بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر : ۷۷۱۶۱

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت تبعيت بانك مركزي از بازار آزاد را در زمينه تعيين نرخ ارز رد كرد.

محمدصادق مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره اين كه گفته مي‌شود بانك مركزي بعد از راه اندازي مركز مبادله ارزي خود را تابع نرخ ارز در بازار آزاد كرده است، توضيح داد:‌ تحليل ما اين است كه بعد از راه‌اندازي مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز، با توجه به اين‌كه ارز در اين مركز با قيمت دو درصد زير نرخ بازار به متقاضيان داده مي‌شود، نرخ ارز آزاد به مرور و به صورت پلكاني كاهش يابد.

وي افزود: مثلا اگر نرخ ارز در بازار آزاد 100 تومان باشد، قيمت ارز در مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز دو درصد كمتر از آن خواهد بود و به مرور در پيش گرفتن اين سياست باعث كاهش قيمت ارز در بازار آزاد نيز خواهد شد.

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌كه هدف از راه‌اندازي مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز، تامين به موقع،‌ آسان و به اندازه كافي ارز متقاضيان بوده است، گفت: البته تامين ارز متقاضيان از مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز اجباري نيست و متقاضيان مي‌توانند مانند گذشته ارز مورد نياز خود را از ديگر راه‌ها مانند صرافي‌ها تامين كنند.

مفتح تصريح كرد: اين موضوع را كه مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز در زمينه تعيين نرخ روزانه ارز تابع بازار آزاد شده است، قبول ندارم؛ بلكه معتقديم به مرور مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز سوار بر كار شده و به جاي بازار آزاد تعيين كننده نرخ واقعي ارز خواهد شد.

به گزارش ايسنا، روز دوشنبه طي مراسمي در ساختمان شهيد اسدالله‌زاده وزارت صنعت، معدن و تجارت مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز راه اندازي شد. براين اساس قرار است در اين مركز ارز با قيمت دو درصد زير نرخ بازار به متقاضيان داده شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر