بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۷
پیش بینی یک مقام مسئول در گفتگو با بورس نیوز:

بهبوددورنمای"وآتی"باواگذاری دارایی های غیر بورسی

این شرکت به لحاظ مشکلاتی که از محل پرتفوی غیر بورسی خود با آن مواجه است، پایین تر از ارزش خالص دارایی های هر سهم خود در بازار سهام مورد معامله قرار می گیرد. بطوریکه این مشکلات مانع از روند افزایشی قیمت این سهم شده است.
کد خبر : ۶۲۷۴۱
شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در پرتفوی بورسی خود بیش از 35 درصد از سهام شرکت صنایع شیمیایی ایران را در تملک خود داشته و بر این اساس سهم "شیران" بخش عمده پرتفوی بورسی "واتی" را تشکیل می دهد.

براساس گزارش بورس نیوز، روند قیمتی سهم "شیران" در بازار سهام از سال گذشته تا کنون کاملاً صعودی بوده، بطوریکه قیمت این سهم روند مثبت خود را از قیمت حدود 700 تومان در دی ماه سال 89 آغاز و تا زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری، به مبلغ 1450 تومان به ازای هر سهم رسیده است.

نماد این شرکت پس از تقسیم 200 تومان سود نقدی بین سهامداران در قیمت 1247 تومان مورد بازگشایی قرار گرفته و همچنان در مدار صعودی به حرکت خود ادامه داده، تا آنجا که قیمت هر سهم " شیران" در هفته جاری به دو هزار تومان بالغ گردیده است.

این روند صعودی در حالی در این سهم مشاهده می شود که روند سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند(به عنوان سهامدار عمده "شیران") در این دوره حرکت خود را از قیمت حدود 100 تومان برای هر سهم آغاز اما پس از مدتی به زیر این قیمت سقوط کرده است.

سهام "واتی" نوسانات خود را در محدوده قیمتی 90 تا 100 تومان ادامه داده تا جایی که قیمت آن در هفته جاری به حدود 115 تومان رسیده است.

براساس این گزارش روند قیمتی این دو سهم این سوال را در ذهن سهامداران "واتی" به وجود آورده که چرا اثرات مثبت سهم "شیران" بر روند قیمتی شرکت سرمایه گذار یعنی شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند اثر گذار نبوده و بازار شاهد رشد قیمتی این سهم نبوده است.

رضا علوی، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات، در خصوص وضعیت شرکت صنایع شیمیایی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ؛اظهار کرد: شرکت صنایع شیمیایی ایران با توجه به اینکه فروش صادراتی دارد، در وضعیت مناسبی به سر می برد و پیش بینی می شود با توجه به روند رو به رشد در آمد شرکت های صادراتی، این حرکت در سهم " شیران" نیز تداوم یابد. روند مثبت قیمت سهام این شرکت نیز نشأت گرفته از این امر و عملکرد تولیدی مناسب آن است.

وی عدم تأثیر مثبت قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند از عملکرد "شیران" را ناشی از اثرات منفی پرتفوی غیر بورسی "واتی" عنوان کرد و افزود: به نظر می رسد پرتفوی غیر بورسی شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند دلیلی بر عدم توانایی سهم برای رشد قیمتی باشد که مشکلاتی را برای تداوم روند صعودی آن ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات با تأکید بر اینکه NAV هر سهم "واتی" بیش از ارقام کنونی است، اعلام داشت: این شرکت به لحاظ مشکلاتی که از محل پرتفوی غیر بورسی خود با آن مواجه است، پایین تر از ارزش خالص دارایی های هر سهم خود در بازار سهام مورد معامله قرار می گیرد. بطوریکه این مشکلات مانع از روند افزایشی قیمت این سهم شده است.

علوی در خاتمه سخنان خود از برنامه شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند برای فروش برخی از زیر مجموعه های غیر بورسی در سال آتی خبر داد و خاطر نشان کرد: مدیریت "وآتی" در نظر دارد در سال مالی 91 با واگذاری یکسری از زیر مجموعه های غیر بورسی موجود در پرتفوی سرمایه گذاری خود، سبد سرمایه گذاری فعلی را بهینه کرده و وضعیت قیمت سهام شرکت را در مداری صعودی و رو به رشد قرار دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر