بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
یک مقام مسئول در گفتگو با بورس نیوز خبر داد:

بازگشایی نماد "وغدیر" پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه

بودجه سال 91 شرکت نیز نشان دهنده سال پر باری بوده و تحقق حدود 90 درصد از سود پیش بینی شده در این بودجه تضمین شده است. بطوریکه اگرچه روند حرکتی بازار سرمایه کاهشی شود، با توجه به اینکه بخش عمده سود شرکت سود عملیاتی می باشد، تحقق بخش اعظم 1041EPS ريالی سال مالی جاری حتمی است.
کد خبر : ۶۰۴۸۸

عرضه سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در بورس طی روزهای اخیر بیش از پیش قوت گرفته و همین امر هیجان بیشتری را در بازار برای در اختیار گرفتن سهام این هلدینگ صنعت پتروشیمی ایجاد کرده، بطوریکه فشار بیشتر عرضه نسبت به تقاضا، به ویژه طی هفته قبل برای تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید این سهم به چشم می خورد.

به دنبال قطعی شدن این برنامه و اجرای آن طی روزهای آتی نماد معاملاتی "وغدیر" به جهت ارایه تعدیل مثبت EPS سال مالی جاری متوقف شده و به نظر می رسد زمان بازگشایی آن پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام به منظور تصویب صورت های مالی سال مالی منتهی به 90.9.30 باشد.

علی نجفی مقدم، مدیر امور سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری غدیر در خصوص برنامه عرضه سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: عرضه 15 تا 20 درصدی سهام "پارسان" که قرار بود طی هفته گذشته انجام شود، به دلیل وجود برخی ایرادها در اطلاعات مالی این شرکت به تعویق افتاد که به نظر می رسد با رفع شدن اشکال های موجود، این عرضه چهار شنبه هفته جاری صورت گیرد.

با توجه به اینکه نزدیک به 100 درصد سهام "پارسان" تحت مالکیت "وغدیر" بوده و عرضه سهام آن سود قابل توجهی را عاید شرکت می سازد، از همین رو نماد "وغدیر" متوقف شده تا با توجه به قیمت کشف شده برای هر سهم "پارسان" در خصوص میزان تعدیل مثبت EPS سال جاری شرکت شفاف سازی صورت گیرد.

وی در خصوص زمان بازگشایی نماد تأکید کرد: با توجه به اینکه در تاریخ 30 بهمن ماه جاری مجمع عادی سالیانه "وغدیر" برگزار می شود، به نظر می رسد بازگشایی نماد نیز به بعد از برگزاری مجمع موکول شده و شرکت بدون بازگشایی نماد معاملاتی خود به مجمع بنشیند. هیأت مدیره نیز در نظر دارد میزان مناسب و قابل قبولی از سود محقق شده تا پایان سال مالی 90 را در مجمع بین سهامدارانش تقسیم کند.

مدیر امور سرمایه گذاری "وغدیر" در خصوص عواید حاصل از عرضه سهام "پارسان" نیز ابراز کرد: مدیریت در نظر دارد پس از بررسی و مطالعات لازم به ویژه در روزهای باقی مانده سال 90، در صنایع پر بازده و پر پتانسیل سرمایه گذاری کند.

البته سرمایه گذاری های جدید معطوف به صنعت پتروشیمی نبوده و صنایعی همچون کانی های غیر فلزی و سنگ آهنی ها جزو گزینه هایی هستند که احتمال سرمایه گذاری در آنها وجود دارد.

وی افزود: البته تصمیم گیری در این رابطه به شرایط روز و ویژگی صنایع نیز بستگی دارد، بطوریکه بتوان بیشترین میزان سود و بالاترین میزان بازدهی را برای سهامداران محقق کرد.

نجفی مقدم همچنین از اجرای فازهای جدید در شرکت پتروشیمی پردیس خبر داد و افزود: سرمایه گذاری در فازهای مختلف شرکت سرمایه پذیر و زیر مجموعه شرکت یعنی "شپدیس" از دیگر تصمیمات مدیریت است که سرمایه گذاری برای اجرای فاز 3 که در سال های آتی به بهره برداری می رسد، در همین راستا بوده است. چرا که این شرکت جزو شرکت های پر پتانسیل به شمار می رود.

نجفی مقدم با اشاره به بودجه سال 91، سال های آتی "وغدیر" را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری های شرکت طی سنوات اخیر بسیار پر بازده بوده که به تدریج نتایج آن قابل مشاهده است. بودجه سال 91 شرکت نیز نشان دهنده سال پر باری بوده و تحقق حدود 90 درصد از سود پیش بینی شده در این بودجه از محل سود عملیاتی، تضمین شده است. بطوریکه اگرچه روند حرکتی بازار سرمایه کاهشی شود، با توجه به اینکه بخش عمده سود شرکت سود عملیاتی می باشد، تحقق بخش اعظم EPS 1041 ريالی سال مالی جاری حتمی است.

البته امیدواریم سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های پر بازده منجر به ارایه تعدیل مثبت در این بودجه نیز گردد.

وی در خاتمه سخنان خود در خصوص سود تقسیمی در مجمع عادی سالیانه شرکت طی هفته آتی گفت: هیأت مدیره در تلاش است در پیشنهاد رقم سود تقسیمی منفعت سهامداران را مد نظر قرار دهد، اما سهامداران نیز باید توجه کنند که تقسیم سود کمتر به نفع خود سهامداران است، چرا که شرکت برنامه ها و طرح های جدید و پر بازده ای را در نظر گرفته که با توجه به افزایش نرخ بهره های بانکی، بهتر است سهامداران اجازه دهند درآمد عایدی در محل های پر سود سرمایه گذاری شود. در این رابطه نیز اخبار خوشی از سوی مدیریت در مجمع عادی سالیانه به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر