بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد با تقسیم 63 درصدی سود نقدی

سهامداران بانک پاسارگاد در اوج سرافرازی

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد ساعت 9:00 صبح روز چهارشنبه مورخ 91.2.20 درمحل تالار بزرگ وزارت کشور با حضور بیش از 94 درصد سهامداران برگزار شد
کد خبر : ۶۶۰۸۷

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد ساعت 9:00 صبح روز چهارشنبه مورخ 91.2.20 درمحل تالار بزرگ وزارت کشور با حضور بیش از 94 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای سید کاظم میر ولد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دکتر مجید قاسمی و علی امین تفرشی و به دبیری خانم نعیمیان تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی رایمند و همکاران نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای دکتر مجید قاسمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی29 .12. 90

2- تقسیم 230 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- موسسه حسابرسی دش وهمکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل اصلی و موسسه حسابرسی مختار و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس علی‌البدل انتخاب گردید.

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

حاشیه مجمع

به گزارش بورس نیوزمجمع عمومی سالیانه بانک پاسارگاد حال و هوای دیگری با سال های گذشته داشت.

رشد 62 درصدی سود خالص در پایان سال مالی 90 در کنار اعمال افزایش سرمایه 18 درصدی و از سویی تقسیم 63 درصدی سود تحقق سافته میان سهامداران در مجمع امسال، عمده ترین نکاتی بود که توجه انبوه صاحبان سهام بانک پاسارگاد را به خود جلب نمود.

جمع حقوق صاحبان سهام بانک پاسارگاد با افزایش بیش از 31 درصدی در سال گذشته بالغ بر چهار هزار و 121 میلیارد و 369 میلیون و 200 هزار تومان شده و حال آنکه سرمایه، اندوخته های قانونی و احتیاطی و نیز سود انباشته این بانک منحصر به فرد از سال 1385 تاکنون نزدیک به 10 برابر شده است.

از سویی دیگر ارزش معاملات سهام "وپاسار" یک روز پس از عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار از تاریخ 25 مرداد ماه 90 تا چهارم اردیبهشت ماه امسال بیش از 32 درصد ارزش کل معاملات صنعت بانکداری را شامل شده و این در حالی است که این حدود 7 درصد از کل معاملات بازار سرمایه در تاریخ مذکور به خرید و فروش سهام پاسارگاد اختصاص داشته است.

از منظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک پاسارگاد وضعیت مالی این بانک و 23 شرکت زیر مجموعه آن، در تاریخ 29 اسفند 1390 و عملکرد مالی و جریان های نقدی گروه و بانک برای سال مالی مذکور، از تمام جنبه های با اهمیت و طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد.

از لحاظ فعالیت های ارزی و بین المللی نیز بانک پاسارگاد به رغم محدودیت های مختلف در سال قبل موفق به گشایش 5 میلیارد و 862 میلیون و 862 هزار دلار اعتبارات اسنادی وارداتی شد که نسبت به سال قبل از رشد بالای 54 درصدی برخوردار است.

این دستاوردها در حالی برای بانک پاسارگاد و گروه زیر مجموعه آن حاصل شده که عرصه سیاسی و اقتصادی کشور طی سال گذشته با ریسک ها و مخاطرات گوناگونی در عرصه داخلی و خارجی مواجه بود.

بانک پاسارگاد "آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است" را نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک اعتقاد قلبی و فکری سر لوحه فعالیت های خود قرار داده تا بتواند نقشی هر چند کوچک در سر فرازی ایرانیان داشته باشد.


اعضای هیأت مدیره


پیام هیأت مدیره

حمد و سپاس بی کران سبحان بی نیاز را که برکات الطاف بی کرانش سایه گستر جمع تلاشگر و خستگی ناپذیر پاسارگادیان شد تا بتوانیم در سال اوج پرواز، به رغم تنگناها و مسیر پر فراز و نشیب کارنامه ای درخشان تقدیمتان نمایی.

با افتخار اعلام می نماییم بانک پاسارگاد، قدرتمند و سرافراز با شتابی بی مثال در عرصه بانکداری ایران اسلامی به پیش می تازد و اوج گیری و سرآمدی را سرلوحه خود قرار داده است.

به خود می بالیم که پشتیبانی شما سهامدار محترم ره توشه ای دلگرم کننده در این مسیر بوده و با ارایه خدمات صادقانه و سریع و خاصعانه توانسته ایم اعتباری ویژه در عرصه بانکداری داخلی و بین المللی کسب نماییم. هیأت مدیره با قدردانی از اعتماد و پشتیبانی سهامداران محترم، گزارش عملکرد بانک پاسارگاد و گروه، در سال 1390 مشتمل بر گزارش هیأت مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام، بازرس قانونی و حسابرس مستقل و صورت های مالی بانک و گروه را تقدیم می دارد.

از خداوند متعال اعتلای رضایت همه ذینفعان را خواستاریم.

سرمایه بانک و تغییرات آن

بانک پاسارگاد در سال 1384 با سرمایه اولیه 3500 میلیارد ریال تشکیل گردید که طی چند مرحله افزایش سرمایه، تا پایان سال 1388 سرمایه بانک به مبلغ 7700 میلیارد ریال افزایش یافت. طی سال 1389 سرمایه مذکور از طریق سلب حق تقدم و ارایه سهام جایزه به سهامداران قبلی با 200 درصد افزایش به مبلغ 23100 میلیارد ریال افزایش یافت که بزرگترین پذیره نویسی انجام شده در تاریخ اقتصاد کشور می باشد.

در سال 1390، بانک سرمایه خود را از مبلغ 23100 میلیارد با افزایش 18 درصدی به 27258 میلیارد رساند که جدول و نمودار مقایسه ای زیر نمایش داده شده است.


حقوق صاحبان سهام:

در جدول زیر مقایسه ای از جمع حقوق صاحبان سهام انجام شده است که نشان می دهد سرمایه و اندوخته ها و سود انباشته بانک از سال 1385 تاکنون حدودا 10 برابر شده است. جمع کل حقوق صاحبان سهام بانک در سال 89 مبلغ 31.499 میلیارد ريال بوده است که با افزایش 31 درصدی به مبلغ 41.213 میلیارد ريال در پایان سال 1390 رسیده است.


سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری های بانک در سال 1390 به مبلغ 11.264 میلیارد ريال بوده است و نسبت به سال 1389 حدود 157.87 درصد رشد داشته است. رشد سرمایه گذاری بانک طی سال های اخیر چشم گیر و قابل ملاحظه می باشد.


تسهیلات خالص:

جمع تسهیلات خالص بانک در سال 1390 مبلغ 137.327 میلیارد ريال بوده است که به میزان 25.31 درصد نسبت به سال 1389 رشد داشته است. لازم به ذکر است که تسهیلات اعطایی بانک در سال 1389 مبلغ 109.593 میلیارد ریال بوده است. در جدول زیر تسهیلات خالص بانک از سال 1385 الی 1390 مقایسه شده است.


خدمات بانکداری الکترونیک

خود پرداز و پایانه های فروشگاهی

بانک پاسارگاد برای رضایت مشتریان خود و تسریع فعالیتهای بانکی آنها، کارت بانکی ارایه می کند. نصب و راه اندازی گسترده دستگاه های خود پرداز، POS، PIN PAD انگیزه های بانک پاسارگاد را در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان به اثبات می رساند. در حال حاضر تمامی شعبه های بانک پاسارگاد به دستگاه های خود پرداز مجهز می باشند. بانک پاسارگاد برای افزایش قابلیت امنیتی کارت های مشتریان و تسهیل در دسترسی به دستگاه های خود پرداز، POS و PIN PAD کارت هوشمند ارایه می دهد.

نسبت نقدینگی:

در سال 1390 نسبت سپرده ها به کل دارایی ها حدود 77 درصد بوده است.این نسبت به گونه ای سیاست های مدبرانه مدیریت بانک را در جذب منابع بانکی و حفظ نسبت آن با دارایی ها را نشان می دهد.

شرکت های تابعه

گروه مالی پاسارگاد از بانک و مجموعه ای از شرکت ها تشکیل گردیده که در زمینه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات پرداخت الکترونیک، بیمه، بیمه اتکایی،کارگزاری سهام، لیزینگ ماشین آلات، لیزینگ ساختمان، صنعت ساختمان، صنعت و معدن، انرژی و سایر امور خدماتی مشغول به فعالیت میی باشند.

· شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (سهامی عام)

· شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناب)

· شرکت بیمه پاسارگاد (سهامی عام)

· شرکت بیمه اتکایی ایرانیان (سهامی عام)

· شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد

· شرکت لیزینگ پاسارگاد

· شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد

· شرکت مبنای خاورمیانه

· شرکت گسترش انرژی پاسارگاد

· شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد

· شرکت خدمات ارزی و صرافی پاسارگاد

· شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد

· شرکت ساختمان شهر سازی هشتم

· شرکت توسعه انبوه سازی پاسارگاد

· موسسه مطالعات و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی پاسارگاد

· شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان (آیکو)

· شرکت مدیریت ساختمانی نظام مهندسی آرین

· شرکت مدیریت ساختمانی آریان پاسارگاد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر