بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
روزهای کسل کننده

یک هفته، یک نگاه

135 نماد با کسب بازدهی مثبت، 16 نماد بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی و مابقی نمادها یعنی 160 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند. میانگین بازدهی کل بورس نیز طی هفته جاری 0.16 درصد مثبت بوده اما نسبت به هفته گذشته حدود 79 درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۸۵۹۲۵
روزهای بی رمق این هفته بورس در حالی سپری شد که شاخص کل با کاهش 0.54 درصدی از 37 هزار و 648 واحد در ابتدای هفته به رقم 37 هزار و 441 واحد در پایان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، در میان صنایع مختلف صنعت محصولات چوبی با 12.63 درصد بازدهی مثبت در صدر صنایع پربازده قرار گرفت و بعد از آن به ترتیب صنعت زراعت با بازدهی مثبت 12.35 درصدی و صنعت لاستیک و پلاستیک با بازدهی 8.57 درصدی در رتبه دوم و سوم جای گرفتند.

این در حالی است که صنعت پیمانکاری صنعتی با کسب بازدهی منفی 17 درصدی در زمره کم بازده ترین صنایع بورس جای گرفت و بعد از آن صنعت محصولات چرمی با کسب بازدهی منفی حدود 11 درصد و صنعت وسایل ارتباطی با کسب بازدهی منفی 3.91 درصدی جایگاه دوم و سوم کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.

براساس اطلاعات موجود شرکت لاستیک سهند با تحقق بازدهی مثبت 27.9 درصدی، به عنوان پربازده ترین سهم بورس طی هفته جاری مطرح شد و مقام نخست را کسب کرد. پس از آن شرکت های کشت و صنعت پیاذر و سرمایه گذاری بوعلی به ترتیب بازدهی مثبت بیش از 27 و 13 درصدی را به دست آوردند و در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

اما در مقابل شرکت تأسیسات راه آهن با تحقق بازدهی منفی حدود 40 درصدی کم بازده ترین سهم طی هفته جاری شد و بعد از آن سهام شرکت های ایران خودرو دیزل و پگاه خراسان به ترتیب با بازدهی منفی بیش از 13 و 11 درصدی به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

براساس این گزارش سهام شرکت های پارس سوئیچ، صنعتی دریایی ایران و فولاد مبارکه اصفهان عنوان نقدشونده ترین سهام بورس را به خود اختصاص دادند و در مقابل شرکت های سیمان مجد خواف، بیمه آرمان و سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر رتبه نقدشوندگی جای گرفتند.

طی معاملات این هفته، بورس در حالی به کار خود پایان داد که 135 نماد با کسب بازدهی مثبت، 16 نماد بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی و مابقی نمادها یعنی 160 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند. میانگین بازدهی کل بورس نیز طی هفته جاری 0.16 درصد مثبت بوده اما نسبت به هفته گذشته حدود 79 درصد کاهش یافته است.

در خاتمه این گزارش می فزاید، 26 هزار و 76 کد معاملاتی با جا به جایی بالغ بر یک میلیارد و 493 هزار سهم طی 115 هزار و 494 دفعه معامله، حجم معاملاتی به ارزش سه هزار و 493 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان تمام شرکت های فعال معاملات هفته جاری، سهام شرکت زرین معدن آسیا با جا به جایی 10 هزار و 632 سهم به عنوان پر گردش ترین سهم بازار و سهام شرکت ایران مرینوس به عنوان کم گردش ترین سهم بازار برگزیده شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر