{mosimage}درصد شرکت کنندگان دراین نظر سنجی قیمت بالای 350 دلار به ازای هر تن برای متانول در سال آینده را پیش بینی کرده اند. لذا با اندکی تامل در نتایج این نظرسنجی و بررسی روند معاملات صورت گرفته درمورد متانول به این نتیجه می رسیم .

"> تاثیر نوسانات قیمت متانول بر شرکتهای پتروشیمی

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۱

{mosimage}درصد شرکت کنندگان دراین نظر سنجی قیمت بالای 350 دلار به ازای هر تن برای متانول در سال آینده را پیش بینی کرده اند. لذا با اندکی تامل در نتایج این نظرسنجی و بررسی روند معاملات صورت گرفته درمورد متانول به این نتیجه می رسیم .

کد خبر : ۱۲۲۸۲

تاثیر نوسانات قیمت متانول بر شرکتهای پتروشیمی

متانول را می توان یکی از مهمترین کالاهای موثر در چرخه صنعت پتروشیمی دانست این کالا یکی از تولیدات شرکتهای پتروشیمی می باشد که در صنعت مصارف زیادی دارد بنا براین نرخ این کالا همیشه مورد توجه بوده است و قیمت این محصول در صورتهای مالی شرکتهای مرتبط با آن بسیار تاثیرگذار است.

با توجه به اهمیت این محصول و تاثیرگذاری قیمت آن در صورتهای مالی شرکتهای مصرف کننده و تولید کننده آن ، بورس نیوز اقدام به انجام یک نظر سنجی بر روی سایت خود با موضوع پیش بینی قیمت متانول در سال آینده نموده است.

همانطور که از نظرسنجی بر می آید 70 درصد شرکت کنندگان دراین نظر سنجی قیمت بالای 350 دلار به ازای هر تن برای متانول در سال آینده را پیش بینی کرده اند. لذا با اندکی تامل در نتایج این نظرسنجی و بررسی روند معاملات صورت گرفته درمورد متانول به این نتیجه می رسیم که شرکتهای پتروشیمی کشور ما نیز به عنوان تولیدکنندگان این محصول بسیار تحت تاثیر نوسانات قیمت این کالا می باشند و نوسان در قمیت متانول تاثیر زیادی بر روی صورتهای مالی آنها خواهد داشت و اگر برآورد مناسبی از قیمت آن بعمل نیاورند بودجه بندی شرکتهای تولیدکنند متانول دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. از جمله شرکتهای پتروشیمی تولیدکننده این محصول شرکت پتروشیمی خارک و فناوران می باشند.

بنا بر گزارش گروه بین المل بورس نیوز شرکت پتروشیمی خارک مبلغ 350 دلار به ازای هر تن را برای فروش این محصول در سال 87 پیش بینی کرده است که این پیش بینی بسیار محتاطانه می باشد و با توجه به اینکه قیمت این محصول در سال آینده به احتمال زیاد از این رقم فراتر خواهد رفت این شرکت در سال آینده از محل فروش متانول تولیدی خود که مقدار آن نیز نسبت به سال 86 ، 6/1 درصد افزایش نشان می دهد به احتمال زیاد به درآمد بالاتری از پیش بینی خود دست خواهد یافت که این خود نکته مثبتی برای این شرکت بحساب می آید.

در پایان نظر به اینکه شرکت پتروشیمی فن آوران نیز که از دیگر تولید کنندگان این محصول درکشور بشمار می آید هنوز گزارش جدیدی در مورد پیش بینی سال 87 خود به سازمان بورس ارایه نکرده است، نمی توان ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تغییر قیمت این محصول بر روی عملکرد مالی این شرکت در سال 87 به عمل آورد و برای بررسی دقیق این موضوع باید منظر ارایه گزارش پیش بینی درآمد این شرکت برای سال 87 ماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر