بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر : ۱۲۲۴۳

سهام سرمایه گذاری امید در 46 روز منفی نشد

سرمایه گذاری امید هفتمین شرکت تازه وارد بورس است که در طول 46 روز حضور در بورس هیچگاه روی منفی را به خود ندیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سهام سرمایه گذاری امید در شرایطی بعد از مدت ها انتظار و امروز و فردا شدن بالاخره به عنوان هفتمین شرکت تازه وارد بورس در سال 86 عرضه شد که از زمان عرضه سهام یک شرکت سرمایه گذاری در بورس بیش از 3 سال سپری شده بود.

بر این اساس، سرمایه گذاری توسعه ملی آخرین شرکت از صنعت واسطه گری مالی و سرمایه گذاری بود که در اوایل سال 84 وارد بورس شده بود که به دلیل وضعیت نامطلوب این صنعت نه تنها با افزایش قیمتی مواجه نشد بلکه با زیان 2/5 درصدی و خاطره‌ای ناخوشایند به حیات خود در بازار سهام ادامه می‌دهد.

به هر حال سرمایه گذاری امید که در3 شهریور 86 پلاک 438 بورس را به نام خود کرده با سرمایه 400 میلیارد تومانی و مالکیت در 10 شرکت بورسی مانند چادرملو،گل گهر، سرمایه گذاری سپه و چند شرکت سیمانی در 16 دی ماه با عرضه سهام در تابلوی فرعی معاملات حاضر شد.

به گزارش فارس، قبل از عرضه 5 درصد از سهام این شرکت اعلام شد که بانک سپه (سهامدار 100 درصدی آن) به خریداران تا سقف 50 تسهیلات خواهد داد اما این وعده به گفته برخی از مسئولین به دلیل عدم ارائه مجوز از سوی بانک مرکزی محقق نشد.

از سوی دیگر عرضه سهام سرمایه گذاری امید با تجربه تازه ای در بازار سرمایه همراه بود چرا که بعد از تأسیس شرکت تأمین سرمایه امین،‌ این شرکت عهده دار ارزش گذاری آن با سه حالت و سناریو شده بود و چنین رویدادی برای اولین بار به هنگام حضور یک شرکت در بورس رخ می داد.

بر اساس این گزارش، با این شرایط و بعد از فروش 22 میلیون سهم گل گهر به ارزش 8/51 میلیارد در مهرماه، در روزی برفی (که موجب تأخیر در عرضه سهام شد) در 16 دی ماه 200 میلیون سهم «وامید» به قیمت هر سهم 370 تومان عرضه و فروخته شد و باتوجه به ارزش سرمایه هزار و 480 میلیارد تومانی آن، این شرکت در رده هفتم جدول بزرگان بورس ایستاد.

بررسی های فارس از حضور 46 روز کاری این سهم در بورس حاکی است که در این مدت بالاترین قیمت آن 4 هزار و 46 ریال و پایین ترین آن 370 تومان (قیمت اولیه) بوده و هیچ گاه سهام این شرکت با بازدهی منفی مواجه نشده است و از طرف دیگر از زمان حضور تا روز گذشته با میانگین بازدهی 5/8 درصد مثبت رو به رو شده و موضوع بهره مالکانه معادن در این سهم اثری به جا نگذاشته است.

آخرین وضعیت سهام این شرکت نیز نشان می دهد که با توجه به پیش بینی سود 545 و قیمت 401 تومانی ، نسبت P/E آن 4/7 مرتبه بوده و از وضعیت عرضه و تقاضای متعادلی برخوردار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر