بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
به دنبال اخذ مجوز افزایش سرمایه 1000 میلیارد تومانی آغاز شد:

پذیره نویسی صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی

صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی نیز با پیش بینی سود 20 درصد توانسته است ضمن اداره مناسب آن سود خوبی را طی این مدت نصیب سرمایه گذاران کند. اکثریت مشتریان این صندوق از جمله سرمایه گذاران و مشتریان بانک ها هستند که مایلند با ریسک کمتر اقدام به سرمایه گذاری کنند.
کد خبر : ۷۰۸۹۱

صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی افزایش سرمایه تا سقف 1000 میلیارد تومان را در برنامه دارد که بدین ترتیب رکورد بی نظیری را از این جهت باقی خواهد گذارد. به همین دلیل خبر نگار بورس نیوز مصاحبه ای با وحید رجبیان مدیر این صندوق و مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی انجام داده است که به شرح زیر است.

لطفا در مورد سابقه صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی و دلیل افزایش سرمایه آن توضیح بفرمایید؟

صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی در تاریخ 89.12.25 مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد که سرمایه اولیه این صندوق بالغ بر 150 میلیارد تومان بود. مدیر این صندوق شرکت کارگزاری بانک کشاورزی و ضامن نقدشوندگی آن بانک کشاورزی است.

این صندوق از نوع درآمد ثابت با پیش بینی سود می باشد که در ابتدای راه اندازی، سود آن 17 درصد بود که پس از افزایش سود سپرده های بانکی، سود صندوق نیز به 20 درصد افزایش یافت. در سال 1390 با استقبال خوبی که از این صندوق شد خیلی سریع سقف پذیره نویسی صندوق (150 میلیارد تومان) پر شد، بنابراین سرمایه صندوق در مرحله اول به 300 میلیارد تومان و در مرحله دوم 500 میلیارد تومان افزایش یافت. در هر مرحله نیز استقبال از صدور واحدهای سرمایه گذاری صندوق به حدی بود که خیلی سریع واحدهای صادر شده به سقف سرمایه صندوق رسیدند. به همین دلیل یکی از مشکلات کنونی مدیریت صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی، تعداد زیاد مشتریان متقاضی واحدهای سرمایه گذاری صندوق و محدودیت در صدور واحدهای سرمایه گذاری بود. از اینرو مجمع صندوق تصمیم بر افزایش سرمایه صندوق از 500 به 1000 میلیارد تومان گرفت. در حال حاضر نیز موافقت و مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور افزایش سرمایه تا 1000 میلیارد تومان اخذ شده است و شعب منتخب بانک کشاورزی و کارگزاری بانک کشاورزی نیز از روز شنبه مورخ 91.4.10 آماده پذیره نویسی از سرمایه گذاران محترم هستند. البته لیست کامل شعب منتخب در سایت صندوق (fund1.agribourse.com) موجود است که علاقمندان به سرمایه گذاری در صندوق می توانند به این سایت مراجعه کنند.

مقدار سود و پرداخت آن به سرمایه گذاران به چه صورت می باشد؟

همانطور که گفتم سود واحدهای صندوق با پیش بینی 20 درصد سالیانه می باشد که در سررسیهای سه ماهه پرداخت می شود.

به نظر شما وجود صندوق های سرمایه گذاری چه کارکردی در بازار سرمایه می توانند داشته باشند؟

صندوق های سرمایه گذاری افرادی که می خواهند از مزایای بازار سرمایه، مدیریت حرفه ای سرمایه و تخصص کارشناسان بازار استفاده کنند بسیار مناسب است. اما به دلیل هزینه های بالا و ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک مترتب بر بازار، نمی توانند وارد این عرصه شوند. به همین دلیل با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها می توانند با هزینه ای اندک از تمامی این مزایا استفاده کنند. صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی نیز با پیش بینی سود 20 درصد توانسته است ضمن اداره مناسب آن سود خوبی را طی این مدت نصیب سرمایه گذاران کند. اکثریت مشتریان این صندوق از جمله سرمایه گذاران و مشتریان بانک ها هستند که مایلند با ریسک کمتر اقدام به سرمایه گذاری کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناصر سلیمی
-
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
خرید به کندی انجام میشود و به همین دلیل مشتریان که مبلغ با سنگین خرید میکنند متحمل زیان میشوند
ناصر سلیمی
-
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
با سلام نمی دانم چرا سایت خرید سهام صندوق یکم بسته شده است بنده نزدیم به 20روز است جه خرید اقدام نموده ام ولی تاکنون بانک کشاورزی سعادتشهر موفق به خرید نگردیده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
لطفا پاسخگو باشید
از سال 1390 در صندوق یکم .... سرمایه گذاری نمودم سال 1393 جهت افزایش سرمایه خود به بانک مراجعه نمودم در کمال ناباوری متوجه شدم بخشی از سرمایه ام بدون هیچ مدرکی و بدون اطلاع اینجانب کسر گردیده است و این در حالی است که تمامی رسیدهای سرمایه گذاری را که در بانک داشته ام جهت بررسی به شعبه بردم اما آنها مبلغ کمتری از سرمایه اصلی ام را بیان نموده اند. آیا بانک می تواند سرمایه ای که سپرده گذار به بانک میسپارد را بدون دلیل و بدون اطلاع قبلی کسر نماید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
با سلام . من هم همچنین مشکلی داشتم اما موضوع از این قرار بود که چون سود را ماهانه واریز می کنند مثلاً اگر 28 ام ماه سرمایه گذاری کنید به صورت سیستمی سود یک ماه واریز می شود اما در صورتی که باید برای 2 روز یا 3 روز سود واریز می شد یعنی 27 یا 28 روز بیشتر سود واریز شده است که در پایان دوره از اصل سرمایه شما کسر می شود . این موقعی که هر سه ماه سود واریز می شد یعنی پایان هر فصل شدید تر بود یعنی اگر 27 آذر ماه سرمایه گذاری می کردید پایان ماه سود کل 3 ماه پاییز را واریز می کرد در صورتی که باید فقط سود 3 روز را واریز می کرد و در پایان دوره برداشت اصل پولتان ، مبلغ اضافه واریزی از اصل پولتان کم می شود .
ناشناس
Germany
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
با سلام روز سه شنبه درخواست ابطال دادم
ولی تابه حال بعد از گذشت چهار روز هنوز هم واریز نشده این چه وضعی است
سید مجتبی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
ایا می شود میزان سرمایه گذاری را افزایش داد
محسن
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
من چهار روزه ۹۰ ملیون دادم اما الان ۸۹۴۰۰۰ سهام دادم .. نخواستم ....لطفا شرایط انصراف بگید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
سلام لطفا اطلاعات کاملی در خصوص صندوق یکم بانک کشاورزی بمن بدید
1-ایا ثبت نامیه؟
2-سودش برای 100 میلیون چقدره؟
3-هرماه سود رو میریزه؟
4-و ایا میشه به مبلغ پول اضافه کرد باهمون سود؟
5-وسودش چنددرصده؟
6-لطفا به سوالات من مسوولین بانک جواب بدن
تا همه اگاهی کامل داشته باشن
با تشکر
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
سلام وخسته نباشید..سوال اینکه 20میلیون درصندوق یکم سرمایگذاری کردم....ایابعد ازگذشت یکسال سود پرداختی بگفته خودشون 18درصدی..ایا اصل پول میتونم دریافت کنم یا ازش کسرمیشه....چطوری محاسبه میشه....
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
اگر بخواهیم بفروشیم مثل بورس و به نرخ روز قیمت گذاری می شود؟ یا فقط اصل سرمایه را پس می دهند؟؟؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
دوستان من سال 94 به مبلغ ده ملیون از صندوق یکم خریداری کردم و الان مراجعه کردم گفتن اون باطل شده و پولتون به حسابتون برگشته ایا این انصافه الان اون سهامی که من خریدم باطله و با گذشت شیش سال سه ملیون سودش میشه تو رو خدا جواب بدین من سال 94 خریدم