بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر : ۹۱۰۲۵
وال استریت ژورنال نوشت: اهمیت قائل شدن بسیار زیاد احمدی نژاد برای دوست ونزوئلائی اش هوگو چاوز باعث جنجال سیاسی در ایران شده است. این درحالی است که تردیدهایی در خصوص ادامه ی اتحاد تنگاتنگ دو کشور با وجود مرگ چاوز به وجود امده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ؛ احمدی نژاد در پی مرگ چاوز، عزای عمومی اعلام کرد و در پیام تسلیتش نوشت: چاوز با مسیح و انسان کامل برای نجات بشریت و ایجد عدل در جهان رجعت خواهد کرد.

پیام تسلیت رئیس جمهور ایران باعث انتقادات شدیدی از سوی مسئولان، روحانیت و مردم عادی شد. این در حالی است که این موضوع به تیتر یک روزنامه های ایران تبدیل شده است.

به نوشته ی وال استریت ژورنال ، اکثر مردم ایران واکنشی همراه با تمسخر نسبت به پیام تسلیت احمدی نژاد برای مرگ چاوز داشتند و جوک هایی در خصوص شهید نامیدن چاوز پخش شده است.

همچنین چندین روحانی بلندپایه احمدی نژاد را متهم به بی اطلاعی از مقدسات کردند: مسئله ی اینکه روح جاودان چه کسی با امام زمان (عج) در روز جزا باز می گردد حتی به ندرت در میان روحانیون بلندپایه مورد بحث قرار می گیرد.

حجت الاسلام قرائتی خطاب به احمدی نژاد گفت: تو کی هستی که چنین حرفی بزنی؟

از سوی دیگر، چندین نماینده مجلس پیام احمدی نژاد را جرکتی سیاسی در جهت ایجاد تنش در کشور دانستند.

احمدی نژاد روز پنج شنبه به کارکاس پرواز کرد. او چاوز را شهید خواهند.

ایران و ونزوئلا اشتراکات زیادی ندارند. انها رابطه ی تاریخی، جغرافیایی، مذهبی و فرهنگی ندارند. اما هر دو نفتی هستند و رابطه شان به خاطر مسائل سیاسی ایجاد شده است.

ایران میلیاردها دلار در وزوئلا در طول 8 سال گذشته سرمایه گذاری کرده است که برخی از آن شامل یک بانک، کارخانه برای تولید کامیون، خودرو و دوچرخه و البته پروژه های ساختمان سازی است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ؛ احمدی نژاد و چاوز به مانند برادران دیرینه و قدیمی رفتار می گردند و خیلی محکم یکدیگر را به اغوش می کشیدند و دستانشان را می فشردند و جک هایی با یکدیگر رد و بدل می کردند.

برای ایران، مرگ چاوز اتحاد با یکی از متحدانش و دروازه ی ورود به امریکای لاتین را نابود می کند.



صادق زیباکلام تحلیلگر سیاسی در گفتگویی تلفنی در این زمینه اظهار داشت: دقیقا، این مسئله بر روی رابطه ایران و ونزوئلا تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود:چه اتفاقی برای میلیاردها دلار سرمایه گذاری ایران می اتند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر