{mosimage}وجود یک پارلمان قوی و پویا همانطور که بزرگان کشور و بخصوص رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند می تواند در پیشرفت کشور در عرصه های مختلف بسیار سودمند باشد.

"> بورس بی اعتنا به انتخابات مجلس

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۶

{mosimage}وجود یک پارلمان قوی و پویا همانطور که بزرگان کشور و بخصوص رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند می تواند در پیشرفت کشور در عرصه های مختلف بسیار سودمند باشد.

کد خبر : ۱۲۲۳۱

بورس بی اعتنا به انتخابات مجلس

کشور ما در روزهای آتی شاهد رویداد بسیار مهمی در عرصه داخلی و خارجی خواهد بود برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در واپسین روزهای سال 1386 را می توان مهمترین رویداد سال جاری قلمداد کرد برگزاری انتخابات مجلس به عنوان مظهر اراده مردم به لحاظ نهاد قانون گذار می تواند در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد.

وجود یک پارلمان قوی و پویا همانطور که بزرگان کشور و بخصوص رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند می تواند در پیشرفت کشور در عرصه های مختلف بسیار سودمند باشد.

از همین رو و در راستای رسالت خبری بورس نیوز وظیفه خود دانستیم که فارغ از هر گونه گرایش سیاسی به بررسی اثرات ترکیب احتمال مجلس آینده بر اقتصاد کشور بپردازیم.

با توجه به برگزاری انتخابات و برنامه های طیف های مختلف سیاسی در نگاه اول متوجه این نکته می شویم که صرف نظر از شعارها متاسفانه باز هم در هیچ یک از گرایش های سیاسی حاضر در ا نتخابات شاهد برنامه اصولی برای برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی کشور درباره مهار تورم و رونق اقتصاد صنعت و به تبع آن بورس و دیگر اجزای اقتصادی کشور نمی باشیم.

دلایل این ضعف در ارایه برنامه ها را می توان به فصلی بودن فعالیت حزبها و طیفهای سیاسی کشور و عدم نهادینه شدن فعالیت حزبی در کشور دانست در هر حال که با نگاهی به برنامه ارایه شده توسط دو طیف عمده شرکت کننده در این انتخابات از یک سو اصول گرایان که سکان هدایت دولت نیز در دست آنها می باشد و از سوی دیگر اصلاح طلبان که امید زیادی به گرفتن کرسی های سبز مجلس دارند در می یابیم که در صورت پیروزی مجدد اصول گرایان در انتخابات مجلس و در دست گرفتن اکثریت مجلس و با ادامه روند موجود تغییر چندانی در سیاستهای اقتصادی تیم حاکم بوجود نمی آید و با توجه به این که بورس نیز طی این سه سال اخیر توانسته خود را با وضع موجود وفق دهد اتفاق مهمی در بورس روی نخواهد دادو بازار سرمایه واکنش منفی به این رویداد نشان نخواهد داد.

اما احتمال دوم آن است که اصلاح طلبان با شعارهای انتخاباتی خود بتوانند اکثریت کرسی ها مجلس را از آن خود کنند در این صورت اگر این جناح بتواند مجلس آینده را از آن خود کند درصدد ایجاد تغییراتی در سیاستهای اقتصادی برخواهد آمد که با توجه به سابقه این جناح و گرایش اصلاح طلبان به سمت فضای باز اقتصادی این امر می تواند در سیاستهای جاری اقتصادی کشور بسیار تاثیرگذار باشد و در ادامه آن بورس نیز به عنوان یکی از شاخص های اقتصادی کشور دست خوش تغییراتی خواهد شد.

در هر حال صرف نظر از اینکه کدام طیف بتواند پیروز صحنه انتخابات باشد می توان آینده بورس را روشن پیش بینی کرد و نکته ای که در این زمینه مهم به نظر می رسد اینست که با توجه به بهبود درآمدهای کشور از محل افزایش قمیت نفت می توان با یک برنامه ریزی اصولی و توجه بیشتر گروه های سیاسی به منافع ملی فارغ از منافع جنوبی در راستای تحقق چشم انداز 20 ساله کشور گام برداشت و برای رونق و شکوفایی اقتصاد کشور برنامه ریزی نمود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر