بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
چشم انداز شرکت فارسیت اهواز در سال جدید:

ارتقاء سطح تولید و فروش محصولات بتنی

در حال حاضر و با توجه به درخواست مشتری، قطعات بتنی سنگین مثل انواع منهول، دال، جدول نیوجرسی و دیوارهای بتنی که در طرح های ساده و آجری طراحی گردیده است (بعنوان خط تولید قطعات بتنی) در سطح وسیع و با ظرفیت قابل قبولی تولید می گردد.
کد خبر : ۶۵۷۸۹

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فارسیت اهواز رأس ساعت 15:00 عصر روز یکشنبه مورخ 91.02.17 درمحل سالن انجمن صنفی صنعت سیمان با حضور بیش از 87 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای توکل به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان اسماعیلی و خلعفوندی و به دبیری آقای سپه پور تشکیل شد.


همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی اصول پایه فراگیر نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای سپه پور(مدیر عامل) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 90.12.29

2- انتخاب موسسه حسابرسی رهیافت و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

3- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

ترکیب اعضاء هیأت مدیره:


پیام هیأت مدیره

هیأت مدیره شرکت فارسیت اهواز (سهامی عام) با ارایه گزارش عملکرد سالیانه به مجمع عمومی صاحبان سهام بر آن است تا ضمن بررسی و نگرشی کلی بر عوامل موثر در نتایج بدست آمده از عملکرد سال مالی منتهی به 1390.12.29 اهداف و اقدامات انجام شده برای جبران عملکرد سال مالی فوق الذکر را در سال پیش رو برای سهامداران محترم تشریح نماید.

در این راستا و با عنایت به عملکرد سال مالی مورد اشاره به استحضار کلیه سهامداران محترم می رساند که شرکت فارسیت اهواز (سهامی عام) یکی از پر چالش ترین سالهای فعالیت خود را در طول چند سال اخیر پشت سر نهاد. چرا که در طول این سال با توجه به کاهش چشمگیر نقدینگی در شرکتها، موسسات و سازمانهای دولتی که از عمده ترین مشتریان و خریداران محصولات شرکت می باشند موجب گردیده: 1-کاهش محسوس در حجم فروش و نیز عدم وصول بموقع در مطالبات و به طبع آن کاهش قدرت خرید جهت تهیه و فراهم نمودن مواد اولیه بموقع و سایر ملزومات مورد نیاز خطوط تولید از یکسو و سیاستهای محدود کننده و بازدارنده از طرف سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بهداشت و درمان در تولید و فروش محصولات آزبستی که از فعالترین و بزرگترین خطوط تولید فعلی شرکت می باشند از سوی دیگر موجب کاهش سطح عملکرد شرکت در تولید و فروش گردید. 2- سیر عظیمی از پرداختها که حاصل جریان نقدینگی کم گردش این شرکت (با توجه به بند 1) که عمده ترین آنها معطوف به تسویه حساب بازنشستگان و نیز هزینه 4 درصد حق بیمه مشاغل زیان آور آنها گردیده است، (در سال جاری حدود 40 نفر از پرسنل رسمی شرکت بازنشست گردیده اند) رقمی بالغ بر 9000 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است. در چنین شرایطی و به جهت عدم وجه نقد کافی و عدم امکان خرید مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید و متعاقب آن فروش محصولات به مشتریان و با پرداخت اقساط بانکی بشدت تحت تأثیر قرار گرفت 3- با توجه به موارد فوق روی آوردن شرکت به جذب سرمایه ها همچنین تأمین منابع مالی از طریق استقراض و پذیرفتن هزینه های سرمایه، منجمله بهره های بانکی و غیره، میزان بدهی به بانکها و موسسات مالی را افزایش داده است که باعث گردیده هزینه های سال جاری و عملکرد مالی شرکت را تحت تأثیر قرار دهد. در چنین برهها ای از زمان شرکت فارسیت اهواز سیاست کلی خود را بر بهره گیری از تلاش و همکاری بی دریغ تمامی کارکنان ، کارشناسان و مدیران متخصص و متعهد خود در امر تولید محصولات بتنی و غیر آزبستی قرار داد که علی رغم مشکلات موجود جهت تهیه مواد اولیه مورد نیاز خطوط بتنی توانست با جلب رضایت مشتریان در تولید و تحویل بموقع محصول و با شناسایی بازارهای فروش اینگونه از محصولات، جایگاه خود را در بین تولید کنندگان ارتقاء دهد.

لذا هیأت مدیره شرکت پس از بررسیهای لازم در جهت رفع مشکلات موجود و استفاده از شرایط مناسب در تولید و فروش محصولات بتنی، طرحهایی بشرح خلاصه زیر جهت سرمایه گذرای، ایجاد و بهره برداری در دستور کار خود قرار داد:

الف: راه اندازی واحد تولید جدول و کفپوش سمنت پلاست، که اقدامات اولیه جهت آغاز بهره برداری و تولید اینگونه از محصولات صورت گرفته و به محض تهیه نقدینگی کافی جهت خرید مواد اولیه و سایر لوازم مورد نیاز، تولید در سطح گسترده آغاز می گردد.

ب: راه اندازی واحد تولید بتن سبک ACC، که اقدامات اولیه طرح توجیهی و انتخاب مشاور و مطالعات و ارزیابی بازار فروش آن نیز انجام گرفته است و امیدواریم در سال 1391 این طرح نیز به اتمام برسد.

علاوه بر طرحهای فوق در سال آتی و با در نظر گرفتن پیش بینی بهبود شرایط بازار جهت تولید و فروش محصولات تولیدی در خطوط فعلی شرکت، چشم انداز عملکرد شرکت در دو محور اصلی بشرح ذیل ارایه میگردد:

1. ارتقای سطح تولید و فروش محصولات بتنی : در این زمینه و با توجه به تعهدات ایجاد شده و بهبود نسبی شرایط بازار های داخلی و خارجی و تولید محصول مورد نیاز خریداران، روند مناسبی پیش رو خواهد بود. در حال حاضر و با توجه به درخواست مشتری، قطعات بتنی سنگین مثل انواع منهول، دال، جدول نیوجرسی و دیوارهای بتنی که در طرح های ساده و آجری طراحی گردیده است (بعنوان خط تولید قطعات بتنی) در سطح وسیع و با ظرفیت قابل قبولی تولید می گردد.

2. ارتقای سطح تولید و فروش محصولات پلی اتیلن: با توجه به محدودیت ایجاد شده در تولید و فروش محصولات آزبستی برآن شدیم تا با تجهیز و آماده سازی خطوط تولید لوله های پلی اتیلن که از سال 1380 تا اواسط سال مالی 1390 عملا غیر فعال بود، به لطف خداوند متعال و با همت و تلاش مهندسین و پرسنل واحدهای فنی و تعمیراتی، تولید محصولات پلی اتیلن در سال 1390 علی رغم هزینه بالا در قیمت تمام شده و مشکلات فراوان در تهیه مواد اولیه، و به جهت جبران بخشی از هزینه های شرکت آغاز گردید و حاصل آن تولید و فروش حدود 350 تن از محصولات با کیفیت مناسب به شرکت آب و فاضلاب خوزستان و نیز اخذ تعهد 800 تنی دیگر بوده است و امیدواریم در سال جدید با ارتقای سطح کیفی ماشین آلات و تجهیزات مستقر در خط تولید و نیز با آموزش و بالا بردن آگاهی مهندسین در زمینه محصولات پلیمری، تولید انواع محصولات پلی اتیلن با سطح بالای کیفی و کمی ادامه یابد.

جایگاه شرکت در صنعت :

شرکت در صنعت تولید محصولات آزبست-سیمان و نیز محصولات بتنی فعالیت می کند. که پایین بودن سطح تولید و فروش با توجه به موانع و مشکلات موجود که عمدتا ناشی از جلوگیری و منع نمودن شرکت از تولید و فروش محصولات آزبستی (لوله و مانشون آزبستی-ورق آزبستی) از طرف سازمان حفاظت محیط زیست بدلیل تأثیرات زیست محیطی اینگونه از محصولات و بعضاً عدم تأمین بودجه مورد نیاز سازمانها، شهرداریها و شرکتهای دولتی و غیر دولتی جهت خرید محصولات شرکت و نیز توقف 8 ماهه خطوط لوله و مانشون آزبستی و توقف 3 ماهه در ورق آزبستی بدلیل اتمام پنبه نسوز مصرفی (ماده اولیه اصلی در خطوط آزبستی) بوده است. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات بر اساس برآوردهای انجام شده به شرح زیر است:


رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام:

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1390.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:




آدرس لینک شرکت فارسیت اهواز:

http://www.farsitahwaz.com/FA/homepage.htm

اشتراک گذاری :
ارسال نظر