بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر : ۷۸۲۶۸

ابراهیم فیاض استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه‌ تهران و از چهره های نزدیک به جریان مشایی، در گفتگو با عصر امروز، اظهار نظرهای عجیبی کرده است.

وی در خصوص لزوم راه اندازی ازدواج موقت در دانشگاه ها، گفت: مشکل امروز جوانان ما ازدواج موقت نیست بلکه مشکل اصلی آن ها ازدواج دائم است چرا که هیچ دختری حاضر به ازدواج موقت نیست.

فیاض تصریح کرد: امروزه شاهد رواج ازدواج های موقتی هستیم که بدون خواندن صیغه صورت می گیرد و در واقع این ها دوست دختر، دوست پسرانی هستند که دوستی آن ها به بهانه ازدواج انجام می گیرد.

این استاد علوم اجتماعی دانشگاه‌ تهران، افزود: طبق فتاوایی مثل فتوای حضرت امام خمینی (ره) این افراد عملاً زن و شوهر هستند چون قصد و نیت ازدواج در آن ها وجود دارد ولو این که صیغه محرمیت بین آن ها خوانده نشده باشد!

وی ادامه داد: من خودم در دانشگاه شاهد آن هستم که دختر و پسرها با هم ارتباط دارند و همه و همه به فکر ازدواج هستند اما با مشکل اقتصادی روبرو هستند و امکان ازدواج ندارند.

فیاض در خصوص راهکار این مشکل، گفت: ما اگر خوابگاه های متاهلی دانشگاهی را زیاد کنیم، خیلی راحت بسیاری از دانشجویان به خصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مشکل ازدواجشان حل می شود. چه کسی است که دنبال ازدواج نباشد ازدواج در فطرت همه ی انسان ها وجود دارد و انسان ها به آن تمایل دارند ولی به صورت دائم و نه موقت.

این استاد دانشگاه با اشاره به صحبت های حجت الاسلام والمسلمین حائری شیرازی، عنوان کرد: دختر و پسری که با هم غذا بخورند با هم محرم می شوند یعنی اگر پسری، دختری را به خوردن ساندویچ و یا آبمیوه دعوت کند با هم محرم می شوند.

وی اضافه کرد: نظر امام خمینی(ره)، آیت الله گلپایگانی، موسوی بجنوردی هم همین است یعنی «حق زوجیت موجد ازدواج است و خطبه عقد مظهرش»

فیاض در ادامه با اشاره به داستانی از آیت الله گلپایگانی، گفت: روزی از آقای گلپایگانی در خصوص دختر و پسری که با یکدیگر فرار کردند و با هم ارتباط برقرار کردند و از این راه حتی بچه دار شدند پرسیدند که آیا باید این دو نفر را از هم جدا کنند یا خیر که ایشان جواب دادند خیر و در خصوص بچه متولد شده شان گفتند که بچه حلال زاده است.

وی همچنین ضمن بی اطلاعی از جزئیات طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، اظهار داشت: اگر قرار باشد دختر و پسرها را در دانشگاه ها از هم جدا کنیم آن ها را در خیابان ها چه کار کنیم؟

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: باید کاری کنیم که ازدواج ها زیاد شود و تلاشمان در این راه باشد. همچنین باید سن ازدواج را تا سن دبیرستان پایین بیاریم و این کار مستلزم تغییر برخی قانون های اشتباه در مدارس است به طور مثال بنابر چه دلیلی دختری که در سن دبیرستان ازدواج کرد را از مدرسه اخراج می کنیم.

نقل قول های آقای فیاض ضعیف به نظر می رسد و احتمالا به زودی شاهد تکذیبیه هایی در این موارد از طرف مراجع و علما خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸
...
چرا حرف دیگران را تحریف می کنید
ای دروغگویان
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
در ازدواج چه دایم چه موقت عقد لازمه و الا ازدواجی صورت نمیگیرد و این نظر تمام فقها و علما هست و هیچ کسی خلاف این نظر نداده و الا منکر یکی از ضروریات مذهب میشود ! بله در حد و حدود مهریه گفتند میشه بحتی با یه شاخ گل یا به قول شما ساندوچ عقد را خواند ... لطفا خبر را تصحیح بفرمایید .