بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر : ۱۲۱۹۴

جایگاه بازار سرمایه و پول در تامین منابع مالی اصل 44 بررسی می‌شود

سال آینده در همایش شیوه‌های تامین مالی و روش‌های جذب تسهیلات

همایش آشنایی با شیوه‌های تامین مالی و روش‌های جذب تسهیلات داخلی و بین‌المللی در راستای بسترسازی لازم جهت تسهیل تامین مالی طرح‌های تولیدی و رفع موانع تامین مالی در 18 و 19 اردیبهشت با حضور مسوولان اقتصادی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین کیانی زاده ـ دبیرکل همایش ـ با اشاره به برگزاری همایش آشنایی با شیوه‌های تامین مالی گفت: در برنامه چهارم توسعه جذب منابع مالی از بازارهای بین‌المللی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است. به طوری که باید در طول برنامه پنج ساله چهارم توسعه معادل 31/3 میلیارد دلار منابع مالی خارجی با استفاده از ابزارهای سرمایه‌گذاری و تسهیلات فاینانس در اقتصاد ایران جذب شود.

وی ارائه مجوز جهت ایجاد شرکت‌های تامین سرمایه‌ توسط سازمان بورس و هم چنین پیش‌بینی‌ ایجاد هفت نهاد مالی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی را از جمله گام‌های مفید و موثری در کشور دانست.

کیانی زاده در ادامه به موضوعات قابل طرح در نشست‌های تخصصی این همایش اشاره کرد و گفت: استراتژی بلندمدت توسعه اقتصادی ایران بر اساس چشم‌انداز بیست ساله و سیاست‌های ابلاغی اصل 44 و نقش تامین مالی در تحقق آن، بررسی جایگاه‌ بازار پول و سرمایه در تامین منابع مالی اصل 44، بررسی جایگاه شرکت‌های سرمایه‌گذاری مهندسی مشاور در تسهیل بستر تامین مالی و توسعه اقتصادی، بررسی جایگاه شرکت‌های تامین سرمایه در تامین مالی شرکت‌ها و بررسی عقود قرضی و مشارکتی و نقش آن در تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌ها از جمله موضوعاتی است که در نشست‌های این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کیانی زاده درباره استفاده از این تسهیلات در راستای خصوصی‌سازی‌ها بزرگ توضیح داد: برای تامین مالی خصوصی سازی های بزرگ استراتژی‌های بلند مدت توسعه را داریم.

همچنین امیر علی صالحی ـ مدیراجرایی همایش ـ به برگزاری این همایش به صورت بین‌المللی اشاره کرد و گفت: کمیته راهبردی هنوز به این نتیجه نرسیده که این همایش به صورت بین‌المللی برگزار شود اما کمیته هنوز در حال بررسی است.

وی به مشکلات پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این است که کارها به صورت تخصصی جلو نرفته و نهادهای تخصصی که مشاوره تامین مالی انجام دهند وجود ندارد. اما این ایده با مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شده که به آن پرداخته شود.

وی با بیان این مطلب که شکل‌گیری شرکت‌های مشاوره تامین مالی نیازمند طی کردن پروسه زمانی طولانی مدتی است گفت: حداقل چهار تا پنج سال این کار طول می‌کشد اما در حال حاضر طرح آن در حال بررسی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر