بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر : ۸۸۸۸۷
70 هزار تومانی که قرار است از سوی رئیس دولت به مردم پرداخت شود هدیه رهبری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: 70 هزار تومانی که قرار است از سوی رئیس دولت به مردم پرداخت شود هدیه رهبری است.

محمد حسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با اظهارات احمدی‌نژاد در رابطه با تلاش برخی برای مهندسی انتخابات در كشور گفت: با توجه به اینكه هنوز زمان انتخابات نرسیده صحبت کردن و اشاره کردن به مهندسی انتخابات درست نبود و‌ای کاش آقای رئیس جمهور اجازه می‌دانند که این بحث‌ها در زمان خودش مطرح می‌شد.

نماینده اراک در خانه ملت در رابطه با پرداخت یارانه عیدی به مردم اظهار داشت: امروز گرانی و تورم به دلیل تحریم و برخی بی‌تدبیری‌ها مشکلات بسیاری را بر قشر آسیب پذیر و کارگران زحمت کش و مردم تحمیل کرده است كه بایستی به این افراد كمك شود.

وی افزود: باید در بحث هدفمندی یارانه‌ها تصمیم جدی گرفته شود و تفاوتی بین اقشار آسیب پذیر و غنی جامعه باشد چراکه اصل موضوع هدفمندی یارانه‌ها کم کردن فاصله طبقاتی میان آحاد جامعه بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با پرداخت عیدانه به مردم بیان کرد: این مبلغی که قرار است از سوی رئیس دولت به مردم پرداخت شود هدیه رهبری است و در جلسه‌ای که تعدادی از نمایندگان و دولت باهم داشتند مقام معظم رهبری فرمودند كه برای معیشت مردم باید فکری شود و در این شب‌ها به اقشار آسیب پذیر و آحاد متوسط و دیگر اقشار کمک‌هایی شود.

آصفری در رابطه با میزان این کمک گفت: قرار است ۷۰ هزار تومان میان افراد جامعه پرداخت شود ولی به نظر من با توجه به تورم بالای۳۵ درصد این یارانه عیدی حلال مشکلات مردم نخواهد بود ولی كمكی برای حل بخشی از مشکلات خانواده‌ها محسوب می‌شود.

نماینده اراک در خانه ملت در رابطه با اینکه آیا پرداخت یارانه نقدی باعث نخواهد شد تا نقدینگی و تورم در کشور افزایش یابد گفت: این راحت‌ترین و نزدیک‌ترین راهی بود که می‌شد در این مدت كوتاه برای حل مشکلات مردم انجام داد اما برای بلند مدت باید برای رفع مشکلات مردم به پرداخت یارانه به صنایع و بخش تولیدات کشاورزی توجه شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر