بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
این میزان درآمد نیز از محل فروش ساختمان دفتر مرکزی و انبارهای غیر قابل استفاده در حوزه جنوب برآورد شده که درآمدهای حاصل از آن صرف پرداخت بدیهی های شرکت، بابت خروج از ماده 141قانون تجارت و نیز افزایش برندهای جدید تولیدی در "شوش" خواهد شد.
کد خبر : ۶۴۰۵۰
شرکت پاک وش در حالی در تاریخ 29 فروردین ماه جاری به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام جهت تصویب صورت های مالی سال مالی منتهی به 90.10.10 می رود که تا پایان این دوره مالی به ازای هر سهم مبلغ 1650 ریال زیان محقق کرده است.

براساس گزارش بورس نیوز، "شوش" با وجود تحقق 1650 ریال زیان به ازای هر سهم سال مالی 90، در بودجه های برآوردی سال مالی 91 به ازای هر سهم 2523 ریال سود پیش بینی کرده است.

ابراهیم تیموری، مدیر امور مالی شرکت پاک وش، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به زیان ده بودن شرکت اظهار داشت: شرکت پاک وش زیان ده بوده و مشمول ماده 141 قانون تجارت می باشد، بطوریکه در سال مالی 90 نیز به ازای هر سهم 1650 ریال زیان محقق کرده است. از همین رو در مجمع عادی سالیانه شرکت که در طی دو روز آتی برگزار می شود، سودی تقسیم نخواهد شد.

وی در رابطه با افزایش سرمایه شرکت نیز تصریح کرد: قرار بود جهت تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه "شوش" جهت خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، همزمان با مجمع عادی سالیانه شرکت مجمع عادی فوق العاده نیز برگزار شود، اما با نظر سازمان بورس و اوراق بهادار برگزاری این مجمع به تعویق افتاد، چرا که گزارش توجیهی مربوط به این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیاز به بررسی بیشتر داشته تا میزان دقیق آن تعیین شود. علاوه بر آن تا کنون مجوز لازم برای این افزایش سرمایه نیز اخذ نشده است.

مدیر مالی شرکت پاک وش در خصوص بودجه سال مالی 91 و پیش بینی 2523 ریال سود به ازای هر سهم گفت: با اعمال تغییر در ترکیب فروش محصولات و به منظور ارایه برندهای جدید به بازار، بر خلاف سال مالی گذشته در بودجه سال مالی جاری برای هر سهم 2523 ریال سود پیش بینی شده است.

در همین راستا تولید برندهای جدید از جمله پریل و پرسیل (شوینده های مایع) در برنامه کاری "شوش" قرار گرفته، چرا که شوینده های مایع بر خلاف پودرها حاشیه سود بالاتری دارند. علاوه بر آن، نرخ گذاری این نوع محصولات نیز از روند نرخ گذاری سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده تبعیت کمتری داشته و آزادی عمل بیشتری برای نرخ گذاری آنها وجود دارد.

تیموری با اشاره به افزایش نرخ 15 درصدی که از 15 فروردین ماه سال جاری در سه یا چهار محصول تولیدی اعمال شده، افزایش مجدد قیمت فروش محصولات را وابسته به عواملی از جمله وضعیت قیمت مواد اولیه و بهای ارز دانست و خاطر نشان کرد: مشکلات ناشی از تأمین مواد اولیه مصرفی با توجه به موضوع تحریم های بین المللی برای "شوش" نیز وجود دارد که در مواردی انتقال ارز و واردات کالای مصرفی اختلال ایجاد می کند. اما شرکت هنکل آلمان که سهامدار عمده "شوش" می باشد، همچنان سیاست های حمایتی خود را داشته و کمک هایش را به شرکت قطع نکرده است.

وی با اذعان به اینکه مبلغ 31 میلیارد و 147 میلیون ریال درآمد متفرقه محقق شده در سال مالی گذشته ناشی از فروش املاک و دارایی های ثابت بوده، در رابطه با پیش بینی بالغ بر 85 میلیارد ریال درآمد متفرقه برای سال مالی جاری ابراز داشت: این میزان درآمد نیز از محل فروش ساختمان دفتر مرکزی و انبارهای غیر قابل استفاده در حوزه جنوب برآورد شده که درآمدهای حاصل از آن صرف پرداخت بدیهی های شرکت، بابت خروج از ماده 141قانون تجارت و نیز افزایش برندهای جدید تولیدی در "شوش" خواهد شد.

مدیر مالی شرکت پاک وش در خاتمه سخنان خود صدور مجوز افزایش سرمایه را عاملی برای خروج کامل از این ماده عنوان کرد و از بکارگیری بخشی از خطوط تولید فعلی برای تولید برندهای در بخش برای تولید مایع شوینده در سال جاری خبر داد و افزود: در راستای افزایش درآمد زایی و تحقق سود به ازای هر سهم در "شوش" این تغییرات در سبد محصولات اعمال می شود، اما این برنامه شامل افزایش خطوط تولید نیست، بلکه از ظرفیت کنونی برای تولید برندهای جدید و محصولات با حاشیه سود بالاتر بهره گیری خواهدشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر