بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر : ۹۰۳۹۴
در معاملات روز شنبه بورس اوراق بهادار تهران، بلوک 50.5 درصدی فولاد خوزستان از سوی شرکتی وابسته به صندوق نفت خریداری شد تا این بلوک بعد از چهار بار عرضه در سال 91 به فروش برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز بورس تهران یک میلیارد و 106 میلیون سهم فولاد خوزستان به قیمت هر سهم 31 هزار و 117 ریال عرضه و به فروش رفت.

مصطفی امید قائمی اظهار داشت : با توجه به عرضه 50.5 از سهام شرکت فولاد خوزستان توسط سازمان خصوصی سازی ، شرکت سرمایه‌گذاری پایندگان به نمایندگی از مجموعه صندوق های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت وارد این رقابت شد. تصمیم این مجموعه به سرمایه‌گذاری در یکی از قطبهای فولاد خام کشور با توجه به مزیتهای مختلف این صنعت است.
 
مدیر عامل سرمایه گذاری آینده نگر ادامه داد: با توجه به اینکه در افق چشم‌انداز 1404 دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور پیش‌بینی شده است و با توجه به میزان کنونی تولید در کشور، این مجموعه برنامه‌های مختلفی به منظور افزایش بهره وری و ظرفیت فولاد خوزستان در نظر دارد.
 
امید قائمی در خصوص منابع تامین مالی خرید این بلوک گفت: منابع این خرید خارج از بازار سهام تامین شده است و از وجوه نقد و شبه نقد موجود این وجوه تامین شده است.
 
وی در پاسخ به برنامه های این مجموعه برای آینده فولاد خوزستان توضیح داد: برنامه های صندوق بازنشستگی نفت در سه حوزه تکمیل زنجیره تولید،افزایش بهره وری وکمک به پیشبرد طرحهای توسعه فولاد خوزستان قرار دارد.
 
عضو هیئت مدیره سرمایه گذاری پایندگان در خصوص تکمیل زنجیره تولیدگفت: همانطور که می دانیم چرخه تولید فولاد، از سنگ آهن به عنوان ماده اولیه آغاز و تا تولید محصولاتی مانند انواع ورقها، تیرآهن میلگرد و ... ادامه می‌یابد. در شرایط فعلی فولاد خوزستان تنها در بخشی از زنجیره تولید فولاد که همان بخش تولید فولاد خام یا شمش است، فعالیت دارد. لذا یکی از برنامه های آتی این مجموعه برای فولاد خوزستان ایجاد واحدهای تولیدی بالادستی یا پایین دستی صنعت فولاد در کنار فولاد خوزستان می باشد تا با تکمیل زنجیره تولید اولا در بهای تمام شده محصولات صرفه جویی کامل صورت گیرد .
 
وی افزود: با ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید محصولات نهایی به افزایش سود آوری مجموعه فولاد خوزستان کمک قابل توجهی شود. ایجاد واحدهای تهیه سنگ آهن یا واحدهای تولید نورد و لوله‌های فولاد و ... از جمله این طرح ها است. 

امید قائمی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان صنعت فولاد کشور، برنامه‌های مدونی برای افزایش بهره‌وری شرکت از طریق بهسازی واحدها، بکارگیری روشهای بهینه در استفاده از انرژی و استفاده حداکثری از تخصص نیروی کار مجموعه تنظیم گشته است که در بلند مدت سبب افزایش راندمان تولید و افزایش سودآوری شرکت خواهد شد.
 
 
وی در خصوص فعالیت در بازار سرمایه توضیح داد: از ارکان اصلی شرکت‌های سهامی عام حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، شفافیت اطلاعات، افزایش شناوری، تعامل با بازار سرمایه و سهامداران و استفاده بهینه از روشهای تامین مالی موجود در بورس می باشد. در این بخش نیز برنامه‌ریزی دقیقی برای تعامل هرچه سازنده تر با بازار سرمایه صورت گرفته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر