بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر : ۶۹۹۰۲
محمد كاظم انبارلويي در روزنامه رسالت نوشت:

گاهي در حوزه اقتصاد كشور اتفاقاتي مي‌افتد كه به خوبي مي‌شود حس كرد كه سرويسهاي جاسوسي دشمن در حوزه اقتصاد فعال تر از حوزه هاي سياسي ، فرهنگي و حتي نظامي است. التهاب در بازار ، تشنج در قيمتها ، نوسانات ارز و طلا و بازي با بهمن نقدينگي در بازار نمادهاي اصلي اين اتفاقات است .

تاخير در ثبت سفارش اقلام وارداتي مربوط به دامداريها و مرغداريها، اخلال در ترخيص كالاها در گمركات ، دستكاري در توزيع مواد خوراكي ، پخش شايعه درمورد كمبود برخي كالاها ، حرص و طمع و زياده خواهي برخي بنگاههاي توليدي و توزيعي و نفوذيهاي دشمن در برخي نهادهاي تصميم سازي و تصميم گيري دست به دست هم مي‌دهد كه ريخت درستي در بازار را شاهد نباشيم . همه اين تلاشها براي اين صورت مي گيرد كه يك پيام غير واقعي و تصنعي را بسازد و آن اينكه :" تحريم ها اثر كرده است پس نظام در برابر خواسته هاي دشمن-بخوانيد 1+5 -كوتاه بيايد"
كساني كه دراتاق جنگ دشمن نشسته اند و ابلهانه برخي پروژه ها را عملياتي مي‌كنند براي ساخت و بافت پيام ياد شده ، بايد بدانند مردم و انقلاب طي سه دهه گذشته مراحلي را گذرانده اند كه اصلا قابل مقايسه با وضعيت كنوني نيست .

كشور شرايط هفتم تير و هشتم شهريور سال 60  - اوج شرارت جبهه مشترك كفر و نفاق و الحاد - را پشت سر گذارده است . كشور از  شرايط نبرد 8 سال دفاع مظلومانه و مقدس كه گاهي ذخاير ارزي كشور به يك ميليارد دلار هم نمي‌رسيد عبور كرده است . كشور شرايط نبرد نرم و شرارتهاي كودتاهاي نرم را به راحتي پاسخگو بوده و خم به ابروي مردم نيامده است .اكنون كه كشور با توليد نزديك به هزار ميليارد دلار توليد نا خالص ملي هفدهمين اقتصاد دنياست .

 اكنون كه در قدرت نظامي درمنطقه بلامنازع هستيم اكنون كه قله هاي رفيع علم و پژوهش در دسترس جوانان پاكباخته  و مومن ماست، اكنون كه در فناوريهاي هسته اي به جايي رسيده ايم كه 5 كشور اتمي جهان هراز چندي زانو به زانوي دبير شوراي امنيت ملي مي‌نشينند براي چانه زني !

اكنون كه بيداري اسلامي درمنطقه و بيداري انساني در جهان سيلي به گوش قدرتهاي جهاني مي نوازد ، بايد توطئه گران داخلي و خارجي بدانند آب در هاون مي كوبند .دولت بحمدالله ثابت كرده است اتهام بي لياقتي و بي عرضگي به او نمي چسبد دولت نهم و دهم كارهاي بزرگي را تاكنون انجام داده است كه ركورد محسوب مي شود ، لذا بايد در يك‌سال باقيمانده عمر دولت دهم مسئولان همچنان حضور خود را در " اتاق جنگ اقتصادي " حفظ كنند . اتفاقات دربازار نشان مي دهد برخي از مسئولان دولتي در " اتاق" غيبت دارند . 

بدنه دولت  دچار بي انضباطي است نفوذ دشمن هم از جهل و غفلت برخي متصديان بي بهره نيست . لذا ممكن است ما از همين جا  ضربه بخوريم .يك گزارش از بنگاههاي اقتصادي كشور نشان مي دهد كه كمتر از دو درصد بنگاهها مشكل دارند . دشمن با تمركز روي همين دو درصد فضايي ايجاد كرده است كه گويي همه بنگاههاي اقتصادي مشكل دارند .

همچنين دو درصد كارگران شريف كشور دراين بنگاهها با مشكلات بيكاري ، عدم پرداخت حقوق و ... مواجه هستند .حل اين مشكلات و تنظيم بازار خارج از حوصله مديريتي دولت نيست .اما چرا برخي مسئولان ستاد و صف را رها كرده اندمعلوم نيست .دشمن به خيال اينكه در بازار موفق شده ،‌رفته بود دنبال يك سري شرارتهاي تروريستي و خرابكارانه براي نا امن سازي اجتماعي كه به فضل خدا ناكام بود و سربازان گمنام امام زمان (عج) در ضربه به سرويسهاي موساد در ايران يك ركورد عظيمي از هوشمندي و آمادگي نهادهاي امنيتي را به ثبت رساندند و اكنون خائنان و خود فروخته ها در چنگال عدالت اسلامي قرار دارند و بزودي به مجازات خواهند رسيد .

برخي مسئولان دچار روز مرگي هستند و فراموش مي‌كنند نظام در شرايط كنوني درمرحله جهاد اقتصادي است و بايد با روحيه جهادي كار كنند .

مقام معظم رهبري درديدار با مسئولان عالي قضائي فرمودند : همكاري همه دستگاههاي و قواي سه گانه لازم و فريضه قطعي است .اگر از اين فريضه قطعي فاصله بگيريم و سرگرم مسائل
حاشيه اي بشويم مسائل و مشكلات مردم ونظام بر زمين مي‌ماند.لذا تا تهديد ها و تحريمها همچنان اعمال مي‌شود و گسترش هم مي يابد حضور وزراي  اقتصادي و رئيس جمهور به طور تمام وقت دراتاق جنگ اقتصادي الزامي است . كسي حق ندارد  به بهانه اي از اين اتاق خارج شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر