بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۸
در گفتگو با مدیر مالی شرکت معدنی املاح ایران اعلام شد:

زمان بازگشایی نماد "شاملا"

در بحث فروش محصولات شرایط همانند سال گذشته است، اما بهای تمام شده محصولات با توجه به رشد هزینه بسته بندی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و اگر این افزایش نرخ همچنان پابرجا باشد، شرکت نیز اقدام به افزایش نرخ فروش محصولات خود خواهد کرد.
کد خبر : ۸۰۳۷۳
شرکت معدنی املاح ایران پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 91 خود را با سرمایه 70 هزار میلیون ریال، مبلغ 1701 ریال برآورد کرده که طی عملکرد سه ماهه نخست سال جاری 26 درصد از سود پیش بینی شده هر سهم را پوشش داده است.

با توجه به بسته بودن نماد "شاملا" از تاریخ 91.7.15 تاکنون، این سوال مطرح می شود که دلایل توقف نماد معاملاتی مذکور چیست و چه زمانی این نماد به تابلوی معاملات باز خواهد گشت؟

مرتضی فرشید پژوه مدیر مالی شرکت معدنی املاح ایران در این رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: نماد معاملاتی شرکت به دلیل تصمیم گیری برای افزایش سرمایه و ارایه درخواست آن به سازمان بورس و اوراق بهادار متوقف شد تا در این فاصله وضعیت برنامه افزایش سرمایه شرکت به نتیجه مشخصی برسد.

وی در ادامه در خصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت اظهار کرد: افزایش سرمایه 200 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت طبق برنامه ای از سال گذشته مطرح شد و مقرر گردید تا تاریخ 91.7.30 این افزایش سرمایه در صورت های مالی اعمال شود. اما با توجه به ایراداتی که سازمان بورس و اوراق بهادار بر جزییات این برنامه گرفت، افزایش سرمایه مورد نظر تا تاریخ مذکور عملی نشد. از همین رو به احتمال زیاد اجرای این طرح و تأثیر آن در صورت های مالی شرکت به سال آینده موکول خواهد شد.

فرشید پژوه درباره زمان بازگشایی نماد و همچنین ارایه صورت های مالی شش ماهه عنوان کرد: نماد معاملاتی شرکت در روزهای آتی و همزمان با ارایه گزارش های عملکرد 6 ماهه شرکت بازگشایی خواهد شد.

وی در ادامه درباره تعدیل با اهمیت در صورت های مالی شرکت با توجه به عملکرد شش ماهه گفت: تولید شرکت در دوره شش ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته و به دنبال آن می توان گفت سودآوری هر سهم می تواند با تعدیل مثبت سودآوری همراه شود که آثار دقیق آن به زودی از طریق سایت اطلاع رسانی کدال اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در خاتمه، در خصوص وضعیت کلی شرکت معدنی املاح ایران خاطر نشان کرد: در بحث فروش محصولات شرایط همانند سال گذشته است، اما بهای تمام شده محصولات با توجه به رشد هزینه بسته بندی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و اگر این افزایش نرخ همچنان پابرجا باشد، شرکت نیز اقدام به افزایش نرخ فروش محصولات خود خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر