بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
مدیر مالی شرکت داروسازی لقمان عنوان کرد:

تسعیر بدهی 8.5 میلیون یورویی با ارز مرجع

شرکت، در حالی نرخ ارز مرجع را مبنای تسعیر مانده بدهی ارزی خود قرار داده که درباره نحوه تسویه این بدهی در حال مذاکره با بانک مرکزی است، به گونه ای که در نهایت به نظر می رسد این بدهی با نرخی بیش از نرخ ارز مرجع تسویه شود.
کد خبر : ۹۹۸۴۹
نرخ فروش محصولات تولیدی شرکت های دارویی همچون شرکت داروسازی لقمان طی سال جاری در حالی با رشد حدود 30 تا 40 درصدی همراه شده که در مقابل بهای خرید مواد اولیه مصرفی نیز حدود دو الی سه برابر افزایش یافته است.

مدیر مالی شرکت داروسازی لقمان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت در پی رشد هزینه ها بیش از نرخ فروش محصولات، تولید محصولات زیان ده را کاهش داده و در مقابل افزایش میزان تولید داروهایی با حاشیه سود بالا را در برنامه کاری خود قرار داده است.

راضیه موروش با اشاره به اینکه آثار افزایش اخیر قیمت ها در بودجه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 لحاظ شده، ابراز داشت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از برنامه فروش داروهای تولیدی طی نیمه دوم سال جاری تحقق خواهد یافت، انتظار می رود "دلقما" پوشش حدود 40 درصدی از سود برآوردی 401 ریالی خود را طی دوره عملکرد نیمه نخست امسال تجربه کند.

مدیر مالی "دلقما" در خصوص تأمین خارجی مواد اولیه مورد نیاز این شرکت داروساز اظهار داشت: به طور معمول حدود 40 درصد از مواد اولیه مصرفی از طریق کشورهای هند و چین و با نرخ یوروی مبادله ای تهیه می شود.

وی افزود: بخش عمده ای از مواد اولیه مصرفی و نیز ماشین آلات مورد نیاز طی عملکرد سه ماهه نخست امسال به دلیل عدم موفقیت "دلقما" در گشایش اعتبار اسنادی LC، با نرخ ارز آزاد فراهم شده است.

مدیر مالی این شرکت دارویی در ارتباط با نحوه تسویه بدهی ارزی 8.5 میلیون یورویی تصریح کرد: شرکت، در حالی نرخ ارز مرجع را مبنای تسعیر مانده بدهی ارزی خود قرار داده که درباره نحوه تسویه این بدهی در حال مذاکره با بانک مرکزی است، به گونه ای که در نهایت به نظر می رسد این بدهی با نرخی بیش از نرخ ارز مرجع تسویه شود.

این مقام مسئول پیرامون طرح های توسعه ای "دلقما" گفت: این طرح ها شامل راه اندازی خطوط تولید سفالوسپورین و غیر آنتی بیوتیک بوده که در حال حاضر مراحل پایانی اجرا را سپری می کنند؛ بنابراین در صورت عدم بروز مسائل و موانع خاصی، پروژه های مذکور تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

مدیر مالی این شرکت دارویی در ارتباط با برنامه افزایش سرمایه شرکت عنوان کرد: افزایش 200 درصدی سرمایه "دلقما" از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در حال اجرا است و هم اکنون اقدامات لازم جهت فروش حق تقدم های استفاده نشده در حال پیگیری می باشد.

موروش در خاتمه پیرامون چشم انداز شرکت های فعال در گروه دارویی تصریح کرد: فرآیند تأمین مواد اولیه مورد نیاز از کشورهای خارجی و فائق آمدن بر موانع موجود در واردات آنها، از جمله مسائلی است که برطرف شدن آن نیاز به حمایت دولت دارد. از همین رو در صورت سهولت در تأمین مواد اولیه مصرفی می توان به آینده این صنعت و شکوفایی آن امیدوار بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر