بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر : ۱۲۱۱۶

فولادی که 47 درصد سود به سهامداران داد

خبرگزاری فارس: فولاد خوزستان چهارمین شرکت مشمول اصل 44 است که در 16 مرداد ماه با کشف قیمت 335 تومانی قدم به بورس گذاشت و در عرض 7 ماه 47 درصد سود یه سهامداران داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از عرضه سهام ایرالکو، سازمان خصوصی‌سازی و شرکت بورس ،‌فرایند واگذاری شرکت ها را با عرضه سهام فولاد خوزستان در 16 مرداد ماه پیگیری کردند.

این شرکت که به عنوان چهارصد و سی و هفتمین شرکت بورس و با نماد «فخوز» در تابلوی فرعی بورس پذیرفته شده بود در آستانه حضور در بورس شاهد تغییر مدیرعامل و رفتن عباس وردی نژاد بعد از 5 سال مدیریت به دلیل درخواست بازنشستگی‌های و آمدن محمدرضا نجم‌السادات بود.

این در حالی است که یکی از موانع و مشکلات حضور این شرکت 219 میلیارد تومانی در بورس موضوع طلب 100 میلیارد تومانی فولاد خوزستان از ایمیدرو (سهامدار اصلی) و عدم ارایه بودجه 86 بود که با پرداخت 80 میلیارد تومان از طلب توسط ایمیدرو و ارسال اطلاعات درخواستی این موانع برطرف و زمینه برای عرضه 5 درصدی چهارمین شرکت اصل 44 آماده شد.

براساس این گزارش، افزایش قیمت‌های جهانی فولاد، اعلام سود سهام محتاطانه فولاد خوزستان، استقبال سرمایه‌گذاران از شرکت‌های اصلی 44 فولاد مبارکه، ملی مس و ایرالکو و خوش قولی ایمیدرو در پرداخت حداکثری سود سهام این شرکت‌ها باعث شد که عرضه 100 میلیون سهمی فولاد خوزستان در ساعت 10 و 44 روز سه‌شنبه 16 مردادماه و در عرض 2 دقیقه و 8 ثانیه به قیمت هر سهم 335 تومان به فروش برسد.

با چنین کشف قیمتی فولاد خوزستان با ارزش روز 733 میلیارد تومانی در رده یازدهم جدول بزرگترین شرکت‌های بورس ایستاد.

براساس این گزارش، با ادامه استقبال سهامداران از این شرکت و بهبود شرایط شرکت های فولادی قیمت سهام «فخوز» در مسیر صعودی قرار گرفت و در 6 بهمن 86 به بالاترین حد خود و به مبلغ 612 تومان رسید اما از این تاریخ تاکنون با سیر نزولی قیمت و تشکیل صف فروش مواجه شده به طوری که بازدهی 82 درصدی این سهم به 47 درصدی رسیده است.
به گزارش فارس، هیات عالی واگذاری در حالی برنامه فروش بلوک 20 درصدی این شرکت را دارد که تاکنون زمان قیمت پایه و شرایط عرضه این بلوک مشخص نیست.

براین اساس این گزارش، بررسی ها از آخرین وضعیت فولادخوزستان نشان می‌دهد که این شرکت از سود پیش‌بینی شده 652 ریالی 545 ریال (معادل 84 درصد) را در 9 ماهه پوشش داده و با توجه به افزایش قیمت سهام از زمان حضور در بورس تاکنون ، ارزش روز این شرکت به هزار و 492 میلیارد تومان رسیده و در پله نهم جدول بزرگترین شرکت‌های بورس قرار گرفته اما با توجه به شرایط حال حاضر بازار سهام با صف فروش 2/3 میلیون سهمی مواجه شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر