بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر : ۱۲۶۵۶۰
یکی از مراجع تقلید قم گفت: اسراف در مصرف آب و برق حرام است و باید مردم نسبت به این مسائل توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار با حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با اشاره به اینکه مسئله آب و برق از مسائل مهم و حساس به شمار می‌رود اظهار کرد: باید در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله کمبود آب در کشور به صورت صحیح به مردم گوشزد نشده است خاطرنشان کرد: نباید در خصوص اطلاع‌رسانی در این زمینه کم‌کاری صورت گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی ضرورت آگاه سازی مردم نسبت به مشکلات ناشی از کم‌آبی در کشور را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید در این زمینه‌ آگاه سازی لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در مسیر مصرف صحیح انرژی پیشگام شوند ادامه داد:‌ در دین مبین اسلام نسبت به صرفه‌جویی و اسراف تاکید بسیاری شده است و در روایات آمده است وقتی که حتی در کنار یک رودخانه قرار داریم نباید یک لیوان آب را هدر دهیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در دین مبین اسلام حجت بر ما تمام شده است و حتی در مسئله وضو گرفتن نیز تاکید شده است که باید دقت نظر لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وسواس با اولویت‌های اصلی اسلام مخالفت است ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب نیازی بسیار اساسی است و اسراف در مسئله آب و برق حرام است و باید مردم نسبت به این مسائل توجه داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که در مسئله آب و برق اسراف کنند روز قیامت باید در این خصوص پاسخگو باشند گفت: باید نسبت به مسئله خشکسالی‌های اخیر در کشور اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت گیرد و آگاهی‌بخشی لازم ارائه شود و مردم از واقعیت‌ها آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید به اقشار محروم جامعه توجه لازم را داشته باشند تاکید کرد: نباید در طبقات ضعیف جامعه کسانی باشند که به آب و برق نیازمند باشند.

این مرجع تقلید با تقدیر از مسئولان وزارت نیرو به دلیل عدم قطعی آب و برق در کشور و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق این مهم خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل و مشکلات آب قم باید توجه بیشتری شده و در حل این مشکلات تسریع شود چرا که شهر قم میزبان زائران بسیاری است و تامین امکانات و نیازهای این زائران نیز ضروری است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر