بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
با تلاش و همکاری مدیران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) صورت گرفت:

برنامه های آتی "خصدرا" برای حرکت در مسیر رشد

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در تاریخ 30 تیر ماه سال جاری به منظور تصویب صورت های مالی سال 92 برگزار شد و طی آن نماینده هیأت مدیره "خصدرا" گزارشی در خصوص اهم فعالیت های مدیریت این مجموعه طی سال گذشته ارایه نمود.
کد خبر : ۱۲۸۸۳۹
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) (سهامی عام) رأس ساعت 9:00 روز دوشنبه مورخ 93.4.30 درمحل سالن الغدیر با حضور بیش از 72.16 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای عزیزی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان قلی زاده و بهروزي نیا و به دبیری آقای رزاقي منش تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای عابدی و نماینده موسسه حسابرسی هشی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای كامران فروزان نماينده هيأت مديره شرکت و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1. تصویب صورت های مالی منتهی به سال مالی 1392.12.29
  2. انتخاب موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و شاخص اندیشان به عنوان حسابرس علی البدل
  3. انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

حاشیه مجمع

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در تاریخ 30 تیر ماه سال جاری به منظور تصویب صورت های مالی سال 92 برگزار شد و طی آن نماینده هیأت مدیره "خصدرا" گزارشی در خصوص اهم فعالیت های مدیریت این مجموعه طی سال گذشته ارایه نمود.

فروزان در ابتدا به تغییرات ایجاد شده در تیم مدیریتی شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: این مجموعه طی هشت ماه ابتدایی سال 92 توسط مدیریت عامل قدیم و چهار ماه باقیمانده از سال مذکور را با همراهی مدیریت جدید به پایان رسانیده است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که ترکیب سهامداران عمده "خصدرا" تغییر قابل توجهی نیافته و اکنون شرکت سپانیر و زیرمجموعه های آن سهامدار عمده این مجموعه به شمار می روند.

وی افزود: اگرچه وضعیت نقدینگی شرکت چندان مناسب نیست، اما می توان گفت سرمایه ها و زیرساخت هایی در قالب صنعتی در کنار پروژه های در دست اجرا در این مجموعه وجود دارد که بیانگر پتانسیل های "خصدرا" برای حضور در بخش خدمات و بین المللی است.

این مقام مسئول به برنامه های آتی شرکت اشاره کرد و ابراز داشت: تدوین و طراحی پروژه های بزرگ در بخش خدماتی و توسعه بازارهای کسب و کار از جمله اهم برنامه های شرکت است که اقدامات لازم جهت انجام آن از اواخر سال گذشته آغازشده و همچنان ادامه دارد.

نماینده هیأت مدیره "خصدرا" اضافه کرد: حاشیه سود حوزه صنعت دریایی در حالی پنج درصد محاسبه می شود که فعالیت در بخش خدمات در سطوح بین المللی حاشیه سودی معادل 40 درصد را نیز محقق می سازد. برهمین اساس مدیران این مجموعه برنامه هایی برای توسعه این گونه فعالیت ها را برای سال جاری و سال های آینده در نظر گرفته اند.

فروزان در خاتمه با اشاره به دستاوردهای "خصدرا" طی سال 92 تصریح کرد: این مجموعه با همکاری و تعامل با کارفرمایان موفق به نصب چهار سکو طی سال گذشته شده است. علاوه بر این مراحل اجرای پروژه آبگیر پالایشگاه ستاره خليج فارس بندرعباس نیز تا اواخر تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

عملکرد و دستاوردها

سال 1392 برای صدرا با موفقیت ها و شکست هایی همراه بود که می توان به شرح ذیل به اهم آنها اشاره نمود:

* با گذشت چهار سال از مصوبات کار گروه حمایت از تولید و کار گروه مناطق ویژه اقتصادی مبنی بر پرداخت وام به صدرا و تبدیل شدن جزیره صدرا به منطقه ویژه اقتصادی، هیچ کدام از موارد مذکور، عملی نشده است و همچنان پیگیری های لازم در این خصوص توسط هیأت مدیره شرکت صورت می گیرد.

* از زمستان سال 1392 استقرار نظام برنامه ریزی استراتژیک در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم جهت شناخت از محیط داخل و خارج صدرا انجام و با تشکیل کمیته تخصصی، ارکان جهت ساز شرکت و استراتژی های مربوطه تدوین شد. هم صدا با تحولات کشور و به صورت هماهنگ، شعار صدرا برای سال جدید، "برنامه و بهره وری" نام گرفت و برنامه های عملیاتی برای جاری سازی استراتژی ها نیز تهیه شده و در حال پیگیری است.

* در بررسی علل و عوامل عدم موفقیت صدرا در سال های اخیر، ساختار پیچیده و بزرگ صدرا چه از نظر سطوح و چه از نظر کمیت به عنوان یکی از عوامل شناسایی شد. لذا نسبت به چابک سازی ساختار صدرا و متناسب سازي آن با توجه به سیاست های جدید اقدام شد. از مهم ترین تغییرات می توان به ادغام پرسنلی برخی شرکت های زیر مجموعه با شرکت اصلی، کاهش سطوح سرپرستی و تعدیل تعدادی نیرو اشاره نمود.

* با نتیجه به رویکرد شرکت در کاهش هزینه ها و تخصیص بهینه منابع، در انتهای سال گذشته بودجه نقدینگی برای کل مجموعه صدرا در سال 1393تهیه گردید تا سال مالی بعد با انضباط اقتصادی بیشتری همراه باشد.

* پیگیری مطالبات و ادعاهای پروژه های سنواتی شرکت که همواره از تکالیف مجامع شرکت بوده به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل یک کمیته راهبردی، نسبت به شناسایی کلیه موارد و تشکیل پرونده و مستند سازی آن اقدام شد و حسب مورد به شکل مذاکره یا طرح داد خواست نزد مراجع قانونی اقدام گردید.

* با توجه به تکالیف مجامع گذشته مبنی بر تهیه صورت های مالی تلفیقی صدرا و شرکت های زیر مجموعه، برای سال مالی 1392 صورت های مالی تلفیقی شرکت های صدرا، فناوری آب های عمیق، پژوهش صنعت نفت، شرکت مهندسی پژوهش صنعت نفت و هتل های زنجیره ای صدرا تهیه می گردد.

* با نتیجه به روند پیشرفت پروژه ها و اقدامات انجام گرفته در حوزه خرید، در سال 1392 علیرغم تداوم تحریم های بین المللی و مشکلات بوجود آمده در انتقال وجوه، حدود 565 میلیارد ریال خرید و تأمین تجهیزات از فروشندگان داخلی و خارجی انجام گرفت.

پروژه های جاری

علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم های صورت گرفته ، بدی آب و هوا و وجود ریزگردها در جزیره صدرا بوشهر که منجر به تعطیلی های متوالی کارخانه های جنوب شد و همچنین شرایط نامساعد جوی در دریا که موجب تأخیر در اجرای عملیات دریایی نصب سکوهای پروژه های پارس جنوبی گردید، طی سال گذشته اقدامات گشترده ای در اجرای پروژها صورت گرفت که در ذیل به آن اشاره می شود:

* در پروژه رشادت طبقات دوسکوی Q4 وp4 بر روی هم قرار داده شده و نصب پکیج های مکانیک و برق و... بر روی آنها انجام و کار های لوله کشی و نصب سینی کابل های سکوها در حال انجام است. ساخت سکوی Q4 با پیشرفتی بالای 80 درصد پیش بینی می گردد ساخت سکوی P4 تا پایان سال 1393 به اتمام برسد.

* با همت تیم اجرایی پروژه افراماکس، ساخت اولین کشتی غول پیکر از 4 کشتی مورد سفارش، به پایان رسید و از حوض خشک خارج گردید. در حال حاضر مذاکرات برای تحویل قطعی این شناور در حال انجام می باشد.

* عملیات تأمین تجهیزات و ساخت پروژه های پارس جنوبی ادامه داشته و جکت های فاز 23 و 13D و 24B از فاز 13 پارس جنوبی نصب شدند.عملیات ساخت رو سازه های این پروژه در حال انجام می باشد.

* یکی از حوادث نا خوشایند صدرا غرق شدن دومین جکت پروژه فاز 13 در تاریخ 91.11.10 هنگام عملیات نصب در دریا بود. برخلاف تمامی اخبار منتشره نادرست، دلیل اصلی این حادثه، سست بودن لایه های زیرین بستر دریا و لغزش این لایه ها پس از قرار گیری جکت در محل بوده که باعث غلتیدن و پهلو گرفتن جکت در کف دریا گردید. لازم به ذکر است در تمامی مراحل ساخت، حمل و نصب این جکت، کلیه محاسبات و عملیات به درستی انجام شده بود و به تأیید کارفرما پروژه رسیده بود و اتفاق پیش آمده خارج از اختیار صدرا بود و مطمئناً به عنوان یک تجربه مهندسی مورد بهره برداری آتی تمام فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت. خوشبختانه در تاریخ 12 خرداد 1392 جکت مغروق به طور موفقیت آمیزی از آب بیرون آورده شده و عملیات نصب جکت12 C در محل جدید در تاریخ 2 مرداد 1392 تکمیل گردید.

پروژه های جدید

طی سال گذشته صدرا با همت مدیریت، پروژه 5 فروند سکوی حفاری خود بالابر (jack up) را به عنوان پروژه جدید در دستور کار قرارداده و تفاهم نامه ای جهت سرمایه گذاری، ساخت و بهره برداری از 5 فروند سکوی حفاری خود بالابر با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منعقد نمود.

پروژه های خاتمه یافته

در سال گذشته پروژه پل میانگذار ارومیه تحویل کارفرما گردید. همچنین مراحل نهایی تحویل موقت پروژه یدک کش شماره 3 کاسپین نیز فراهم گردید و در نیمه اول سال 1393 این پروژه نیز تحویل داده خواهد شد.

ارکان جهت ساز شرکت

ماموریت، چشم انداز، ارزش ها و استراتژی های شرکت متناسب با تغیيرات و چهارچوب جدید، بازنگری و به شرح ذیل تبیین گردیده است:

بییانیه مأموریت:

شرکت صدرا در چهار چوب منافع ملی و در راستای پیشرفت و اعتلای صنعت کشور به عنوان یک شرکت دانش بیان و رقابتگر، با فراهم آوردن ساز و کار و زیر ساخت های لازم برای توسعه بازار و کسب سهم بازار مناسب و با استفاده از فنآوری های روز آمد در بازارهای منطقه و بین المللی خدمات و محصولات خود را ارائه می نماید.

چشم انداز:

در 5 سال آینده شرکت صدرا یک هلدینگ معتبر، دانش بیان، صاحب برند، افتخار آفرین، رقابتی، پیشرو و تخصصی در منابع و خدمات فراساحلی، دریایی و خشکی بوده و در این مقام اول در سطح کشور جزء سه شرکت برتر منطقه می باشد.

ارزش های شرکت صدرا:

* صداقت، شفافیت و تعاملات سازنده با ذینفعان

* حفاظت از محیط زیست

* چابکی و انعطاف در ارائه خدمات

* تقویت روحیه همکاری در سازمان

* مدیریت مشارکتی

* دانش محوری و یادگیری مستمر

* خلاقیت سازمانی

وبسایت شرکت

http://www.sadra.ir



اشتراک گذاری :
ارسال نظر