلاش است تا با بانک های طلبکار خود تعامل کرده و برای بدهی های معوقه از آنها استمهال دریافت کند .

به گفته حسینی یکی دیگر از اقدامات شرکت برای کاهش زیان پیش بینی شده براین است که مواد اولیه را در حد نیاز و با قیمت های مناسب خریداری کند .

مدیر مالی "بایکا" در خصوص هزینه های مالی شرکت اظهار داشت : با توجه به اینکه شرکت بدهی های معوقه بانکی داشته ، با یکی از بانک ها برای دریافت استمهال تعامل کرده و یک بانک دیگر نیز وجود دارد که باید برای دریافت استمهال از آن اقدام شود که در صورت نهایی شدن از طریق بورس اعلام خواهد شد .

وی در خاتمه افزایش 16 درصدی فروش شرکت را ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه خصوصاً بهای جهانی مفتول مس و به تبع آن افزایش نرخ محصولات عنوان کرد و اذعان داشت : تولید کابل های مخابراتی شرکت در سال مالی جاری با کاهش در تولید و فروش پیش بینی شده است . این در حالی است که سیم و کابل برق فشار ضعیف ، فشار متوسط ، فشار قوی و نیز کابل های فیبر نوری با افزایش میزان تولید و فروش در بودجه در نظر گرفته شده اند .

در پایان خاطر نشان می شود این مقام مسئول اعلام کرد : هر گونه انحراف و یا تغییر با اهمیت در طول دوره مالی "بایکا" از طریق سازمان بورس اطلاع رسانی خواهد شد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر