بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
معاون مالی و اقتصادی "پاسا" عنوان کرد:

رشد سود پیش بینی شده/افزایش سرمایه/افتتاح طرح توسعه

براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 2757 ریال برآورد شده است این در حالی است که براساس عملکرد واقعی 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92، درآمد هر سهم به میزان 1714 ریال بوده است.
کد خبر : ۱۱۶۴۴۰
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 2757 ریال برآورد شده است این در حالی است که براساس عملکرد واقعی 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92، درآمد هر سهم به میزان 1714 ریال بوده است.

در این راستا، محمودی، معاون مالی و اقتصادی شرکت ایران یاساتایر و رابر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: درآمد هر سهم در گزارش 9 ماهه سال جاری با پوشش 62درصدی مواجه بوده و این در حالی است که در گزارش 6 ماهه با پوشش 71 درصدی همراه بوده است و در نتیجه با کاهش 9 درصدی پوشش سود برآوردی روبرو می باشد که دلیل این کاهش، پوشش هزینه های مالی، اداری تشکیلاتی و هزینه سربارهای کارخانه است.

وی افزود: به دلیل فروش فصلی محصولات "پاسا"، فروش در فصل پاییز نسبت به زمستان از میزان کمتری برخوردار می باشد. اوج فروش "پاسا" از 12 بهمن ماه تا انتهای سال می باشد در نتیجه با توجه به مطالب مذکور، قطعاً به مبلغ فروش پیش بینی شده در بودجه تا پایان سال خواهیم رسید. علاوه بر این درآمد برآوردی هر سهم با توجه به کاهش قیمت مواد اولیه، تغییر در ترکیب مواد و همچنین تولید محصولات اقتصادی به احتمال قوی با تعدیل مثبت همراه خواهد بود که پس از برگزاری جشنواره فروش در ایام دهه فجر، تعدیل مثبت درآمد هر سهم اعمال خواهد شد.

محمودی تصریح کرد: شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از 80 میلیارد ریال به 300 میلیارد ریال افزایش دهد در این راستا مقدمات و گزارش افزایش سرمایه به کمیته تخصصی سهامداران عمده ارایه شده و نظر مساعد کمیته تخصصی نیز جلب شده است و تاکنون تأییدیه ضمنی افزایش سرمایه به میزان 200 میلیارد ریال نیز داده شده است. در نتیجه سرمایه مذکور که از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران می باشد با برگزاری مجمع فوق العاده اعمال خواهد شد.

همچنین معاون مالی و اقتصادی "پاسا" عنوان کرد: در گزارش افزایش سرمایه، سه طرح توسعه پیش بینی شده است و هم اکنون مقدمات طرح های توسعه مذکور که به منظور افزایش تولید می باشند فراهم گردیده و پس از تأیید افزایش سرمایه، این طرح ها به بهره برداری خواهند رسید.

شایان ذکر است که یکی از خطوط تولیدی با هدف افزایش دو برابری ظرفیت تولید از 36 هزار حلقه به 72 هزار حلقه لاستیک در روز تا پایان بهمن ماه سال 92 به بهره برداری خواهد رسید. طرح مذکور از محل منابع شرکت ایران یاساتایر و رابر به صورت مجزا سرمایه گذاری شده است.

محمودی افزود: همچنین رفع تحریم ها تأثیر مثبتی بر افزایش تولید و انتقال تکنولوژی به "پاسا" خواهد گذاشت لازم به ذکر است که با رفع تحریم ها، امکان استفاده از منابع ارزی بانک های داخلی و خارجی را خواهیم داشت. در چنین شرایطی، استفاده از اهرم مالی در دستور برنامه شرکت ایران یاساتایر و رابر قرار خواهد گرفت.

همچنین، صادرات "پاسا" در 10 ماهه ابتدایی سال 92، از 70 میلیارد ریال به 285 میلیارد ریال افزایش داشته و با رشدی معادل 200 درصدی همراه بوده است پیش بینی می شود صادرات شرکت ایران یاساتایر و رابر از کل سبد شرکت تا انتهای سال، معادل 25 درصد فروش کل باشد.

وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به افزایش بهره وری، شناسایی بازارهای صادراتی جدید، تغییر در ترکیب تولید، تغییر در ترکیب فروش محصولات شرکت و همچنین انتخاب محصولات جدید در سبد تولیدی "پاسا" احتمال تعدیل مثبت سود درآمدی هر سهم دور از ذهن نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر