بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳
یک مقام مسئول در شرکت کارت اعتباری ایران کیش خبر داد:

عرضه پنج درصد از سهام"رکیش"26 بهمن ماه جاری

شرکت کارت اعتباری ایران کیش در هفته گذشته به عنوان چهار صد و شصت و نهمین شرکت پذیرفته شده در بخش کامپیوتر و فعالیت های مربوط به آن گروه و در طبقه مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار در نماد "رکیش" در فهرست نرخ های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
کد خبر : ۶۰۴۳۹

شرکت کارت اعتباری ایران کیش در هفته گذشته به عنوان چهار صد و شصت و نهمین شرکت پذیرفته شده در بخش کامپیوتر و فعالیت های مربوط به آن گروه و در طبقه مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار در نماد "رکیش" در فهرست نرخ های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

بنا بر گزارش بورس نیوز، این شرکت با سرمایه ای بالغ بر 30 میلیارد تومان در حالی در بازار دوم بورس درج نماد شده که برای سال مالی 90 به ازای هر سهم 906 ريال سود پیش بینی کرده است.

"رکیش" بزرگترین شرکت PSP کشور

حمیدرضا محمدی، مدیر روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: شرکت کارت اعتباری ایران کیش بزرگترین شرکت PSP کشور بوده که در زمینه ارایه زیر ساخت های خدمات پرداخت الکترونیک فعال می باشد که مجوز ارایه خدمات خود را از بانک مرکزی دریافت کرده و به صورت مستقیم 900 نفر و به صورت غیر مستقیم 500 نفر نیروی انسانی دارد.

وی افزود: در حال حاضر شرکت قراردادهایی برای پشتیبانی دستگاه های کارتخوان شامل نصب و راه اندازی با بانک های صادرات، ملی و سپه منعقد کرده و علاوه بر آن پروژه های متعددی را نیز در دست اجرا دارد.

از جمله این پروژه ها می توان به توسعه چرخه پذیرش کارت های بین المللی visa، Master، Zipp، گسترش شبکه پذیرندگی و نصب پایانه فروش در کشورهایی همچون امارات، عمان، مالزی، قطر، تایلند و کانادا و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

پروژه جیرینگ، پروژه ای مهم برای کارت اعتباری ایران کیش

وی در خصوص پروژه های آتی "رکیش" اظهار داشت: پروژه جیرینگ که (طرح انجام عملیات پرداخت از طریق تلفن همراه) با همکاری شرکت مخابرات، پرداخت اول و همراه اول اجرا می شود.

با توجه به اینکه پیش بینی می شود در آینده سیستم پرداخت از طریق تلفن همراه با رشدی روز افزون همراه باشد، این پروژه برای شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

افزون بر اینکه شرکت کارت اعتباری ایران کیش بزرگترین پایانه فروشگاهی کشور را در اختیار دارد،که می توان از این شبکه برای گسترش شبکه فروش شارژ مورد استفاده در طرح جیرینگ استفاده کرد.

فراپذیرش، طرحی انحصاری

مدیر امور روابط عمومی "رکیش" در خصوص طرح فراپذیرش که جزو طرح های آتی شرکت است، خاطر نشان کرد: این طرح که یک طرح انحصاری برای "رکیش" محسوب می شود، در راستای تجمیع پایانه ها و دستگاه های کارتخوان فروشگاهی است تا از طریق توافق با بانک ها این امکان فراهم شود تا با استفاده از یک دستگاه کارتخوان بتوان به چند بانک متصل شد.

اجرای این طرح علاوه بر افزایش سودآوری شرکت از صرف منابع مالی کشور برای واردات دستگاه های کارتخوان مورد نیاز در فروشگاه های داخلی جلوگیری می کند.

در همین راستا تاکنون با دو بانک توافق های لازم صورت گرفته که در صورت عدم همکاری سایر بانک ها در این پروژه، می توان تا پایان سال جاری این طرح را تنها با دو بانک اجرایی کرد.

اجرای طرح میزان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت

محمدی از احتمال اجرای طرح میزان با دارا بودن چندین فاز توسعه ای خبر داد و افزود: این پروژه که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا می شود، یک پروژه ملی به شمار می رود. بطوریکه "رکیش" در یک کنسرسیوم متشکل از دو شرکت PSP قراردادی با این وزارتخانه منعقد کرده که با استفاده از آن حجم کارت های اعتباری ارایه شده به کارمندان می تواند افزایش یابد.

وی با اشاره به روند رو به رشد سودآوری شرکت طی سنوات اخیر، از تحقق سود عملیاتی بالغ بر 342 میلیارد ريال طی عملکرد نیمه ابتدایی سال مالی جاری سخن گفت و افزود: این مبالغ مربوط به درآمد نصب دستگاه های پایانه فروش (POS)، درآمد کارمزد حاصل از تراکنش ها و دیگر خدمات ارایه شده می باشد.

عرضه پنج درصدی سهام "رکیش" در روز اول بازگشایی نماد

وی در خاتمه با اذعان به اینکه طبق برنامه در روز اول بازگشایی نماد، پنج درصد از سهام شرکت در تاریخ 26 بهمن ماه جاری عرضه می شود، اذعان داشت: شرکت های فعال این گروه با توجه به روند رو به رشد پرداخت الکترونیکی، از آینده روشنی برخوردارند و افزایش اقبال مردم به این صنعت حکایت از تضمین رشد سودآوری این گروه دارد که سرمایه گذاری روی سهام این گروه را قابل اطمینان و پایدار می سازد.

البته قیمت کشف شده برای سهم در روز اول عرضه بر اساس سیستم عرضه و تقاضا مشخص می شود و نمی توان در خصوص قیمت بازگشایی نماد اظهار نظر کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر