بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
نقل مکان شاخص

یک هفته، یک نگاه

روزهای رویایی بورس، این هفته در حالی آغاز شد که شاخص کل با جهشی مثبت از 29 هزار و 502 واحد به عنوان کمترین رقم شاخص به 30 هزار و 749 واحد به عنوان بیشترین رقم شاخص رسید و با رشد بیش از چهار درصدی به بالاترین رکورد خود دست یافت.
کد خبر : ۷۹۴۷۶
روزهای رویایی بورس، این هفته در حالی آغاز شد که شاخص کل با جهشی مثبت از 29 هزار و 502 واحد به عنوان کمترین رقم شاخص به 30 هزار و 749 واحد به عنوان بیشترین رقم شاخص رسید و با رشد بیش از چهار درصدی به بالاترین رکورد خود دست یافت.

براساس گزارش بورس نیوز، در میان صنایع مختلف صنعت واسطه گری های مالی با 11.47 درصد بازدهی درصدر صنایع پربازده قرار گرفت و بعد از آن به ترتیب صنعت پست و مخابرات با بازدهی مثبت 7.16 درصدی و صنعت سرمایه گذاری ها با بازدهی 8.84 درصدی در رتبه دوم و سوم جای گرفتند.

این در حالی است که صنعت زراعت با کسب بازهی منفی بیش از 4 درصد در زمره کم بازده ترین صنعت بورس جای گرفت و بعد از آن صنعت قند و شکر و دستگاه های برقی به ترتیب با کسب بازدهی منفی بیش از سه و دو درصدی جایگاه دوم و سوم کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.

براساس مطالب ذکر شده شرکت دوده صنعتی پارس با تحقق بازدهی مثبت 43.53 درصدی، به عنوان پربازده ترین سهم مطرح شد و مقام نخست را کسب کرد. پس از آن سیمان بهبهان و سیمان شرق به ترتیب با مثبت بازدهی بیش از 33 و 31 درصدی را به دست آورند و در رتبه دوم و سوم جای گرفتند. اما در مقابل مرجان کار با بازدهی منفی بیش از 14 درصد کم بازده ترین سهم طی هفته جاری شد و بعد از آن صنعتی مینو و ایران خودرو هر دو با بازدهی منفی حدود 14 درصد به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

شایان ذکر است سهام شرکت های بانک ملت، ذوب آهن اصفهان و سرمایه گذاری غدیر عنوان نقد شونده ترین سهام بورس را به خود اختصاص دادند و در مقابل شرکت های بیمه آرمان، پتروشیمی زنجان و نیرو سرمایه در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر میزان نقدشوندگی جای گرفتند.

گفتنی است بورس طی آخرین هفته مهر ماه در حالی به کار خود پایان داد که 147 نماد با بازدهی مثبت، 16 نماد بدون کسب بازدهی مثبت و یا منفی و مابقی نمادها یعنی 132 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند. میانگین بازدهی کل بورس نیز طی این هفته 1.66 درصد بود که نسبت به هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.

در پایان گفتنی است 39 هزار و 342 کد معاملاتی با جا به جایی بالغ بر 2 میلیارد و 501 میلیون سهم طی 172 هزار و 319 دفعه معامله، حجم معاملاتی بالغ بر 8 هزار و 290 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان تمام شرکت های فعال معاملات هفته جاری، سهام سیمان آرتا اردبیل به عنوان کم گردش ترین سهام هفته و سهام شرکت سرمایه گذاری امید با بیش از 322 میلیون سهم پر گردش ترین سهام معاملات هفته جاری معرفی شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر