بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
در گفتگو با مدیر امور سهام شرکت سرمایه گذ اری صنعت و معدن عنوان شد:

رقم ارزش خالص دارایی های "وصنعت"

سرمایه گذاری شرکت در صنعت سیمان با تمرکز شرکت بر روی هلدینگ سیمان فارس و خوزستان متعادل شده است بنابراین از سایر شرکت های سیمانی خارج شدیم و وزن آنها را در پرتفوی تغییر دادیم.
کد خبر : ۱۲۴۸۷۷
نویسنده :
آقای رهنما
شرکت سرمایه گذاری صنعت معدن با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی کشور همواره سعی در استفاده حداکثری از موقعیت های بازار سرمایه داشته است بنابراین به طور مستمر سعی در بهینه سازی سرمایه گذاری ها و عملکرد شرکت در برنامه خواهد داشت.

مدیر امور سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اصلاح پرتفوی شرکت در دو سال گذشته به این صورت بوده است که در جهت توازن و تمرکز سرمایه گذاری ها اقدام شده لذا سرمایه گذاری شرکت در صنعت سیمان با تمرکز شرکت بر روی هلدینگ سیمان فارس و خوزستان متعادل شده است بنابراین از سایر شرکت های سیمانی خارج شدیم و وزن آنها را در پرتفوی تغییر دادیم.

ثریانژاد ادامه داد: در صنعت خودور تمرکز شرکت بر روی سهام شرکت ایران خودرو قرار گرفته است و در صنعت پالایشگاهی شرکت نفت پارس را در پرتفوی وارد کرده ایم.

مدیر سهام "وصنعت" در خصوص صنایع موجود در پرتفوی بورسی عنوان کرد: اساساً شرکت سعی کرده در اکثر صنایع در بازار سرمایه که از پتانسیل مناسبی برخورداند وارد شود لذا در حال حاضر عمده ترین وزن پرتفوی شرکت را صنایع شیمیایی، خودرو، غذایی، سیمان و پتروشیمی و محصولات نفتی به خود اختصاص داده است که تا این تاریخ پرتفوی شرکت با اضافه ارزشی در حدوده 152 میلیارد تومان رو به رو شده است

ثریانژاد در مورد پرتفوی غیر بورسی شرکت اظهار داشت: ارزش این پرتفوی حدود 60 میلیارد تومان است که شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه با ارزشی تقریبی معادل 35 میلیارد تومان بیشترین وزن را در آن دارد و شرکت های پارس ایران و سیمان خوزستان نیز در زمره سرمایه گذاری خارج بورسی شرکت قرار دارند.

مدیر امور سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن با اشاره به پتانسیل های شرکت نیروکلر ابراز داشت: شرکت از سال های گذشته در نیروکلر سرمایه گذاری داشته است و با توجه به اینکه این شکرت به دلیل محصول منحصر به فردی که تولید می کند همواره روند سودآوری مناسبی را برای سهامدارانش داشته است دید شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در مورد این شرکت به صورت نگهداری بلندمدتی می باشد و از آنجایی که این شرکت از برنامه افزایش سرمایه و طرح های توسعه ای مناسبی در آینده برخوردار است پیش بینی می شود بازدهی مناسبی را برای ما داشته باشد.

در خاتمه مدیر امور سهام "وصنعت" پیرامون افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: شرکت برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی را در برنامه دارد و در حال حاضر تمامی گزارشات لازمه تهیه شده اند و تنها منتظر نقطه نظر هیأت مدیره شرکت در خصوص نحوه اعمال این افزایش سرمایه هستیم به طوریکه پس از اعلام نظر هیأت مدیره سریعاً این گزارشات به حسابرسی تحویل و پس از کسب مجوزهای لازم اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این افزایش سرمایه عمدتاً از محل سود انباشته مناسبی است که در صورت های مالی شرکت نیز به آن اشاره شده لذا پیش بینی می شود این مراحل بزودی طی شود و افزایش سرمایه شرکت اجرایی گردد.

ثریانژاد در خصوص چشم انداز سال 93 شرکت ابراز داشت: با توجه به اینکه متغیرهای کلان اقتصادی در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و از آنجایی که مسئله مذاکرات و سیاست های دولت در خصوص صنایع همچنان مبهم است لذا بازار سرمایه امسال قابل مقایسه با سال گذشته به لحاظ بازدهی مورد انتظار نخواهد بود ولی با توجه به قیمت مناسب سهام شرکت ها در شرایط فعلی می توان با یک دید بلندمدت یکساله بازدهی مناسبی را در آینده به دست آورد و بنابراین برای سال 93 به دلیل مسایلی که عنوان شد افزایش محسوسی را انتظار نداریم مگر اینکه با دستیابی به یک توافق نهایی در مسایل بین المللی متغیرها تغییر کند.

در خاتمه مدیر امور سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در مورد خالص ارزش دارایی های شرکت به ازای هر سهم اظهار داشت: با توجه به آخرین ارزشگذاری پرتفوی بورسی و خارج بورسی شرکت در حال حاضر خالص ارزش دارایی "وصنعت" به ازای هر یک سهم تقریباً در محدوده 370 تا 380 تومانی قرار دارد که با تغییر وضعیت بازار سرمایه این محدوده نیز تعدیل خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر