بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر : ۱۲۵۵۶۰

گزارش تصویری از پروژه نازدشت شرکت کشت و صنعت شهید مطهری


شرکت کشت و صنعت شهید مطهری در سال ١٣٦٤ تأسیس و در ابتدا زمینه فعالیت خود را پرورش گل و گیاه های زینتی و تهیه نهال های باغات مرکبات و سیاه ریشه قرار داد. پس از آن به جهت تکمیل و توسعه زمینه فعالیت خود ضمن تغییر در اساسنامه، وارد مرحله جدیدی از فعالیتهای احیا و اصلاح اراضی شد.

شرکت کشت و صنعت شهید مطهری علاوه بر طراحی و انجام مطالعات تکمیلی درخصوص آب و خاک و زراعت و باغبانی و فضای سبز با بهره گیری از کارشناسان عالی رتبه کشور، در امور اجرايی توانسته پروژه های بزرگ احیای باغات و اراضی را به سامان برساند که از آن جمله می توان به پروژه احیای اراضی نازدشت اشاره کرد.

پروژه احيای اراضي نازدشت شامل احداث 250 هكتار باغ مركبات و 500 هكتار اراضي زراعي جمعاً به مساحت 750 هكتار، با سرمايه گذاري 38ميليارد ريال صورت پذیرفته كه 21 ميليارد ريال آن از محل اعتبارات آبياري تحت فشار و توسعه باغات استان و مابقي توسط بنياد مستضعفان تأمين و به بهره برداري رسيد.

مهندس چنگیز گرگ چالاک مدیر پروژه سطح تحت پوشش آبياري باراني با دستگاه سنتر پيوت در اين پروژه را 450 هكتار و آبياري 50 هكتار را به روش نواري (تيپ) و آبياري 250هكتار باغات مركبات احداث شده را به روش قطره‌اي اعلام و احداث نهالستان و گلخانه به مساحت 3 هكتار و احداث 5000 متر ديوار حفاظتي باغات به ارتفاع 2 متر را از ديگر اقدامات مهم اين پروژه برشمرد.

مدیر پروژه احیای باغات و زمین زراعی نازدشت گفت در اجراي اين پروژه نسبت به برقي نمودن 10 حلقه چاه عميق و احداث شبكه برق به طول 13600 متر و بازسازي و مرمت 16 حلقه چاه عميق و رينگ کردن چاه هاي حفر شده با استخرهاي ذخيره آب به طول 8.5 كيلومتر نيز اقدام شد.

گفتني است رياست سازمان جهاد كشاورزي استان هرمزگان وقت در مراسم افتتاح اين پروژه اين طرح را اولين و بزرگترين طرح آبياري تحت فشار جنوب شرق كشور برشمرد.

باغات گریب فروت



محصول خرما از واریته مضافتی


مخزن شماره یک تامین آب باغ مرکبات و نخیلات





گلخانه ناز دشت تولید کننده با کیفیت ترین نهال مرکبات منطقه از نوع واریته های سازگار و پرمحصول عاری از گونه بیماری




بخش از مزارع غلات



ساختمان قدیمی متعلق به دوران ستم شاهی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
سلام.من بابک هستم وسابقه کارتوی شرکت نازدشت و دارم و الان زمین تا تا آسمون تغییرکرده.خیلی آبادشده.
بخشی
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
.......