بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر : ۱۳۰۷۲۶
همایش شکست در کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات با هدف بررسی مسیرهای موفقیت و دلایل عدم موفقیت در تاسیس استارتاپ‌های فناورانه با حضور صاحبان کسب‌وکارهای IT در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این همایش با هدف تشویق به تلاش مجدد با تکیه بر تبادل تجربیات دیگران برگزار شد و صاحبان مشاغل نوآورانه IT تجربیات خود را در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوین، بیان کردند.

کارآفرینان، توسعه‌دهندگان و طراحان با شناخت اشتباهات خود و دیگران تغییر مسیر از اقداماتی که به موفقیت نمی‌رسند به مسیر صحیح موفقیت را تمرین کردند.

در ابتدای کنفرانس، کاس فیلیپس ابداع‌کننده کنفرانس شکست و مجری رویدادهای استارتاپ در ارتباطی از طریق اسکایپ، نقش تفکر را در خلق ایده‌‌های نو را بسیار اساسی خواند و توصیه کرد: کارآفرینان با شناسایی و تمرکز بر چالش‌های عمده هم‌صنفان خود می‌توانند موانع و مشکلات زیادی را در حوزه کسب‌وکارهای فناورانه از راه بردارند.

در ادامه کاظم آیت اللهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز با تشریح روش‌ فعالیت تجاری خود، صحبت درباره شکست در ایران را نامانوس دانست و تاکید کرد: تبادل نظر و در میان گذاشتن عدم توفیق‌ها با یکدیگر در رسیدن به موفقیت بسیار سودمند است.

همچنین عطا خلیقی سیگارودی از موسسان پرشین بلاگ، یکی از دلایل عدم موفقیت در تجارت‌های نوپای فناوری اطلاعات را تعریف پروژه‌ در بخش خصوصی بدون داشتن طرح تجاری موفق عنوان کرد و گفت: درک نیاز مشتری و توجه به سهولت استفاده در تعریف پروژه‌ها، از نکته‌های ضروری برای موفقیت است.

وی تاکید کرد: موسسان استارتاپ‌ها برای جذب سرمایه و مدیریت روابط بین سهامداران باید از قوانین و حقوق تجارت آگاهی کافی داشته باشند.

همچنین مدیرعامل شرکت ارزش افزوده موبایلی بیپ از جمله مسیرهای رسیدن به موفقیت به جذب نیروی انسانی که تنها به دلیل کسب درآمد کار نکند و دلسوز منافع شرکت باشد اشاره کرد.

امیر وهوشی تاکید کرد: باید در تجارت و زندگی، تلاش دوباره، صبر و نوآوری را سرلوحه قرار دهیم. از صحبت درباره ایده‌های جدیدمان نترسیم و از اقدامات تازه استقبال کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی در گفتگو با بورس نیوز:

دولتی ها سد ایجاد نکنند؛ حمایتشان را نمی خواهیم!

دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی در گفتگو با بورس نیوز:

دولتی ها سد ایجاد نکنند؛ حمایتشان را نمی خواهیم!

ارسال نظر