بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر : ۱۱۴۴۶۵
 سرویس سیاسی «انتخاب»: اخطار غیرقابل دفاع نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد و اقدام هیات نظارت بر مطبوعات در توقیف نشریه یالثارات در روز گذشته نشان داد که وزارت ارشاد و مجلس در تنظیم روابط خود با یکدیگر مشکلات جدی دارند.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، بهانه جویی گروهی از نمایندگان مجلس درباره وزرات ارشاد در حالی صورت می گیرد که عملکرد وزارت  ارشاد در دولت قبل بمراتب از دولت فعلی مشکلات بیشتری داشت بطور نمونه در حوزه سینما تعدادی از فیلمهایی که در دوران اصلاحات از وزارت ارشاد مجوز نمایش نگرفتند در دولت نهم اکران شدند واگر نمایندگان حامی احمدی نژاد با همین مترو معیاری که عملکرد چهارماهه دولت اعتدال را سنجیدیدند اگر عملکرد وزارت ارشاد مورد حمایتشان را می سنجیدند بجای یک کارت زرد باید بارها حسین صفارهرندی و محمد حسینی را استیضاح می کردند.

با این وجود اقدام نادرست نمایندگان در مورد دادن کارت زرد به وزیر ارشاد نباید موجب شود که اقدام شتابزده هیات نظارت بر مطبوعات در توقیف نشریه یالثارات حسین را قابل قبول تلقی کنیم.

توقیف نشریه ای متعلق به جریانی از افراطیون که نه مخاطب چندانی دارد ونه تاثیر منفی بر افکارعمومی تنها بهانه ای برای مظلوم نمایی افراطیون فراهم می کند.

براستی اگر هیات نظارت برمطبوعات واقعا در برخورد با این گونه تخلفات جدی است چرا با رسانه های اصلی افراطیون که به تشویش اذهان عمومی وتخریب دولت می پردازند کاری ندارد؟

آیا مطالب کذب و سرشار از اتهام روزنامه ها ، خبرگزاری ها و سایتهای اصلی افراطیون که مخاطبینی دهها برابر یالثارت دارند بدتر از یالثارت نیست؟

تنها نتیجه این اقدام دادن فرصت مظلوم نمایی بدون دستاوردی به افراطیون می باشد که باید در آینده از اینگونه حرکتهای شتابزده پرهیز شود.

البته طنز تلخ ماجرا آن است که 65 نماینده مجلس که طی سالهای گذشته همواره مشوق توقیف و سرکوب آزادی بیان و مطبوعات بوده اند با دادن تذکری از این اقدام هیات نظارت برمطبوعات ابراز نگرانی کرده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر