بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر : ۴۷۶۴۴
به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، سازمان خصوصي سازي و سرمايه گذاري تامين اجتماعي( شستا) در حالي از چهارشنبه گذشته اقدام به عرضه بلوك‌هاي 4.9درصدي ايران خودرو و 50 درصد بعلاوه يك سهم حفاري شمال كرده اند كه امروز رقابت متقاضيان خريد اين دو بلوك در سومين روز تكرار شد. 
براساس اين گزارش ، امروز از متقاضيان خريد 310 ميليون سهم ايران خودرو كاسته شد و به جاي 4 گروه دو روزكاري پيش، سه متقاضي از طريق شركت هاي كارگزاري صباتامين، سرمايه گذاري ملي و بانك صادرات به رقابت با هم تا قيمت 762 توماني هر سهم ادامه دادند اما نتيجه اي در اين رقابت به دست نيامد. 
اين درحالي است كه اين تعداد سهام به قيمت پايه هر سهم 5 هزار و 688 ريال به صورت يكجا و نقد و يا 10 درصد نقد و مابقي اقساط عرضه شده و تا به امروز حدود 34 درصد به اين قيمت پايه اضافه شده است. 
براساس اين گزارش، همچنين بلوك 50 درصد بعلاوه يك سهم حفاري شمال هم كه سازمان خصوصي‌سازي به وكالت از شركت ملي نفت ايران به قيمت هر سهم 3 هزار و 732 ريال و به‌ صورت 20 درصد نقد و باقي اقساط 4 ساله عرضه كرده با ادامه رقابت سه تا چهار گروه روزهاي پيش روبرو شد. 
قيمت هر سهم اين بلوك (معادل يك ميليارد و 302 ميليون و 702 هزار و 201 سهم ) كه از قرار معلوم سه گروه مجموعه ساتا، بانك ملت و بنياد مستضعفان از متقاضيان جدي آن هستند از 4 هزار و 251 ريال روزگذشته به 506 تومان افزايش يافت تا تنور رقابت اين بلوك هم گرم بماند. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر