بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۹
در پی به بن بست رسیدن سیاست های اقتصادی اتحادیه اروپا در یونان، نرخ برابری یورو در مقابل دلار به کمترین میزان خود در 3.5 ماه گذشته رسید.
کد خبر : ۶۶۱۱۰

در پی به بن بست رسیدن سیاست های اقتصادی اتحادیه اروپا در یونان، نرخ برابری یورو در مقابل دلار به کمترین میزان خود در 3.5 ماه گذشته رسید. 

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از توکیو، روز گذشته در معاملات فارکس، هر یورو در برابر 1.29 دلار معامله شد که این رقم در واقع پایین ترین نرخ برابری یورو در مقابل دلار از 23 ژانویه سال جاری تاکنون محسوب می شود.

پس از اعلام نتایج انتخابات یونان که نشان از تغییرات گسترده سیاسی و اقتصادی در این کشور داشت، نگرانی های سرمایه گذاران از احتمال لغو سیاست های ریاضت طلبانه در یونان و نهایتاً خروج این کشور از منطقه یورو شدت گرفت.

نگرانی از تشدید دوباره بحران بدهی در اروپا پس از یک ثبات نسبی در چند ماه گذشته، افزایش بهای ین در برابر یورو را نیز در پی داشت؛ به طوری که نرخ برابری ین در مقابل دلار به بالاترین میزان خود در سه ماه اخیر رسید. به نظر می رسد در حال حاضر مسئله یونان یکی از مهمترین مسائل تاثیرگذار بر بازارهای ارز و سرمایه است.

سومینو کامی تحلیل گر ارشد بازار ارز در بانک توکیو-میتسوبیشی ژاپن در این باره می گوید: " تردیدهای به وجود آمده در مورد یونان به شدت بر بازار تاثیرگذار بوده است. اکنون ما خبرهایی را در مورد خروج یونان از منطقه یورو می شنویم. با این وضعیت انتظار می رود که نرخ برابری یورو در مقابل دلار در رقمی کمتر از 1.3 دلار تثبیت شود. در حال حاضر این نرخ برابری به خط حمایتی 1.29 رسیده است و در صورت شکسته شدن این خط حمایتی، حمایت سنگینی را در نرخ 1.28 شاهد خواهیم بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر