بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر : ۱۰۸۱۱

انتظارات مديرعامل شركت بورس از وزراي جديد نفت و صنايع

به گزارش بورس نيوز به نقل ازفارس: در پي مشخص شدن وزراي نفت و صنايع و معادن انتظارات مديرعامل شركت سهامي بورس از دو وزير كابينه دولت خواندني است.

علي رحماني در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس گفت: اولين انتظار از دو وزير نفت و صنايع و معادن اين است كه نسبت به شفاف سازي سياست ها و تصميمات و رفع موانع موجود در آزادسازي اقتصادي صنايع و آزادسازي هدفمند قيمت ها اقدام كنند تا وضعيت شركت هاي نفتي و صنعتي حاضر در بورس و قابل پذيرش در بورس مشخص و روشن شود.

وي آماده سازي شركت هاي دو وزارتخانه نفت و صنايع قبل از ورود به بورس را دومين انتظار بازار سرمايه عنوان كرد.

وي با اشاره به اين مطلب كه عربستان در گام اول خصوصي سازي اقدام به واگذاري 6 ساله فرودگاه به خارجي ها با هدف بهبود وضعيت و بازاريابي كرده گفت: اين درحالي است كه به دلايل مختلف چنين روندي نه تنها در واگذاري شركت هاي داخلي طي نمي شود بلكه با مشكلات مختلفي چون قيمت‌هاي دولتي و ارزيابي بالاي شركت ها مواجه هستيم.

مديرعامل شركت بورس تصريح كرد: باتوجه به ابلاغيه اصل 44 در واگذاري صحيح شركتها لازم نيست كار خاصي انجام شود بلكه اگر سياست‌هاي تعيين شده مطالعه و عملي شوند در واگذاري شركت ها مشكلي وجود نخواهد داشت.

رحماني تصريح كرد: واگذاري سريع شركت ها افتخار نيست و فروش يك شبه و سريع شركت ها نمي‌تواند رويه درستي باشد و بايد قبل از واگذاري شركت ها نسبت به موارد مهم شفاف سازي شده و از مديران شايسته استفاده شود.

مديرعامل شركت بورس در خصوص سومين انتظار بورس از وزراي نفت و صنايع به فارس گفت: انتظار مي رود كه به محض واگذاري شركت ها به بخش خصوصي مجمع فوق العاده اي تشكيل شود تا بخش خصوصي در مديريت شركت ها نيز وارد شود تا علاوه بر انتقال مالكيت، مديريت شركت ها نيز از دولت به بخش خصوصي متنقل شود.

رحماني ادامه داد: استفاده از مديران بخش خصوصي باعث افزايش اطمينان سرمايه گذاران و رفع تضاد منافع خواهد شد كه در اين خصوص هم بورس بايد دستور العمل هايي را تهيه و تدوين كند.

مديرعامل شركت بورس در خاتمه ابراز داشت: با مشخص شدن وزراي جديد نفت و صنايع اميد است كه با همكاري و تعامل موانع خصوصي سازي و واگذاري شركت هاي دولتي برطرف شده و بازار سرمايه بتواند نقش مطلوبي در فرايند اجراي اصل 44 داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر