بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر : ۱۲۱۵۷

مدیرعامل بانک ملت: فرآیند خصوصی‌سازی بانک آغاز شده است

ادغام بانک ملت در بانک توسعه تعاون منتفی است

با توجه به اینکه ارائه تسهیلات بیش از حد منابع، به اضافه برداشت منجر می‌شود، بانک مرکزی تلاش می‌کند تا بانک‌ها درحد منابع و مصارف خود عمل کنند.

علی دیواندری ـ مدیرعامل بانک ملت ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسنا درباره اعمال محدودیت‌های بانک مرکزی در مورد بانک‌های کشور ابراز عقیده کرد: بانک مرکزی محدودیت خاصی برای بانک‌ها به وجود نیاورده است، بلکه هدف بانک مرکزی از ابتدا این بوده که بانک‌ها در حد منابع و مصارف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات بیش از حد منابع منجر به اضافه برداشت می‌شود، به همین خاطر بانک مرکزی اضافه برداشت را برای بانک‌ها ممنوع کرده است اما بانک‌ها می‌توانند در حد منابع خود و جذب منابعی که دارند، خدمات و تسهیلات خود را ارائه دهند.

دیواندری درباره تفاوت نرخ سود سپرده گذاری و تسهیلات دهی بانک‌ها اظهار کرد: اینکه برخی بانک‌ها در قبال اعطای تسهیلات خود سود 12 درصد می‌پردازند و در مقابل سود 16 درصد را برای سپرده‌گذاری‌ها اعمال می‌کنند، تا حدودی در تناقض است ولی بحث این نیست که تمام منابعی که نظام بانکی در اختیار دارد هزینه‌ای است.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: به بعضی از منابعی که در اختیار بانک‌هاست مثل حساب‌های جاری، سودی تعلق نمی‌گیرد؛ بنابراین میانگین کلی پایین‌تر از این حد است. بانک‌ها سود 16 درصد می‌هند ولی همه منابعشان هزینه‌زا نیست و این طور نیست که به ازای کل منابع خود، سود 16 درصد یا بیشتر و کمتر بدهند، چون میانگین آن پایین‌تر است.

وی در ادامه سخنان خود درباره پیشنهاد ادغام بانک ملت که پیشتر به عنوان یکی از گزینه‌ها برای تاسیس بانک توسعه تعاون مطرح شد، اظهار کرد: با توجه به آنکه بانک ملت جزو چهار بانک مشمول واگذاری در سیاست‌های اصل 44 است؛ بنابراین چنین ایده‌ای کاملا منتفی است. در حال حاضر فرآیند خصوصی سازی بانک ملت آغاز شده و طبعا موضوع ادغام بانک ملت در بانک توسعه تعاون منتفی است.

مدیرعامل بانک ملت همچنین درباره پروژه بانک‌داری الکترونیکی چند رسانه‌ای که به تازگی از سوی این بانک افتتاح شده است، توضیح داد: در پروژه‌ همراه بانک ملت با استفاده از زیرساخت GPRS که اکنون برخی از اپراتورهای تلفن همراه دارند، خدماتی ارائه می‌شود به این نحو که مشتری می‌تواند از طریق موبایل به حساب‌های بانکی خود متصل شود و کلیه‌ امور بانکی اعم از پرداخت قبوض، دریافت صورت حساب و انجام حواله بانکی و تبادل مالی و اطلاعاتی مربوط به حساب‌های خویش را در بانک دریافت کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر