بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر : ۹۸۸۸۶
شاخص بورس تهران در معاملات امروز نیز به مسیر صعودی خود ادامه داد و با عبور از نیمه 48 هزار واحدی در آستانه رکوردشکنی جدیدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خوش‌بینی سهامداران به وضعیت آینده بورس و تشکیل صف‌های خرید سنگین موجب شده است تا بورس تهران بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری روزهای خوشی را تجربه کرده و هر روز رکورد جدیدی بیافریند.

به این ترتیب بورس تهران از روز شنبه و همزمان با اعلام نتیجه اولیه آرا روند رو به رشد خود را آغاز کرد و طی چهار روز معاملاتی بیش از سه هزار واحد رشد کرده و موفق به فتح قله های 47،46 و 48 هزار واحد شده است.

در معاملات امروز نیز روند افزایشی قیمت‌ها و رشد تقاضا در سایه آرامش سیاسی و رکود دیگر بازارها ادامه پیدا کرد و موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه 449 واحد رشد کرده و به کانال 48 هزار و 783 واحد برسد.

در بازار امروز نیز تقاضا برای خریداری سهام بانک‌ها افزایش پیدا کرد و شرکت‌های ملی مس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی فناوران، بانک ملت، پاسارگاد، مپنا، بانک پارسیان و تجارت بیشترین تاثیر مثبت را در افزایش شاخص بورس گذاشتند.

در مقابل شرکت‌های مطرحی چون هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.در بازار امروز پتروشیمی خارک، مپنا و پتروشیمی شیراز از بهترین تقاضای خرید و سیمان تهران، معدنی املاح ایران و بیمه دانا بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب در بازار مثبت امروز بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 627 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به رقم 232 میلیارد تومان رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر