بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر در محل هتل ارم راس ساعت 15:00 در تاریخ 91.4.27 با حضور بیش از 87.43 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۷۱۶۶۰

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر در محل هتل ارم راس ساعت 15:00  در تاریخ 91.4.27 با حضور بیش از 87.43 درصد سهامداران برگزار شد.


بر اساس گزارشبورس نیوزدر این مجمع که به ریاست آقای مهندس زمانی و نظارت آقایان صادقی و شیر محمد پور و با دبیری آقای امینی(مدیر عامل) برگزار شد.

نماینده بورس و آقای فتاحی بافقی به عنوان نماینده حسابرس نیز در این جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط اردشير اميني (مدیرعامل شرکت ) و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1- تصویب صورتهای مالی منتهی به 1390.12.29

2-تقسیم160 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

3-انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4-انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

5-اعضای هیأت مدیره جدید شرکت به مدت 2 سال به شرح ذیل انتخاب گردیدند: 

- شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین

- شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین

- شرکت معدنی املاح ایران 

- شرکت صنايع خاک چینی ایران

- شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین

حاشیه مجمع

شرکت صنایع مس با هنر در حالی سال مالی خود را به پایان برد که توانست سود خود را نسبت به پیش بینی اولیه ارایه شده به بورس 44 درصد رشد داده و سهامداران را در وضعیت نا مناسب بازار سرمایه که در یکسال گذشته از قدرت و قوت مناسبی برخوردار نبود راضی و خوشنود گرداند.

با نگاهی گذرا در صورتهای مالی می توان به خوبی نظاره کرد که مدیریت و پرسنل توانمند شرکت توانستند با توجه به چالشهای فراوان همچون نوسانات نرخ ارز و بهره، نوسانات قیمت مس، محدودیتهای صادراتی و شرایط سخت اقتصاد کلان کشور، سال پر بار را برای صاحبان سهام به ارمغان آوردند، به نحویکه درآمد خالص شرکت از رشد 17 درصد سود عملیاتی رشد 40 درصد و سود خالص پس از کسر مالیات رشد 13درصد نسبت به سال گذشته برخوردار بودند.

به نظر می رسید با توجه به آمار ارایه شده سال 90 و طرح های توسعه شرکت از جمله تولید مطلس به ظرفیت 2500 تن که در سال جاری به بهره برداری می رسد و اتمام طرح لوله مسی با ظرفیت 5000 تن در سال جاری، سهامداران در کنار تمام مشکلات به آینده رو به رشد شرکت امیدوار بوده و خواستار اجرای کامل مدل کسب و کار شرکت برای رسیدن به بالاترین بازدهی بودند.

پيام هيأت مديره :

در ابتدای سال 90 قیمت فلز مس در بازارهای جهانی تحت تاثیر اخبار مثبت ناشی از رونق اقتصاد جهانی و ارائه آمارهائی مبنی بر افزایش نرخ رشد اقتصاد آمریکا و چین و آرامش حاصل در بازارهای اروپائی و ناحیه یورو از رشد نسبتأ خوبی برخوردار بود به نحوی که در ابتدای فروردین سال 90 نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 2000 دلاری را نشان می داد ولی بتدریج با ارائه آمارهای مبنی بر کاهش سطح اشتغال در آمریکا و احتمال ركود مجدد بر اقتصاد جهانی قیمت فلزات پايه در بازارهای جهانی رو به کاهش گذاشته و روند نزولی را در پیش گرفت به نحوی که در نیمه دوم سال 90 قیمت نسبت به دوره مشابه سال قبل با کاهش 1.200دلاری همراه بود و اما پیش بینی موسسات معتبر بین المللی در خصوص قیمت مس از سه ماهه دوم به بعد در سال 2012 به شرح ذیل می باشد این پیش بینی ها که از سوی معتبرترین تحلیلگران و موسسات مالی جهانی به عمل آمده و توسط متال بولتن گردآوری شده است به شرح ذیل می باشد:



لازم به ذکر است که در سه ماهه نخست سال 2012 میلادی ، پیش بینی موسسات فوق در مورد قیمت مس به ترتیب بالاترین درصد درستی را داشته است.

شرکت ملی مس به عنوان تأمین کننده اصلی مس کاتد برای شرکت مس شهید باهنر در بودجه سال 91 خود بدلایل فوق الذکر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 91 را با 20 درصد کاهش نسبت به سال 90 به بازار اعلام کرده است. ظرفیت تولید ملی مس معادل 200 هزار تن در سال می باشد که توجه به میزان تولید شرکت امکان افزایش آن به 230 هزار تن را نیز دارد. شرکت ملی مس قیمت 7500 دلار را برای شمش مس و 8000 هزار دلار را برای کاتد مس در سال 91 پیش بینی کرده است و علیرغم اینکه قیمت ارز را در بودجه خود بر اساس نرخ مرجع 12260 ریال محاسبه کرده است ولی در محاسبات جهت قیمت گذاری در بورس کالای تهران مبنای محاسبه دلار 15000 ریال می باشد و بر همین اساس شرکت مس شهید باهنر پیش بینی قیمت 8500 دلار را برای مس کاتد در بودجه سال 91 لحاظ نموده است.

شرکت صنایع مس شهید باهنر در سال 90 با چالشهای بیشماری مانند نوسانات قیمت مس، محدودیت صادرات و واردات روبرو بوده که هزینه های مضاعفی را به شرکت تحمیل نموده است. عمده ترین مواد اولیه شرکت کاتد ، اسلب ، روی و ضایعات می باشد که با توجه به اینکه کلیه مواد اولیه خود را از داخل تهیه می کند لذا ریسکی از بابت مسائل سیاسی و تحریم ها در خصوص تأمین مواد اولیه متوجه شرکت نمي باشد.

با توجه به افزایش قیمت جهانی مس و روی و همچنین قراضه این فلزات در جهان و نیاز مبرم کشورهای همسایه به این فلزات تلاش بیشتری نسبت به صدور این محصولات به خارج از کشور صورت گرفته که نتیجه آن افزایش قیمت ضایعات مس و برنج در ایران شده و فشار بیشتری بر شرکت از محل افزایش قیمت مواد اولیه تحمیل می نماید.

اعضای هیأت مدیره :


طرح های شرکت:

شرکت طرح تولید مطلس به ظرفیت 2500 تن را در دست اجرا دارد که در سال 91 به بهره برداری می رسد.

طرح لوله مسی در شش ماهه دوم سال 90 تولید آزمایشی خود را شروع کرده است که تولید آن در سال 90 حدود 305 تن بوده است و پيش بيني ميشود در سال 91 بالغ بر 5000 تن توليد نمايد.

برآورد هيأت مديره براي متوسط نرخ LME مس در سال 1391 مبلغ 8.500 دلار به ازاي هر تن ميباشد كه بر همين اساس نسبت به تهيه و ارائه بودجه سال 1391 اقدام گرديده است.

استراتژي شركت :

1- دستيابي به برنامه و بودجه عملياتي شركت در سال 91 .

2- بهبود فرآيند هاي زنجيره ارزش (زنجيره خريد و تأمين و ... ).

3- بررسي و بهبود مدل كسب و كار شركت.

4- تمركز بر راهكارهاي كاهش ضايعات.

5- تمركز بر راهكارهاي كاهش توقفات توليد.

6- توسعه دانش و مهارت كاركنان.

7- ارتقاء سطح فن آوري اطلاعات همگام با نيازهاي شركت.

8- حذف هزينه‌هاي غيرارزش‌زا.

9- تمركز بر مديريت كيفيت از طريق ارتقاء مرغوبيت محصولات، تحويل به موقع و كاهش قيمت.

10- تقويت و ايجاد ساختار فروش محصولات با تمركز به محصولات سودآور.

سرمايه و تركيب سهامداران :

سرمايه شركت در بدو تاسيس مبلغ 1.000.000 ريال (شامل 1.000 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1.000 ريال) بوده كه طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 450.000.000.000 ريال (شامل 450.000.000 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1.000 ريال) در پايان سال مالي منتهي به 1390.12.29 افزايش يافته است.

(نمودار ارزش فروش شرکت طی سالهای 1390 – 1381)


وضعيت درآمد و سودآوری

وضعیت سودآوری شرکت صنایع مس شهید باهنر


فروش محصولات و بهاي تمام شده :

طي سال 1390 ميزان فـروش شركت بالغ بـر 34.948 تن به ارزش 3.375.059 میلیون ريال مي‌باشد. مقادير ذكر شده نسبت به سال گذشته داراي 7 درصد كاهش در مقدار و 17 درصد افزايش در ارزش میباشد. طی سال 90 ، 100 درصد و 101درصد بترتیب از مقدار و ارزش بودجه فروش محقق گردیده است .

برنامه‌هاي آينده شركت :

با توجه به استراتژي تدوين شده و منعكس شده در بند 2-2 اين گزارش اهم برنامه‌هاي آتي به شرح ذيل مي‌باشد:

 تغيير سياست فروش شركت از تعهدي به نقدي و دريافت كارمزد از مشتريان بابت فروشهاي تعهدي

 تحقق برنامه و بودجه سال 91 و دسترسي به اهداف تدوين شده

تدوين روشهاي بازاريابي فعال و مؤثر در توسعه بازار فروش داخل و خارج در جهت افزايش سهم بازار و حفظ رهبري بازار در محصولات نورد، از طريق جلب رضايت مشتريان و همچنين افزايش فروش مقاطع برنجي در بخش محصولات اكستروژن با توجه به ظرفيت بازار آن

 كاهش هزينه‌هاي سربار در جهت كاهش قيمت تمام شده محصولات

 كاهش ميزان ضايعات و اصلاح روشهاي عملياتي توليدي در جهت دستيابي به اين مهم

 كنترل و كاهش هزينه‌هاي اداري و مالي و تنظيم روشهاي مناسب گردش نقدينگي

 توسعه نظام عملياتي هوشمند بازرگاني در جهت خريد بموقع مواد اوليه و فروش با صرفه محصولات

 بازاريابي جهت فروش و صادرات محصولات نيمه ساخته و توليدات واحد ذوب

توليد آلياژهاي مختلف شامل فسفر برنز، سربدار، آلومينيم برنج و توسعه سهم بازار آن با توجه به راه‌اندازي خط 4 ريخته‌گري

به ظرفيت رساني خط توليد لوله‌ مسي آجدار و دسترسي سريع به ظرفيت اسمي با توجه به شرايط بازار اين محصول بويژه در خارج از كشور

 افزايش شاخص رضايت مشتريان

 افزايش ظرفيت توليد سكه نيمه آماده براي بانك مركزي و حضور در بازار جهاني براي توليد اين محصول

برنامه و بودجه سال 1391:

                                                                                                      مقادير به تن و مبالغ به ميليون ريال





آدرس لینک شرکت:

http://www.csp.ir/index.php?lang=fa


اشتراک گذاری :
ارسال نظر