بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر : ۷۷۲۴۷
مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه امید گفت: اوراق مرابحه سایپا بعد از موافقت سازمان بورس در بازار سرمایه منتشر می شود.

دکتر فاضلیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) با بیان مطلب فوق افزود: این شرکت انتشار 1300 میلیارد ریال اوراق مرابحه سایپا، سه هزار میلیارد ریال اوراق اجاره بانک سپه، 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت شرکت سنگ آهن گهر زمین، بازارگردانی 1250 میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری قم و 2700 میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری مشهد را در برنامه خود دارد.

وی در خصوص انتشار اوراق مرابحه شرکت سایپا گفت: این اوراق به عنوان جدیدترین ابزار مالی برای تأمین بخشی از قطعات مورد نیاز این شرکت به صورت دو ساله منتشر خواهد شد و از طریق بازار سرمایه قابل معامله خواهد بود. این اوراق با ضمانت پرداخت اصل و سود توسط نظام بانکی و ضمانت نقدشوندگی توسط تأمین سرمایه امید منتشر خواهد شد.

به گفته فاضلیان موافقت اولیه انتشار اوراق اجاره نیز از بانک مرکزی دریافت شده است که پس از طی مراحل قانونی و تأسیس نهاد واسط به عموم عرضه می شود.

وی ادامه داد: این اوراق توسط بانک سپه به صورت چهارساله با پرداخت سود سه ماهه با ضمانت بانک ملی ایران منتشر و تأمین سرمایه امید به عنوان مشاور عرضه، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان اوراق ایفای نقش خواهد کرد.

مدیرعامل تأمین سرمایه امید اضافه کرد این شرکت بازارگردانی 2700 میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری مشهد را قبول کرده و در حال رایزنی جهت انتقال بازار ثانویه این اوراق از شبکه بانکی به بورس است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تامین سرمایه امید اوراق سلف نفتی را برای شرکت ملی نفت ایران طراحی کرده است، افزود: این اوراق جدید در مقایسه با سایر ابزارهای بازار پول و سرمایه از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است، هم اکنون مجوز کمیته پذیرش بورس کالا در این خصوص دریافت شده و در صورت اعلام آمادگی شرکت ملی نفت ایران برای انتشار این اوراق، در پاییز امسال منتشر خواهد شد.

فاضلیان اظهار داشت: اوراق سلف نفتی در صورت انتشار به عنوان اولین الگوی انتشار این اوراق در بازار سرمایه ایران و کل بازارهای اسلامی محسوب می‌ شود و برای تأمین مالی شرکت‌های بزرگ از طریق پیش‌فروش محصولات آتی ابزاری بسیار مناسب و راهگشا خواهد بود.

وی از راه‌اندازی صندوق بزرگ با درآمد ثابت گنجینه امید ایرانیان با تضمین سود 20 درصد خبر داد و افزود: این صندوق در اوایل آبان‌ماه امسال از طریق شعب بانک سپه پذیره‌نویسی خواهد شد. تأمین سرمایه امید به عنوان مدیر صندوق و ضامن نقدشوندگی در این صندوق ایفای نقش می‌نماید و حداقل سود 20 درصد توسط بانک رفاه تضمین شده است.

مدیرعامل تامین سرمایه امید گفت : بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این صندوق 21 درصد سود سالانه خواهد داشت که هر سه ماه یکبار بین دارندگان اوراق گواهی سرمایه‌گذاری تقسیم خواهد شد.

وی اعلام کرد این شرکت تاسیس چهار صندوق سرمایه‌گذاری مشترک دیگر را در دستور کار دارد که تا پایان سال به منظور ارائه خدمات متنوع به بازار سرمایه با مدیریت این شرکت تأسیس خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر