بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳
کد خبر : ۶۴۸۲۶

شرکت قند لرستان با سرمایه 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در آخرین اطلاعات ارسالی خود پیش بینی سود هر سهم را برای سال مالی منتهی به تیر ماه 91 بطور خالص مبلغ 320 تومان اعلام کرده است.

"قلرست" در پیش بینی درآمد هر سهم امسال خود قیمت شکر تولیدی از چغندر قند را مبلغ حدود 1162 تومان به ازای هر کیلو منظور نموده و این در حالی است که در بودجه سال مالی قبل این محصول حدود 987 تومان برای هر کیلو عنوان شده است.

با توجه به موجودی 23 هزار تنی قابل فروش در 6 ماهه دوم سال مالی جاری و نرخ اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر فروش هر کیلو 1175 تومان سود ناخالص هر سهم این شرکت احتمالا 11 تومان افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در بورس کالا هر کیلو شکر بطور میانگین با قیمتی بالاتر از 1300 تومان معامله شد که با در نظر گرفتن این مبلغ، به نظر می رسد سود ناخالص هر سهم "قلرست" برای سال مالی 91 امکان افزایش حدود 131 تومانی خواهد داشت. البته این شرکت در سال مالی گذشته حدود 31 هزار تن شکر خام را تصفیه کرده بود که امسال این میزان به 2،500 تن کاهش یافته است. که با در نظر گرفتن 100 تومان سود به ازای تصفیه هر کیلو شکر، شرکت ظرفیت ایجاد 2 میلیارد و 850 میلیون تومان سود اضافی ، یعنی 118 تومان سود ناخالص به ازای هر سهم را دارا می باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر