بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶
مدیر پذیرش شرکت بورس در گفتگو با بورس نیوز خبر داد:

هلدینگ خلیج فارس یکشنبه هفته آینده به هیأت پذیرش می رود

هم اکنون اداره پذیرش شرکت بورس در آستانه گردآوری مدارک و تدوین امید نامه مجموعه ای از شرکت های متعلق به گروه ایران خودرو بوده که از آنها می توان به شرکت های ایران خودرو خراسان، ایران خودرو تبریز، مهندسی تام ایران خودرو و سرمایه گذاری سهند اشاره کرد.
کد خبر : ۶۴۳۶۵

مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار جدیدترین تحولات این اداره را در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد.

اسماعیل درگاهی، با اشاره به در الویت بودن عرضه سهام شرکت های دولتی در سال 91 خاطر نشان کرد: براساس برنامه، در مرحله اول پنج درصد سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس در صورت انتشار اطلاعات نهایی و پیش بینی بودجه حسابرسی شده سال مالی 91 در سامانه کدال، طی هفته اول اردیبهشت ماه برای اولین بار عرضه و کشف قیمت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطابق با آیین نامه ها و ضوابط پذیرش و عرضه سهام شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی، سازمان خصوصی موظف به عرضه 20 درصدی سهام شرکت های قابل واگذاری در بورس است، خاطر نشان کرد: سازمان خصوصی سازی در این زمینه متعهد شده بنا به وضعیت عرضه و تقاضا، حجم بیشتری از سهام این شرکت 13 میلیارد و 80 میلیون تومانی را واگذار کند.

مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار در ادامه از رایزنی با سهامداران عمده شرکت پالایش نفت جی برای تعهد عرضه این سهم در بازار دوم بورس نیز سخن گفت و افزود: بخش عمده ای از سهام این شرکت 29 میلیارد تومانی متعلق به صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت بوده که تلاش می شود تا نیمه اول اردیبهشت جلسه معارفه و نیز عرضه سهام آن صورت گیرد.

در عین حال شرکت بیمه ملت با سرمایه 150 میلیارد تومانی بزودی در تابلوی معاملات بورس درج و تلاش می شود پیش از نیمه اول اردیبهشت ماه، 20 درصد از سهام آن عرضه شود.

این مقام مسئول بررسی طرح پذیرش هلدینگ خلیج فارس در سوم اردیبهشت ماه را یادآور شد و گفت: سرمایه این شرکت بالغ بر دو هزار و پانصد میلیارد تومان بوده و 15 شرکت فعال در صنعت پتروشیمی با ماهیت تولیدی، ستادی و خدماتی در سبد دارایی های آن حضور دارند.

افزون بر این، هم اکنون اداره پذیرش شرکت بورس در آستانه گردآوری مدارک و تدوین امید نامه مجموعه ای از شرکت های متعلق به گروه ایران خودرو بوده که از آنها می توان به شرکت های ایران خودرو خراسان، ایران خودرو تبریز، مهندسی تام ایران خودرو و سرمایه گذاری سهند اشاره کرد.

درگاهی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون پرونده های پذیرش مجموعه ای از شرکت ها در مراحل نهایی قرار گرفته اند، گفت: از این تعداد می توان شرکت های نفت پاسارگاد، سیمان آبیک، پالایشگاه های گاز، هلدینگ توزیع گاز، نفت سپاهان، سیمان ساوه، سیمان خوزستان و لیزینگ پارسیان را نام برد که چنانچه الزامات مورد نیاز از سوی آنها رعایت شود، درخواست آنها در هیأت پذیرش بورس بررسی خواهد شد.

مدیر پذیرش شرکت بورس در پایان این گفتگو از توسعه بازار ابرازهای نوین در بازار سهام به عنوان بخشی از برنامه کلان هیأت پذیرش این بازار سخن گفت و افزود: تلاش می شود تا پایان سال جاری 15 فقره اوراق مشارکت و سه فقره اوراق صکوک اجاره با همکاری شرکت های تأمین سرمایه در بورس تهران پذیرش و مجوز انتشار آن صادر شود که در حال حاضر اوراق مشارکت شهرداری تهران برای این منظور نهایی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر