بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر : ۶۷۱۰۶
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه "هنرمندان كشور، دلسوز جامعه و اهداف و ارزش‌هاي والاي اسلامي هستند"، گفت: وجود سلائق و علائق مختلف نزد هنرمندان متّعهد طبيعي است، ولي تحميل سليقه و فكر بر جامعه هنري، نتيجه معكوس دارد.

 

به گزارش "انتخاب"، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از تهيه‌كنندگان، كارگردانان و بازيگران عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون و همچنين نويسندگان، شعرا و خوانندگان كشور، با تبريك ولادت امام محمدباقر(ع) و سالروز فتح خرمشهر، دردها و دغدغه‌هاي قشر فرهيخته و هنرمند كشور را همانند ساير اقشار جامعه به حق و واقعي خواند و افزود: جامعه هنري از جمله كارگردانان و بازيگران مردمي سينما، تلويزيون و تئاتر دردها و دغدغه‌هايي دارند كه عموم مردم از آن اطلاع ندارند و اين امر غم‌هاي آنان را مضاعف مي‌كند.

 

وي با اشاره به اينكه "در شرايط كنوني به دليل بروز مشكلات مختلف، سنگ صبور نمايندگان قشرهاي مختلف كشور هستم"، هنرمندان برخاسته از متن مردم و براي مردم را واجد ويژگي‌هايي متفاوت خواند و تصريح كرد: خداوند در وجود هنرمندي كه درد مردم و كشور را دارد، فهم و تواني قرار داده است كه مي‌تواند با كلام، قلم و عمل خود جامعه را تحت تأثير قرار دهد.

 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، هنر اصيل را ابزاري بسيار كارا و توانمند براي بيان زيبا و تأثيرگذار دردها و معضلات و نيز قابليت‌هاي جامعه بيان كرد و اظهار كرد: در دوران كنوني، يك فيلم يا يك شعر ناب چنان تأثيري دارد كه ممكن است ابزار ارتباطي و تبليغاتي ديگر نداشته باشد.

 

هاشمي رفسنجاني در ادامه تصريح كرد: اگر قشري از اقشار جامعه نوعي سليقه و فكر را نمي‌پسندد، نبايد كل جامعه را از آن محروم كرد و اين ظلم به هنر، هنرمند متّعهد و مردم است.

 

وي ضمن توصيه به هنرمندان براي رعايت اصول اسلامي و ارزش‌هاي اخلاقي، اسلامي و ملّي، رواداري و پرهيز از دگم‌انديشي و تحميل سليقه در عرصه هنر را از الزامات شكوفايي خلاقيت‌هاي هنري خواند و گفت: در شرايط كنوني بايد با حمايت از جامعه هنري و نويسندگان و فرهيختگان كشور نشاط و اميد را كه مورد نياز مردم است به جامعه تزريق كرد.

 

وي با بيان اينكه "توصيه مي‌كنم هنرمندان واقعي با جدّيت به كار خود ادامه دهند و به آينده كشور، انقلاب و سرنوشت خود و مردم اميدوار باشند"، رشد آگاهي ملت‌ها و انفجار اطلاعات را از جمله واقعيات غيرقابل انكار دنياي امروز خواند و اظهار كرد: جامعه آگاه، تحصيلكرده و فرهيخته راه خود را پيدا كرده است و به سوي آرمان‌هاي بلند و پيشرفت حركت خواهد كرد.

 

بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين ديدار صابر خراساني، چنگيز حبيبيان و شجاع‌سري و نيز شراره كامراني، اشعاري در رثاي بزرگان دين، حضرت علي(ع) و مسائل اجتماعي قرائت كردند.

 

همچنين شريفي‌نيا، ضياءالدين دُرّي، مهدي فخيم‌زاده، مجيد مظفري، محمدرضا ورزي، محسن افشاني، اميد و امين زندگاني، قاسم افشار، حاجيلو و مريلا زارعي به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره وضعيت جامعه هنري كشور و معضلات و مشكلات اين قشر پرداختند و با يادآوري خاطراتي از ديدارهاي گذشته خود با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، خواستار حضور فعال‌تر و مساعدت وي در رفع مشكلات هنرمندان، شعرا و نويسندگان كشور شدند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر