بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
مدیر مالی شرکت سیمان قائن خبر داد:

درآمد 4 میلیارد تومانی فروش دارایی های غیرمولد

افزایش مقدار تولید و فروش، تلاش جهت استفاده از گاز به عنوان سوخت مصرفی به جای مازوت، کاهش هزینه استهلاک و رشد درآمدهای عملیاتی را می توان از جمله دلایل اصلی و اثرگذار بر عملکرد مناسب شرکت طی سال گذشته بر شمرد، به گونه ای که همه این عوامل منجر به تحقق سود 667 تومانی "سقاین" طی سال گذشته شده است.
کد خبر : ۹۵۴۰۲
قیمت فروش محصولات شرکت سیمان قائن در سال 92، همانند نرخ پایه فروش سال گذشته در نظر گرفته شده، حال آنکه بهای تمام شده محصولات به طور فزاینده ای در حال رشد است.

مدیر مالی شرکت سیمان قائن با بیان این مطلب در اشاره به دلایل برآورد سود پنج هزار و 871 ریالی برای سال مالی 92 در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: عدم برآورد افزایش قیمت فروش و در مقابل رشد روز افزون هزینه ها را می توان از جمله عوامل مهم برآورد کاهش 23 درصدی سود طی سال جاری نسبت به آخرین پیش بینی سود هر سهم در بودجه سال قبل دانست.

مهدی کریمی افزود: علاوه بر این، بخش قابل توجهی از سود محقق شده طی سال گذشته مربوط به برگشت ذخیره کاهش ارزش به میزان 18.5 میلیارد ریال ناشی از سرمایه گذاری در سهام شرکت های سیمان بهبهان، تهران و مازندران بوده که به دلیل وضعیت مناسب قیمت سهام شرکت های مذکور در سال 91، این مبلغ به حساب شرکت برگشت داده شده، اما تکرار چنین رخدادی برای سال مالی 92 برآورد نشده است.

وی پیرامون فروش دارایی های غیر مولد شرکت طی سال جاری بیان کرد: طی سال های گذشته زمینی در اطراف کارخانه خریداری شده که بخشی از آن به تملک کارکنان در آمده است. از همین رو درصدد فروش تعداد زیادی از قطعات باقی مانده این زمین ها طی سال جاری برآمدیم، بطوریکه پیش بینی می شود درآمد حاصل از فروش این دارایی های غیر مولد حدود چهار میلیارد تومان باشد.

این مقام مسئول در خصوص برآورد فروش صادراتی 30 درصدی شرکت طی سال جاری تصریح کرد: محصولات "سقاین" به کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان صادر می شود. البته درآمد حاصل از فروش صادراتی این شرکت همچون برخی از شرکت های هم گروه به دلیل تحریم های اعمالی و بروز مشکلاتی در زمینه دریافت ارز حاصل از صادرات، به صورت ریالی دریافت می شود.

مدیر مالی سیمان قائن در ارزیابی عملکرد یک سال گذشته شرکت تصریح کرد: افزایش مقدار تولید و فروش، تلاش جهت استفاده از گاز به عنوان سوخت مصرفی به جای مازوت، کاهش هزینه استهلاک و رشد درآمدهای عملیاتی را می توان از جمله دلایل اصلی و اثرگذار بر عملکرد مناسب شرکت طی سال گذشته بر شمرد، به گونه ای که همه این عوامل منجر به تحقق سود 667 تومانی "سقاین" طی سال گذشته شده است.

کریمی در ارتباط با برنامه افزایش سرمایه شرکت ابراز داشت: این شرکت برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران را در نظر دارد که به دلیل قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر نهادهای سازمانی روند اجرای این برنامه بسیار کند پیش می رود.

وی در خاتمه پیرامون اثرات امضای تفاهم نامه همه جانبه میان انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر وضعیت فعالان گروه سیمانی تصریح کرد: تاکنون تفاهم نامه های این چنینی بسیار منعقد شده که تأثیر چندان با اهمیتی بر وضعیت شرکت های هم گروه نداشته، لذا تا زمان اجرایی شدن مصوبات آن، نمی توان در خصوص آثار آن اظهار نظر کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر