آخرین گزارش چهارشنبههای داغ در سال ۱۴۰۳: مصادره به نام مستضعفان، مکیدن سود توسط دوستان، به زیان کشاندن شرکتها و تقسیم غنایم به نفع غیر مستضعفان؛
"محمد تقی برخورداری آسوده بخواب که مصادره کنندگان هم آسوده خوابیدهاند"
مضحکتر آنکه شرکت مصادرهای که روزی بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی کشور بوده و آنقدر املاک دارد که بسیاری از املاکش را به سایر شرکتها اجاره داده، این روزها مجامع عمومیاش را در حسینهها و نمازخانهها برگزار میکند.
ما هم ممنون میشویم اگر رزومهای مختصر در زمینه تولید لوازم خانگی از جناب … مدیر عامل جدید این شرکت برای ما ارسال شود تا شما را از تواناییها و تجارب درخشان ایشان در حوزه تولید لوازم خانگی مطلع کنیم.
سوژه هفته: ایران جهنم سرمایه گذاران: "سال ۱۴۰۳ و پایان یکی از سیاهترین سالهای اقتصادی کشور"
"با امید زندهایم، البته اگر از گرسنگی نمیریم"
سالی که گویی قرار بود خداوند حوادث ناگوار ۲۰ تا ۳۰ سال را برایمان در یک سال خلاصه کند. سالی که با استرس تقابل نظامی ایران و اسرائیل آغاز شد، با درگذشت رئیس جمهور کشور، انتخابات، شهادت هنیه، سید حسن نصرالله و تغییر موازنه قدرت در خاورمیانه ادامه یافت و با فقر، رکود و فشار اقتصادی مضاعف بر مردم این سرزمین پایان یافت.
چهارشنبههای داغ: افشاگری و صداقت خوب است ولی نه در ۸۰ سالگی و چند سال مانده به مرگ؛
محمد تقی برخورداری، حق الناس و نفرینی که شرکتهای مصادر شده را رها نمیکند
بی تردید یکی از وجوه تشابه اکثر افشاگران اخیر و حتی برخی از کارشناسانی که صحبتهای بی پروایشان به تازگی مورد توجه مردم قرار گرفته است، سن بالا، مریضیهای صعب العلاج و نزدیکی به زمان مرگ و ملاقات با حضرت عزرائیل است.
جالب آنکه تاسیس دهها ابرشرکت، تولید طیف وسیعی از محصولات و اشتغالزایی برای بیش از ۲۰.۰۰ نفر، تنها حاصل ۳۰ سال فعالیت تجاری ایشان (سالهای ۱۳۲۷ تا ۱۳۵۷) بود و شاید ...
سوژه هفته: بازار سرمایه یعنی آینده، همان آیندهای که فعلا امیدی به آن نیست انگار؛
فتح قله که هیچ، با این فرمون از چاله هم نمی توانیم بیرون بیاییم؛ میآییم؟
مسیر را به گونهای پیمودهایم که امروز، پزشکهایمان ساخت و ساز میکنند، اساتید دانشگاه و مهندسهایمان در اسنپ کار میکنند، مداحانمان استاد دانشگاه و در هیات مدیره شرکتهای تخصصی استخدام میشوند، بعضی افراد نامرتبط مدیر عامل بانک میشوند و دهها هزار میلیارد تومان پول سپرده گذاران را باد فنا میدهند.
فردی نظامی سالها رئیس فدراسیون فوتبال و وزنه بردار اردبیلی ۱۶۰ کیلوییمان که در تمام عمر چیزی جز وزنه و دمبل ندیده، عضو شورای شهر تهران میشود تا مشکلات ترافیک و آلودگی هوایش را حل کند.
چهارشنبههای داغ: از کشوری که بعضی از وزرایش به جرم فساد به زندان می روند، انتظاری نداشته باشید
عدهای "هزاران بار" اموال مردم و کشور را شخم زده اند
آیا پولدار شدن در ایران ساده نیست؟ به عبارتی شما میتوانید به واسطه نسبتهای فامیلی، بدون ۱ ریال آورده نقدی، صاحب ۱۲۵ میلیارد تومان از سپردههای مردم و حقوق ...
ای کاش به ما هم ۷۰۰ میلیارد تومان آن روزها (با دلار ۱.۰۰۰ تومان) و یا ۷۰.۰۰۰ هزار میلیارد تومان این روزها (با دلار ۱۰۰.۰۰۰ تومانی) میدادند تا ما نیز با دعوت از بازیگران مشهور هالیوودی و بالیوودی چند اثر فاخر هنری و بدون صحنههای مبتذل خلق کنیم و …
آیا مبالغ بالا کشیده شده توسط این عزیزان با قیمتهای روز دلار و تورم محاسبه و با آنها تسویه میگردد و یا قرار است پس از سالها مبلغ ناچیزی از این برادران بازپس گرفته شود؟
سوژه هفته: آیا فروش سهام و خرید طلا و دلار در چنین قیمتهایی توجیه دارد؟
مردم روی ورشکستگی دولت شرط بسته اند؟
کافی است نگاهی به حال و روز بازار سرمایه کشور بیندازید و شرایط آن را با بازارهای طلا و ارز مقایسه کنید تا متوجه شوید مردم چه آیندهای را برای کشور متصور هستند. آیندهای با ثبات و مناسب جهت سرمایه گذاریهای بلند مدت یا آیندهای مایوس کننده و شکننده که میتوان روی فروپاشی اقتصادی و وخیمتر شدن اوضاع حساب کنند؟
زمانی که سرمایهگذاران میبینند در کمتر از ۶ ماه نرخ دلار آزاد رشدی ۶۰ درصدی را به ثبت میرساند، تورم ماهانه پس از ماهها کاهش، گارد صعودی به خود میگیرد، خبری از مذاکرات و وعدههای انتخاباتی پزشکیان.
تنها در یک صورت، فروش سهام با چنین قیمتهای نازلی و خرید دلار و طلا در چنین قیمتهایی توجیه دارد، آن هم در صورتی است که ...
چهارشنبههای داغ: فسادهای مالی تان زیر ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان نباشد، چرا که مجازات فسادهای کوچک سنگینتر است؛
اینجا ایران است، سرزمین "بانکخواران گردنکلفت"
اینجا ایران است، سرزمینی با تعداد بالایی از بانکهای خصوصی و دولتی متخلف که زندگی میلیونها نفر را به فقر و بدبختی کشیدهاند. بانکهایی که به واسطه فسادی به نظر سازمانیافته، منابعشان توسط عدهای گردنکلفت و بانکخوار به یغما برده میشود و جور تورمهای ناشی از ناترازیهایش را، مردم فقرزده کشور میکشند.
سوژه هفته: با توجه به انتخابهای اشتباه همیشگی: " آیا نمایندگان مجلس، صلاحیت علمی تائید وزرا را دارند؟"
اصلا وزیر را برکنار ولی پیش از آن همه نمایندگان مجلس را رد صلاحیت کنید
مگر چه کسانی صلاحیت چنین وزرای با کفایتی ! را تائید میکنند که نمایندگان مجلس تا به این حد به عملکرد وزرای کشور معترضند؟
آیا مردم در انتخاب وزرای ناکارآمد مقصرند که میبایست هزینههای برآشفتگی و خشم نمایندگان مجلس از وزرا را بپردازند یا نمایندگان انقلابی مجلس؟ این مردم فقیر و بحران زده آنقدر گرفتارند که حتی تمایل به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب نمایندگان مجلس را هم ندارند، چه برسد به …
سوژه هفته: تا میتوانید کشور را تعطیل کنید، به اندازه کافی از دنیا جلو هستیم
فیتیله، "ایران هر روز تعطیله"
• فقط ماهها طول کشید تا نمایندگان مجلس متوجه شوند که انتخاب شنبه به عنوان روز تعطیل، مشکل شرعی دارد و باید روز دیگری را برای تعطیلی مازاد، کاندید کنند. شاید چند ماه و یا چند سال هم صرف شود تا مشکلات شرعی سایر روزهای هفته بررسی شود.
• شنبه و یکشنبه هفته گذشته که بسیاری از کشورهای جهان تعطیل بودهاند، دوشنبه (۲۲ بهمن)، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هم که ایران تعطیل بوده است. اگر شنبه و یکشنبه این هفته را هم سهم تعطیلی کشورهای جهان در نظر بگیرید، در ۱۰ روز گذشته تنها روزی که ایرانیان میتوانستند به مراودهای تجاری با دنیا خوشبین باشند، روز سه شنبه هفته گذشته بوده است که در آن روز هم اکثر شهرها و استانهای کشور به علت برودت هوا تعطیل بود و تهرانیها هم برق نداشتند.
تأکید بانک مرکزی بر ثبات مدیریتی و رد هرگونه تغییر؛
اخبار مبتنی بر عزل فرزین از ریاست بانک مرکزی، تکذیب شد
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با تکذیب شایعات عزل محمدرضا فرزین از ریاست این بانک، منبع انتشار اخبار را یک سایت معاند مستقر در ترکیه معرفی کرد و تأکید کرد که این اخبار کاملاً بیاساس و با هدف ایجاد تشویش در فضای اقتصادی کشور منتشر شدهاند.