{mosimage}این نمایشگاه نیز همانند سالهای گذشته با عدم استقبال مردم و سهامداران بورس مواجه شد و شرکتهای فعال در بورس و حاضر در نمایشگاه نیز فراتر از تعداد انگشتان دست نمی روند .

"> گشتی در حواشی نمایشگاه بازار سرمایه

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۵

{mosimage}این نمایشگاه نیز همانند سالهای گذشته با عدم استقبال مردم و سهامداران بورس مواجه شد و شرکتهای فعال در بورس و حاضر در نمایشگاه نیز فراتر از تعداد انگشتان دست نمی روند .

کد خبر : ۱۲۰۱۹

گشتی در حواشی نمایشگاه بازار سرمایه

چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس ، بانک و خصوصی سازی صبح دیروز با حضور رئیس سازمان بورس ،مدیر عامل بورس کالا و مدیرعامل شرکت بورس در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد .

بنابر گزارش بورس نیوز – چهارمین نمایشگاه تخصصی بازار سرمایه ، بانک و خصوصی سازی در حالی برگزار شد که این نمایشگاه نیز همانند سالهای گذشته با عدم استقبال مردم و سهامداران بورس مواجه شد و شرکتهای فعال در بورس و حاضر در نمایشگاه نیز فراتر از تعداد انگشتان دست نمی روند .

بر این اساس اغلب شرکت کنندگان در نمایشگاه از نهادهای مالی و بانکی می باشند و حضور شرکتهای کارگزاری نیز تا حدودی قابل توجه می باشد .

بر اساس گزارش بورس نیوزدر نمایشگاه مذکور یک نکته بسیار قابل توجه بوده و جای تامل فراوان دارد و آن اینکه علت حضور بانکها در نمایشگاه بازار سرمایه چه معنایی می تواند داشته باشد ؟

چرا که اگر هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی فرهنگ سازی نظام بازار پایگی در جامعه است و اگر قرار است با توجه به صحبتهای خود مسئولین بورس با هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار سرمایه اقتصاد کشور را از بانک پایه به بازار پایه تبدیل کنیم پس دلیلی وجود ندارد که در چنین نمایشگاهی بانکهای کشور حضور داشته و به تبلیغ نحوه و نوع پرداخت سودهای ماهیانه و سالیانه خود بپردازند.

شاید بورس و بانک در کنار یکدیگر بتوانند یک طرح از پیش تعیین شده را به جهت ارائه برخی تسهیلات برای رونق بورس اجرا نمایند اما باید باور کنیم که این دو در نهایت دو رقیب اقتصادی به شمار می روند و بهتر است که سازمان بورس در برگزاری چنین نمایشگاههایی تنها از نهادهای مکمل بازار سرمایه همانند شرکتهای تامین سرمایه استفاده نماید .

از سویی دیگر با توجه به اینکه این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه بورس ، بانک و خصوصی سازی می باشد اما هنوز مسئولین اجرایی این نمایشگاه نتوانسته اند به یک برنامه ریزی کامل و جامع به جهت برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه ها دست یابند چرا که سالن های 40 و 41 نمایشگاه که مربوط به غرفه های بورس ، بانک و خصوصی سازی می باشد حتی از امکانات اولیه هم مثل تلفن ، اینترنت و سیستم گرم کننده برخوردار نبوده و هوای فضای سالن به شدت سرد می باشد .

اما به هر حال اگر چه رعایت نکات مذکور با اهمیت به نظر می رسد ولی هدف چیز دیگری می باشد و آن ارتقاء مناسب و قابل توجه بازار سرمایه کشور و اصلاح هر چه بیشتر و بهتر واگذاری های سازمان خصوصی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی می باشد که امید است سازمان بورس خصوصی سازی در این امر به هدف اصلی و نهایی خود و البته با همت شرکتها و مطبوعات دست یابند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر