{mosimage}شرکت Vale که بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در جهان شناخته می شود با شرکت های تولید کننده فولاد ژاپنی Kobe Steel ، JFE Steel ، Nippon ، Nisshin و Sumitomo و همچنین شرکت کره ای Posco پیرامون این افزایش قیمت، به توافق رسیده است.

"> افزایش 70 درصد نرخ سنگ آهن در جهان

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۸

{mosimage}شرکت Vale که بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در جهان شناخته می شود با شرکت های تولید کننده فولاد ژاپنی Kobe Steel ، JFE Steel ، Nippon ، Nisshin و Sumitomo و همچنین شرکت کره ای Posco پیرامون این افزایش قیمت، به توافق رسیده است.

کد خبر : ۱۲۰۰۹

افزایش 70 درصد نرخ سنگ آهن در جهان

گروه بین الملل بورس نیوز- اخیراً شرکت عظیم تولید کننده سنگ آهن در برزیل Vale ، برزیل اعلام کرد که قیمت این محصول را برای 6 مشتری بزرگ آسیایی خود به دنبال افزایش شدید تقاضای جهانی ، افزایش خواهد داد.

Vale که بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در جهان شناخته می شود با شرکت های تولید کننده فولاد ژاپنی Kobe Steel ، JFE Steel ، Nippon ، Nisshin و Sumitomo و همچنین شرکت کره ای Posco پیرامون این افزایش قیمت، به توافق رسیده است.

این اولین باری است که توافقی این گونه میان یک تولید کننده عمده سنگ آهن و شرکت های بزرگ تولید کننده فولاد حاصل می گردد.

Vale قیمت سنگ آهن معمول خود را 65 درصد و قیمت سنگ آهن با کیفیت بالای خود را تا 71 درصد افزایش خواهد داد.

مسئولین این شرکت ، اقدام در جهت افزایش قیمت را ادامه وضعیت سخت پیش روی بازار سنگ آهن در پاسخ به تقاضای شدید این ماه اولیه عنوان نموده اند.

این افزایش قیمت مسلماً به نفع سایر تولید کنندگان بزرگ سنگ آهن همانند Rio Tinto و BHP نیز تمام خواهد شد. تقاضای شدید برای فولاد در سال های اخیر، قیمت این محصول را بالا برده است و همین امر نیز مسلماً در بالا بردن قیمت سنگ آهن که اصلی ترین ماده اولیه تولید فولاد به حساب می آید ، بسیار تاثیرگذار بوده است.

اخیراً نیز شرکت معظم کانادایی Tec Cominco که یکی از تولید کنندگان اصلی روی، مس و زغال سنگ در دنیا به حساب می آید ، اعلام نموده است که قصد دارد در زمینه تولید سنگ آهن نیز به گسترش فعالیت های خود بپردازد.

سرمایه گذاران نیز در این باره معتقدند که هزینه های بالای مواد اولیه تولید فولاد همچون سنگ آهن و زغال سنگ کاملاً به مصرف کنندگان فولاد منتقل خواهد شد.

اعلام افزایش قیمت سنگ آهن از جانب شرکت Vale ، زودتر از انتظار بازار رخ داده است و انتظار می رود که به تبع این امر، سایر تولید کنندگان سنگ آهن نیز قیمت های خود را زودتر از موعد مورد انتظار افزایش دهند.

Rio Tinto، دومین تولید کننده بزرگ سنگ آهن در جهان در تلاش است که قیمت های خود را برای فولاد سازان آسیایی بیش از رقیب خود افزایش دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر