بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر : ۱۳۰۲۶۹
وزیر فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد در گفت و گویی که ماهنامه ۴۲ آن را منتشر کرده است می گوید که ما در جمهوری اسلامی عملا چیزی به نام ممنوع البیان نداریم.
محمد حسینی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره جنتی وزیر ارشاد دولت فعلی می گوید: ایشان وزیری است که تاکنون نتوانسته و یا نخواسته رضایت رهبری و نیروهای متدین را در حوزه فرهنگ جلب کند.

خلاصه بخش های دیگری از این گفت و گو را می خوانید:
*یک خواننده لس آنجلسی به ایران برگشته و گفته بود که آماده اجرای برنامه در جمهوری اسلامی است و با گذشته خود فاصله گرفته است. بنابراین مجوز می خواست تا کنسرت برگزار کند اما مجوز کنسرت و انتشار آلبوم به او داده نشد. البته این قضیه به تریبون ها و رسانه ها هم کشیده شد و گفتند که ما مجوز دادیم درصورتی که حقیقت نداشت. البته بعضی علاقه مند و پیگیر بودند که این افراد مجوز بگیرند چه بسا با حسن نیت هم می گفتند و استدلالشان این بود که اینگونه افراد را جذب نظام کنیم ولی چون این موضوع هم از مواردی بود که اختلاف نظر جدی در آن وجود داشت و باعث تشدید اختلاف میان دولت و نیروهای متدین و برخی علما می شد، لذا رجحان داشت که از اعطاي مجوز صرف نظر کنیم. 

* تلاشمان این بود که مشکلی برای نظام ایجاد نکنیم و آرام و بدون هیاهو وظیفه اصلی خود را انجام دهیم و به همین دلیل دائما مشغول فعالیت بودیم، از جمله در استان ها حضور فعال داشتیم و مسایل گوناگون فرهنگی و هنری را پیگیری می کردیم و همواره سعی داشتیم از حواشی به دور باشیم. 

*آن روزی که نیروی انتظامی در ساختمان روزنامه ایران حضور پیدا کرده بود که منجر به درگیری هم شد، ما به همراه رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جیرفت بودیم و مراسمی تحت عنوان یادمان ولایت داشتیم و به جای اینکه در تهران به دنبال تنش و درگیری باشیم، به دنبال کار و تلاش و فعالیت بودیم و فکر می کردیم آنقدر کار بر زمین مانده وجود دارد و نیروهای مستعد منتظر حمایت هستند که ما باید به آنها رسیدگی کنیم. 

*ما از باب اتمام حجت در جلسه هیأت دولت و یا خارج از آن نظرات خود را مطرح می‌کردیم. متأسفانه معدود همکارانی هم بودند که با تمام موضع گیری ها و اقدامات موافقت نشان می دادند و به نظر من این کار درست نبود. بنده در آغاز تلاش هایی برای کاهش اختلافات کردم اما بعد از مدتی مشاهده کردم که عزم جدی برای کاهش تنش با دیگر قوا و نهادها وجود ندارد و احساس کردم ما نمی توانیم در این خصوص نقش موثری داشته باشیم.

*روزهایی که بحث عدم حضور آقای رئیس جمهور در دفتر کارشان بود برای ما روزهای سختی بود چراکه می دانستیم این تصمیم زحمات ارزنده آقای احمدی نژاد را تحت شعاع قرار می دهد و آسیب جدی به دولت و خود ایشان وارد می کند. 

*به یاری خدا و همت همکاران حرکت پرشتابی را شروع کردیم و متأسفم که برخی از آن اقدامات را بدون کار کارشناسی و صرفاً به دلیل اینکه متعلق به دولت قبلی بوده تعطیل کرده اند و این جای تأمل و تعجب دارد. رسانه هایی که در گذشته منتظر بودند که اگر اقدامی با یک روز تأخیر صورت بگیرد مجموعه ارشاد را به باد انتقاد بگیرند، اما مثلاً در سال ۹۲ نمایشگاه مطبوعات با آن عظمت و جایگاهی که سالیان سال دارد، برگزار نمی شود و کسی هم اعتراضی نمی‌کند و «یک بام و دو هوا» بودن آن‌ها را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر