بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر : ۱۲۰۷۲

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران خبرداد:آماده شدن خط لوله عسلویه ـ فجرجم برای تزریق گاز

مهندس علیرضا غریبی از پایان عملیات اجرایی خط لوله انتقال گازعسلویه ـ پالایشگاه فجر جم و آمادگی تزریق گاز به این پالایشگاه خبرداد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: عملیات اجرایی ساخت خط لوله انتقال گاز عسلویه به پالایشگاه فجرجم پایان یافته و هم اکنون آماده تزریق گاز و انتقال آن به پالایشگاه است.

مهندس علیرضا غریبی گفت: خط لوله انتقال گاز عسلویه ـ فجرجم با قطرهای۴۲ و ۵۶ اینچ به ترتیب در دو قطعه ۳۶ و ۲۶ کیلومتری آماده بهره برداری است.

وی با تاکید بر پیشرفت ۲۲/۹۷ درصدی عملیات ساخت خط لوله انتقال گاز آغاجاری ـ عسلویه ـ جم افزود: عملیات اجرایی خط لوله ۵۰۴ کیلومتری عسلویه ـ آغاجاری از خرداد سال گذشته آغاز شده و تا کنون به جز حدود ۲۰۰ کیلومتر تست هیدرولیک، همه عملیات اجرایی مربوط به این خط انتقال گاز تکمیل شده است و در صورت تامین باقی مانده منابع مالی، آماده بهره برداری خواهد شد.

غریبی در باره پیشرفت بیش از ۸۱ درصدی عملیات اجرایی ایستگاه های تقویت فشار خط لوله پنجم سراسری گفت: ایستگاه های تقویت فشار گاز عسلویه ۵۵۱ آماده بهره برداری و ایستگاه تقویت فشار گاز عسلویه ۱۰۶ به ترتیب آماده بهره برداری و در حال راه اندازی است، ضمن این که ایستگاه تقویت فشار گاز سردشت نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در باره خط چهارم سراسری انتقال گاز نیز اظهار داشت: با ساخت این خط لوله، امکان انتقال گاز از میدان گازی پارس جنوبی در پالایشگاه های عسلویه و پارسیان به میزان روزانه ۱۱۰میلیون متر مکعب به شمال کشور فراهم شده است.

وی یادآور شد: در طول این خط لوله یکهزار و ۱۴۵ کیلومتری ۵۶ اینچ، ۱۰ ایستگاه تقویت فشار گاز به همراه سیستم های مخابراتی مربوط، در محورهای عسلویه، لامرد، خیرگو، خنج، جهرم، خاوران، ارسنجان، صفاشهر، آباده، شهرضا، تیران، نیزار و ساوه روی این خط انتقال پیش بینی شده است.

به گفته غریبی، خط انتقال چهارم سراسری در سال گذشته تکمیل شد و و هم اکنون دو ایستگاه از ۱۰ایستگاه تقویت فشار مربوط به این خط، به بهره برداری رسیده و هشت ایستگاه دیگر نیز در دست اجراست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر