بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

انجام معاملات در چهار تابلو

امروز در بازار برق بورس انرژی، در همه نمادها (بارپایه، میان‌باری، کم‌باری و پیک) معاملات به انجام رسید و پس از مدت‌ها شاهد رونقی نسبی در بازار هستیم،
کد خبر : ۱۶۵۱۱۵
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز چهار‌شنبه 95.03.26 در بازار برق بورس انرژی 1,276 مگاوات برق به ارزش 6 میلیارد و 8  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش 8  درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و کاهش اندک 0.001 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت پس از فراز و نشیب روزهای گذشته در معاملات امروز نوسان چندانی نداشت و در محدوده 330,000 ريال باقی ماند.

امروز در بازار برق بورس انرژی، در همه نمادها (بارپایه، میان‌باری، کم‌باری و پیک) معاملات به انجام رسید و پس از مدت‌ها شاهد رونقی نسبی در بازار هستیم، البته با توجه به حجم کم نقدینگی، حجم خریدها قابل توجه نبوده و شرکت‌های توزیع نیروی برق خرید خود را به صورت خرد انجام می‌دهند.

در معاملات امروز بیشترین حجم معاملات مربوط به نمادهای بارپایه خرداد ماه بود که آخرین روز معاملاتی خود را سپری می‌کردند.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

بررسی روند نماد 13950402 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950402 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته تغییر چندانی نداشته و در محدوده 340,000 ريال باقی‌مانده است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره روندی صعودی داشته و پس از رسیدن به محدوده 561,000 ريال در اواسط دوره شیب نزولی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 530,000 ريال به کار خود پایان داده است.

در این نماد تا به امروز 101  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 22.03.1395 با 81  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940402 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر