بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر : ۱۲۲۱۰

افزایش میانگین فروش و خرید محصولات فولاد مبارکه

فولاد مبارکه میانگین نرخ فروش محصولات در سال 87 را 11 درصد و میانگین قیمت خرید کنسانتره سنگ آهن را 20 درصد نسبت به میانگین قیمت خرید سالجاری بیشتردر نظرگرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارش حسابرس مستقل این شرکت بورسی درباره اطلاعات مالی پیش‌بینی شده به هیات مدیره فولاد مبارکه حاکی است که صورت سود و زیان پیش‌بینی شده شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سال مالی منتهی به تاریخ 30 اسفند ماه 1387، طبق استاندارد حسابرسی «رسیدگی به اطلاعات مالی آتی» مورد رسیدگی قرار گرفته است.

براین اساس، مبانی و مفروضات پیش‌بینی عملکرد سال87 نشان می دهد میانگین نرخ فروش محصولات شرکت در سال مالی مورد گزارش، به میزان 11 درصد بیش از میانگین نرخ فروش سالجاری، درنظر گرفته شده است.

این در حالی است که میانگین قیمت خرید کنسانتره سنگ آهن، ماده اولیه اصلی مورد نیاز شرکت مورد رسیدگی، در سال مالی مورد گزارش، با افزایش 20 درصدی نسبت به میانگین قیمت خرید سالجاری، لحاظ شده است.

به گزارش فارس ، حسابرس فولاد مبارکه اعلام کرده با توجه به مراتب گفته شده تناسب «افزایش نرخ فروش محصولات، لحاظ شده در بودجه سال مالی مورد گزارش»،‌با میزان تاثیر «افزایش بهای کنسانتره سنگ آهن در بازارهای جهانی» بر «قیمت جهانی و داخلی محصولات فولادی» و همچنین ثبات «قیمت خرید کنسانتره سنگ آهن مورد نیاز شرکت، لحاظ شده در بودجه تنظیمی «در سال مالی مورد گزارش و به تبع آنها، آثار مالی ناشی از هرگونه تعدیلات لازم در این ارتباط، موثر بر صورت سود و زیان پیش‌بینی شده شرکت مورد رسیدگی، در شرایط حاضر، برای حسابرس مشخص نیست.

حسابرس فولاد مبارکه تصریح کرده نتایج واقعی احتمالا" متفاوت از پیش‌بینی‌ها خواهد بود زیرا رویدادهای پیش‌بینی شده اغلب به گونه‌ای مورد انتظار رخ نمی‌دهد و تفاوت‌های حاصل می‌تواند با اهمیت باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر