بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر : ۱۲۴۹۳۶
متخصصان بهداشت عربستان سعودی با قطعیت بیشتری شتر را عامل انتقال «ویروس کرونا» به انسان معرفی کردند.

به گزارش ایسنا دریکی از آخرین موارد فوت ناشی از ابتلا به سندروم تنفسی خاورمیانه موسوم به «مرس»، یک شهروند سعودی که از یکی از شترهای گله‌اش که ناقل ویروس کرونا بود، به این ویروس آلوده شد.

این مسئله سبب شد تا متخصصان سلامت بر نقش اصلی شتر در انتقال این عفونت مهلک به انسان صحه بگذارند و ترشحات مخاط بینی شتر را عامل اصلی انتقال ویروس کرونا به انسان معرفی کنند.

بیماری «مرس» از نخستین ظهور خود در سال 2012 میلادی تاکنون 691 نفر را به خود مبتلا کرده که از این میان به تنهایی 284 نفر در عربستان سعودی جان باخته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مطالعاتی که در ماه اوت 2013 میلادی انجام شد، جزو نخستین مواردی بود که در آن اعلام شد شترهای خاورمیانه به احتمال فراوان عامل اصلی انتقال این ویروس هستند.

درهمین حال وزارت بهداشت عربستان سعودی که به دلیل اقدامات ضعیف خود در کنترل این بیماری از سوی محققان و پزشکان بین‌المللی مورد انتقاد شدید قرارگرفته اعلام کرد قصد دارد یک مرکز جدید نظارت و کنترل مؤثر بیماری مرس را راه‌اندازی کند.

شبکه سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقامات بهداشت امارات اعلام کرد در این کشور تاکنون 69 نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این میان 10 نفر جان باخته‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر