بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
در بررسی یک کارشناس بازار سرمایه مشخص شد:

بالاترین رنکینگ در بین کارگزاری ها+اصلاحیه

کارگزاری مفید با کسب رتبه 646 در سطح کشور، به عنوان پر بیننده در ایران، جایگاه نخست خود را در بین 108 کارگزاری فعال در کشور احراز کرده است. کارگزاری بانک کشاورزی با رتبه 2982 و کارگزاری اردیبهشت ایران با کسب رنکینگ 3796 ، رتبه دوم و سوم پر بازدیدترین سایت کارگزاری کشور را احراز نموده اند.
کد خبر : ۹۵۸۴۶
در پی توسعه و رشد روزافزون بازار سرمایه توان تحلیلی، گزارش دهی و ارائه خدمات متنوع شرکت های کارگزاری فعال در کشور افزایش چشمگیری یافته است. در سال های اخیر و پس از آغاز دوران رونق بورس، شرکت های کارگزاری چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی با تحولات گسترده ای همراه بوده اند. بطوریکه در حال حاضر 108 شرکت کارگزاری در حوزه های مختلف از جمله اوراق و کالا به فعالیت مشغول اند.

با توجه به اقتصاد در حال گذر ایران، که کشوری در حال توسعه محسوب شده و گام های بلندی در جهت آزادسازی اقتصادی در قالب "طرح تحول اقتصادی" آغاز کرده است حضور پر رنگ شرکتهای کارگزاری در کنار روزنامه های مطرح اقتصادی نظیر روزنامه دنیای اقتصاد، خبرگزاری های برتر نظیر خبرگزاری فارس و مهر و سایت های تحلیلی/ خبری نام آشنا نظیر بورس نیوز و بورس 24 نقش چشمگیر و شایسته ای را در مباحث اقتصادی و بازار سرمایه کشور ایفا نموده و توانسته اند نقش آفرینی مهمی در راهنمایی سرمایه گذاران و فعالان این حوزه از فعالیت های اقتصادی داشته باشند.

ضمن آنکه با توجه به اهمیت بحث زمان و تغییرات لحظه ای بازار سهام و کالا، سایت های کارگزاری نقش بسزایی در این حوزه دارند چرا که بسیار سریع تر و به روزتر از روزنامه ها می باشند.

بدین منظوردر یک بررسی جامع آماری، 13 شرکت برتر کارگزاری کشور با بیشترین بازدید و رتبه جهانی و کشوری به نقل از سایت جهانی الکسا و به مورخ 10 مه مطابق با 20 اردیبهشت 92، در جدول زیر فهرست گردیده است. همانطور که از داده های مزبور پیداست، کارگزاری مفید با کسب رتبه 646 در سطح کشور، به عنوان برترین و اولین سایت پر بیننده در ایران، جایگاه نخست خود را در بین 108 کارگزاری فعال در کشور احراز کرده است. کارگزاری بانک کشاورزی با رتبه 2982 و کارگزاری اردیبهشت ایران با کسب رنکینگ 3796 ، رتبه دوم و سوم پر بازدیدترین سایت کارگزاری کشور را احراز نموده و رقیب نزدیک کارگزاری مفید بشمار می روند. این در حالی است که کارگزاری های آبان، راهنمای سرمایه گذاران، بانک سامان، بانک ملت، بانک پاسارگاد، نهایت نگر، فارابی، آگاه، بانک پارسیان و حافظ به ترتیب با کسب مقام های چهارم تا دوازدهم به عنوان بهترین و برترین شرکتهای کارگزاری کشور از بین 108 کارگزاری حاضر در بازار سرمایه کشور شناخته شده اند.

مردان برتر بازار سهام (بورس) ایران

با کسب بالاترین رنکینگ کشوری توسط 3 شرکت کارگزاری مفید، بانک کشاورزی و اردیبهشت ایرانیان مردان برتر بورس ایران که بیشترین سهم را در احراز این مهم بر عهده داشته اند، شناخته شدند. آقایان هادی مهری، وحید رجبیان و محسن قاسمی به ترتیب به عنوان مدیران عامل کارگزاری مفید، بانک کشاورزی و اردیبهشت ایرانیان از چهره های نام آشنای بازار سرمایه ایران بشمار می روند که اینک بهترین جایگاه را در بین شرکت های کارگزاری کشور بدست آورده اند.



*نگاهی به رتبه های ( Traffic Rank ( کارگزاران بورس اوراق بهادار ایران به نقل از سایت جهانی Alexa

با توجه به نمودارهای زیر به نقل از سایت جهانی Alexa ، رنکینگ برترین شرکت های کارگزاری کشور نمایش داده شده است:

1-کارگزاری مفید


2-کارگزاری بانک کشاورزی


3- کارگزاری اردیبهشت ایرانیان


4- کارگزاری آبان


5- کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران


6- کارگزاری بانک سامان


7- کارگزاری بانک ملت


8- کارگزاری بانک پاسارگاد


9- کارگزاری نهایت نگر


10- کارگزاری فارابی


11- کارگزاری آگاه


12- کارگزاری بانک پارسیان


13- کارگزاری حافظ


تهیه کننده: حافظ عزیزی نقش

به گزارش بورس نیوز، طی رتبه بندی شرکت های کارگزاری که در متن فوق آمده بود، نام سایت کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان رتبه دوم پربیینده ترین سایت ها از قلم افتاده بود که بدین وسیله اصلاح می گردد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر